SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Tinde spre lux

Articol de - Publicat joi, 29 ianuarie 2009 00:00

Noua Toyota Avensis a ajuns în România. Este o maşină sobră, puternică şi extrem de tehnologizată


A apărut pentru prima oară în Europa în 1997. La Paris, în toamna lui 2008, a fost prezentată cea de-a treia generaţie a Toyotei Avensis. Venise timpul pentru o schimbare, deşi cifrele spun că modelele precedente s-au bucurat şi ele de succes.

Japonezii de la Toyota au reuşit să facă din noul Avensis o maşină puternică, sigură şi plăcută la condus. Pînă acum, lumea ştia în primul rînd despre Avensis că e fiabilă, aspectul fiind trecut pe un plan secundar. Acum, noul Avensis e desenat mai frumos, liniile sale fiind acum în trendul actual: capotă cu forme rotunjite, faruri alungite, iar stopurile fac echipă perfectă cu bara de protecţie şi portbagajul. ;)

Interiorul este spaţios, aşa cum a fost de fiecare dată în Avensis. Materiale de calitate şi finisări pe măsură. Panoul de bord este sobru, simplu, dar nu deranjează privirea. Afişajul Optitron asigură citirea informaţiilor indiferent de condiţiile de iluminare.

Este disponibilă în două variante de caroserie: sedan şi wagon. Cea mai mare noutate pentru cea de-a treia generaţie de Avensis este tehnologia Toyota Optimal Drive, care înseamnă o gamă nouă de motoare pe benzină, iar cele diesel au fost îmbunătăţite. Cutiile de viteze au fost şi ele perfecţionate, iar toate aceste elemente duc la un consum redus de combustibil şi un nivel redus de emisii. ;)

Pentru drive test s-a folosit versiunea 1.6,132 CP. Este un propulsor Valvematic pe benzină cu multă putere. Nu-s de colo 132 de cai pentru un motor aşa de micuţ!  Noul Avensis nu te dezamăgeşte în viraje datorită suspensiilor. Direcţia este precisă, iar motorul, chiar la turaţii mari, se comportă silenţios.

În rest 7 airbaguri, bi-xenoane, sistem de iluminare autoadaptiv, loc de gadgeturi, cameră video pentru parcarea cu spatele, navigaţie cu touchscreen, keyless start, cruise control şi Pre-Crash Safety, un sistem care poate să frîneze maşina în cazul în care realizează înaintea şoferului că un accident este iminent. Concluzia? Multă tehnologie, nu degeaba noul Avensis tinde spre lux!


19.220 EURO (TVA inclus) este preţul de bază al modelului Avensis sedan


FLASH

Premiu de fiabilitate
SUV-ul compact premium BMW X3 a cîştigat, pentru al doilea an consecutiv, premiul "Gelber Engel" (Îngerul Galben), acordat de Automobil Clubul German (ADAC) pentru fiabilitate şi calitate. Prestigioasa distincţie a fost acordată modelului bavarez în urma unei statistici de asistenţă rutieră, care a inclus peste două milioane de intervenţii în Germania, în 2008, precum şi pe baza unui sondaj realizat în rîndul celor peste 43.000 de cititori ai revistei "ADAC motorvelt".

Amper(a) pe roţi
Făcînd trimitere la unitatea de măsură a intensităţii curentului electric, Opel a anunţat prezentarea în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2009 a primului său vehicul hibrid, Ampera. Modelul cu 4 locuri şi 5 uşi este animat de sistemul GM Voltec, ce funcţionează diferit faţă de altele. Astfel, în cazul deplasărilor scurte (max. 60km), Ampera foloseşte doar energia electrică furnizată de baterii. Iar în cazul distanţelor mai mari intră în scenă un mic generator cu combustie internă.

Adio, S2000!
Veştile rele circulă repede. Honda a anunţat că, din cauza vînzărilor slabe şi a crizei financiare, la sfîrşitul anului 2009, va opri producţia :(roadster-ului S2000. Desenată de entuziaşti, pentru entuziaşti, Honda S2000 a ridicat ştacheta în segmentul decapotabilelor sport low-cost şi, de la lansarea primului model, în 1999, s-a vîndut în peste 110.000 de exemplare.

Noua Toyota Avensis a ajuns în România. Este o maşină sobră, puternică şi extrem de tehnologizată

A apărut pentru prima oară în Europa în 1997. La Paris, în toamna lui 2008, a fost prezentată cea de-a treia generaţie a Toyotei Avensis. Venise timpul pentru o schimbare, deşi cifrele spun că modelele precedente s-au bucurat şi ele de succes.

Japonezii de la Toyota au reuşit să facă din noul Avensis o maşină puternică, sigură şi plăcută la condus. Pînă acum, lumea ştia în primul rînd despre Avensis că e fiabilă, aspectul fiind trecut pe un plan secundar. Acum, noul Avensis e desenat mai frumos, liniile sale fiind acum în trendul actual: capotă cu forme rotunjite, faruri alungite, iar stopurile fac echipă perfectă cu bara de protecţie şi portbagajul. ;)

Interiorul este spaţios, aşa cum a fost de fiecare dată în Avensis. Materiale de calitate şi finisări pe măsură. Panoul de bord este sobru, simplu, dar nu deranjează privirea. Afişajul Optitron asigură citirea informaţiilor indiferent de condiţiile de iluminare.

Este disponibilă în două variante de caroserie: sedan şi wagon. Cea mai mare noutate pentru cea de-a treia generaţie de Avensis este tehnologia Toyota Optimal Drive, care înseamnă o gamă nouă de motoare pe benzină, iar cele diesel au fost îmbunătăţite. Cutiile de viteze au fost şi ele perfecţionate, iar toate aceste elemente duc la un consum redus de combustibil şi un nivel redus de emisii. ;)

Pentru drive test s-a folosit versiunea 1.6,132 CP. Este un propulsor Valvematic pe benzină cu multă putere. Nu-s de colo 132 de cai pentru un motor aşa de micuţ!  Noul Avensis nu te dezamăgeşte în viraje datorită suspensiilor. Direcţia este precisă, iar motorul, chiar la turaţii mari, se comportă silenţios.

În rest 7 airbaguri, bi-xenoane, sistem de iluminare autoadaptiv, loc de gadgeturi, cameră video pentru parcarea cu spatele, navigaţie cu touchscreen, keyless start, cruise control şi Pre-Crash Safety, un sistem care poate să frîneze maşina în cazul în care realizează înaintea şoferului că un accident este iminent. Concluzia? Multă tehnologie, nu degeaba noul Avensis tinde spre lux!

19.220 EURO (TVA inclus) este preţul de bază al modelului Avensis sedan

FLASH

Premiu de fiabilitate
SUV-ul compact premium BMW X3 a cîştigat, pentru al doilea an consecutiv, premiul "Gelber Engel" (Îngerul Galben), acordat de Automobil Clubul German (ADAC) pentru fiabilitate şi calitate. Prestigioasa distincţie a fost acordată modelului bavarez în urma unei statistici de asistenţă rutieră, care a inclus peste două milioane de intervenţii în Germania, în 2008, precum şi pe baza unui sondaj realizat în rîndul celor peste 43.000 de cititori ai revistei "ADAC motorvelt".

Amper(a) pe roţi
Făcînd trimitere la unitatea de măsură a intensităţii curentului electric, Opel a anunţat prezentarea în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2009 a primului său vehicul hibrid, Ampera. Modelul cu 4 locuri şi 5 uşi este animat de sistemul GM Voltec, ce funcţionează diferit faţă de altele. Astfel, în cazul deplasărilor scurte (max. 60km), Ampera foloseşte doar energia electrică furnizată de baterii. Iar în cazul distanţelor mai mari intră în scenă un mic generator cu combustie internă.

Adio, S2000!
Veştile rele circulă repede. Honda a anunţat că, din cauza vînzărilor slabe şi a crizei financiare, la sfîrşitul anului 2009, va opri producţia :(roadster-ului S2000. Desenată de entuziaşti, pentru entuziaşti, Honda S2000 a ridicat ştacheta în segmentul decapotabilelor sport low-cost şi, de la lansarea primului model, în 1999, s-a vîndut în peste 110.000 de exemplare.

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (3)
 •  29 Ianuarie 2009, 13:17

domnule damian...cele 7 airbaguri in standard ..defapt sunt 9..informeazate inainte sa scri ceva

 •  29 Ianuarie 2009, 09:41

=)) Pana si sistemul vostru ultra-automatizat pune stelute pe acest "bi-xenoane" (b i - xenoane) =))

 •  29 Ianuarie 2009, 09:38

Domnule Valentin Damian...... "BI-XENOANE"????? PEEEENIIIBIIIIIIIILLLLLL!!!!!!!!!!!!!!

Vezi toate comentariile (3)
Comentează