SPORTURI  »  AUTO  »  CRASH TEST

Sandero şifonat

Dacia Sandero, crash test
Dacia Sandero, crash test

Articol de - Publicat vineri, 28 august 2009 00:00

La fabrica de la Mioveni există un departament de siguranţă, "abatorul" de la Dacia unde se sacrifică maşini noi-nouţe, totul pentru siguranţa pasagerilor

Puţină lume ştie că la Mioveni, acolo unde românii şi francezii produc Dacia, există un departament de siguranţă. El fiinţează din 1982, iar în interiorul său şi-au găsit sfîrşitul multe maşini Dacia. Aici se studiază toate tipurile de şoc: frontal, lateral şi spate fie cu barieră fixă şi rigidă, fie cu barieră mobilă rigidă sau deformabilă. Totul sub diferite unghiuri. Pista de teste are 180 de metri, iar un motor hidraulic poate să propulseze pe un şanţ maşina pentru ultimul său drum pînă la o viteză de 100 km/h.

Pentru crash-test s-a folosit o Dacie Sandero. Şoc frontal cu o barieră deformabilă din aluminiu pentru validarea motorului diesel Euro 5 care va fi prezent pe gama Dacia începînd din 2011. La fel ca la Euro NCAP, 65 km/h, viteza în momentul impactului. Sandero s-a prezentat fără capotă tocmai pentru a se putea filma ce se întîmplă cu piesele din compartimentul motorului în momentul coliziunii. S-au folosit 7 camere de filmare rapidă, care pot surprinde 1.000 de imagini pe secundă. Manechinul pe post de şofer era garnisit cu senzori şi vopsit în diferite culori pe membre şi cap pentru a se observa ulterior urmele lăsate după lovire. Mai era un om fără suflet în spatele său, pe banchetă. Cei de la Dacia ne-au spus că dacă pasagerul din spate nu are centura de siguranţă în momentul impactului,  acesta se va lovi de scaunele faţă exact cu viteza pe care o are maşina în momentul accidentului (în cazul de fata 65km/h).

Reprezentaţia a durat foarte puţin. Bubuiala a fost groaznică, iar sunetul asurzitor. Maşina a ricoşat în lateral, iar o ploaie de bucăţi din plastic, sticlă şi metal a contribuit şi ea la scenariul înfricoşător. Pentru oamenii de acolo, munca de abia începea. Măsurători, poze, calcule, reluări video şi analiza celor 200 de fotografii înainte şi după coliziune. Totul pentru siguranţa pasagerilor!

35% dintre pasageri poartă în România, în zona urbană, centura de siguranţă, un procent extrem de mic, în afara oraşelor, procentul este mai mare, 50%

Filmul de la Mioveni cu Dacia Sandero în momentul impactului îl puteţi vedea pe autof1.ro

Comeback neașteptat! Cristi Balaj semnează și va fi noul președinte al clubului din Superliga

Știm finala barajului de Conference League » Când și unde se va disputa


Comentarii (7)
durden
durden  •  28 August 2009, 13:45

doamne ce penibil...adica voi chiar va mirati de existenta departamentului aluia?!dar ce credeati ca face cineva proiectu,asambleaza masina si ii da drumul pe strazi fara nici un fel de teste?!??!bai nene,astia care au scris articolul au macar carnet?!!??

tatutzu
tatutzu  •  28 August 2009, 11:25

masini NOU-NOUTZE.... mai invatati si voi limba romana... nou e adverb si nu se acorda cu substantivul...

 •  28 August 2009, 10:46

Daca e sa te duci cu trompeta unde vreti voi,nu conteaza ca esti pe zos sau in masina.poti sa ai masina paci,stai flexati...

Vezi toate comentariile (7)
Comentează