SPORTURI  »  AUTO  »  MARELE PREMIU AL STATULUI MONACO

Webber cîştigă în Monaco şi urcă pe primul loc la general, le egalitate cu Vettel

Mark Webber, Webber, Red Bull
Mark Webber, Webber, Red Bull

Articol de - Publicat luni, 17 mai 2010 00:00

Webber se află la a doua victorie consecutivă din F1 şi conduce în clasamentul piloţilor, la egalitate cu Vettel, coechipierul său. Red Bull conduce şi în topul constructorilor.

Acum o săptămînă, la Barcelona, Mark Webber a cîştigat după ce obţinuse pole-position-ul. La Monte Carlo, pilotul celor de la Red Bull a plecat tot de pe prima poziţie şi a învins. Fără emoţii pentru că a mers perfect şi a avut o maşină impecabilă. Astfel, australianul de 34 de ani a ajuns să conducă în clasamentul piloţilor, 78 de puncte, aceeaşi zestre pe care a strîns-o şi coechipierul său, Vettel, germanul terminînd pe locul doi pe circuitul monegasc. Diferenţa între ei o face numărul de victorii, 2-1 pentru Webber. La constructori, şefi sînt tot austriecii de la Red Bull cu 156 de puncte, cu 20 mai multe faţă de Ferrari.

Safety Car a intrat de 4 ori
Marele Premiu al statului Monaco a fost unul plin de incidente. Safety Car-ul a intrat pe pistă de 4 ori, cel mai spectaculos accident fiind cel în care au fost implicaţi Trulli (Lotus F1 Racing) şi Chandhok (Hispania Racing). Italianul a vrut să-l depăşească pe indian şi, pentru că n-a avut loc, efectiv l-a încălecat pe acesta! Din fericire, Chandhok a scăpat nevătămat.

12 abandonuri
Circuitul de la Monte Carlo este cel mai lent, iar depăşirile sînt foarte greu de făcut. Normal, apar şi problemele, de această dată înregistrîndu-se 12 abandonuri, adică jumătate din numărul de piloţi n-au mai terminat cursa. Doar Buemi şi Alguersari n-au luat puncte, restul de 10 piloţi care au trecut de finish punctînd în clasament. A mai fost şi un capac de canal care a ieşit din locul său, văzut însă la timp de organizatori.

Schumacher, penalizat

Trebuie remarcat parcursul lui Alonso. Pentru că n-a participat la calificări din cauza faptului că şi-a distrus maşina la antrenamente, spaniolul a plecat în cursă  din pitlane. A profitat de Safety Car, cîştigînd multe dueluri. Nu l-a cîştigat însă pe ultimul, cel cu Schumacher, septuplul campion mondial reuşind să-i ia faţa cu cîţiva metri înainte de linia de final. Pentru că era Safety Car-ul pe pistă, deci nu ai voie se depăşeşti, Schumi a fost penalizat. Astfel, locul 6 a devenit pentru german 12.

Clasament cursă
1.  Webber    1:54.605    25 p
2. Vettel    +0.4 s    18 p
3. Kubica    +1.6 s    15 p    15 p
4. Massa    +2.6 s    12 p   
5. Hamilton    +4.3 s    10 p
6. Alonso    +6.3 s    8 p
7. Rosberg    +6.6 s    6 p
8. Sutil    +6.9 s    4 p
9. Liuzzi    +7.3 s    2 p
10. Buemi    +8.1s    1p

Clasaţi: Alguersuari, Schumacher
Abandonuri: Petrov, Chandhok, Trulli, Kovalainen, Senna, Barrichello, Kobayashi, di Grassi, Glock, de la Rosa, Button, Hulkenberg

Clasament piloţi
1. Webber  78 p
2. Vettel  78 p
3. Alonso  75 p 
4. Button  70 p
5. Massa  61 p
6. Kubica 59 p
7. Hamilton 59 p
8. Rosberg 56 p


Clasament echipe
1. Red Bull 156 p
2. Ferrari  136 p
3.  McLaren129 p
4. Mercedes 78 p
5. Renault F1 65 p
6. Force India 30 p
7. Williams 8 p
8. Toro Rosso 4 p

Campionul modest de la FCSB » Povestea unui fotbalist atipic din vestiarul roș-albastru: greu încercat în copilărie și salvat de soție + locuiește în zona blamată de bucureșteni

FCSB se transformă total » Planul lui Becali pentru Liga Campionilor conține și „opțiunea interzisă, din umbră”


Comentarii (8)
 •  19 Mai 2010, 09:03

adevarul e ca si sport.ro si GSP sunt praf...clasamentul e cel din 2009 afisat pe site... ii doare in p...

 •  17 Mai 2010, 18:37

Andrew, iti sta in gat Alonso nu-i asa?...esti mare fan lui Schumi dar degeaba...pana si de la Rosberg o ia peste nas...si asta doare rau...ha, ha, ha

 •  17 Mai 2010, 15:51

articolul 40.11 ii permitea lui Schumacher sa depaseasca. 40.13 a fost pana anul trecut insa perdantul Hill a ignorat intentionat schimbarea de anul acesta. Ar fi judecat altfel daca erau compatriotii lui Hamilton sau Button, daca era Massa sau Alonso, cum s-a vazut in aceste prime 6 mari premii. Oricum ruginitul e mai pe faza decat marii favoriti care depasesc doar masini lente sau coechipierii la intrarea la box.

Vezi toate comentariile (8)
Comentează