Comentarii (8)
MaxiP
MaxiP  •  02 Februarie 2024, 18:20
Postat de razvyyc pe 02 Februarie 2024, 16:58

Nimeni nu zice că trebuie înlocuite vărfurile. Dar Rotaru, Tărâță, Ghiță pot fi inlocuiți. Cu cine? Cum l-au găsit pe Stanciuc mai pot afla și alții, trebuie insă aduși lângă echipa națională de mici. Nu alungați și înjurați când vin la lot (vezi comportamentul lui Mazilu cu juniorii).

Bine, sa-l pui pe Mazilu in vreo functie a federatiei denota profesionalismul federatiei. Din momentul in care a fost pus am spus ca e bataie de joc, omul e... ce e. Raman de parerea ca un jucator ajunge la echipa nationala cand merita, nu de mic. Poate ajunge si de mic daca intr-adevar e la nivelul necesar si se afla intre cei mai buni pe postul pe care joaca din intreaga tara. Dar argumentul ca e mic, nu e suficient, jucatorii nu cresc la echipa nationala. Experienta si-o formeaza la cluburi.

razvyyc
razvyyc  •  02 Februarie 2024, 16:58
Postat de MaxiP pe 02 Februarie 2024, 15:55

Un ciclu olimpic are totusi 4 ani, nu 2. Intinerirea lotului nu se face la echipa nationala, iti trebuie acei tineri. Sa intinerim cu cine? Oricum echipa masculina e destul de tanara, iarasi exemplul dat de tine cu Franta... cine i-a inlocuit, Henry si Trezeguet? Ok, hai sa-l inlocuim pe Grigoras. Cu cine? Nu ai cu cine, iti pierzi singurul jucator de nivel international bun din lot. Noi avem nevoie de 3-4 cicluri olimpice ca sa incepem sa avem jucatori de calitate, asta presupune munca federatiei, selectionerul nu are nicio treaba, pentru el e simplu, va lua ce are mai bun. Da, inlocuiesti un veteran care nu mai are fizicul si motivatia din vremurile bune, daca ai ceva mai de perspectiva la un nivel apropiat. De-acord, nu fortezi cu o echipa batrana care e in regres evident, dar trebuie sa ai cu ce. Tot Franta s-a intinerit ciclic la handbal, dar au avut cu ce. Si desi l-au pastrat pe Karabatic in echipa, a putut fi inlocuit in orice moment cu un Prandi cu cateva clase peste dpdv fizic, dar e jucator de talie mondiala. Ei produc jucatori, noi nu avem baza de selectie. Iar pe aia nu o formeaza selectionerul. Chestia asta se omite de zeci de ani, degeaba cer ei selectionerului intinerirea lotului, asta nu creste cu nimic nivelul lotului. Ba din contra, momentan echipa sta in jucatori nu neaparat tineri (desi nu chiar veterani) si tinerii care ar putea fi variantele alternative nu dau semne ca ar fi vreodata mai eficienti.

Nimeni nu zice că trebuie înlocuite vărfurile. Dar Rotaru, Tărâță, Ghiță pot fi inlocuiți. Cu cine? Cum l-au găsit pe Stanciuc mai pot afla și alții, trebuie insă aduși lângă echipa națională de mici. Nu alungați și înjurați când vin la lot (vezi comportamentul lui Mazilu cu juniorii).

MaxiP
MaxiP  •  02 Februarie 2024, 15:55
Postat de razvyyc pe 02 Februarie 2024, 15:25

Nu sunt de acord. Este de preferat munca ciclică (de exemplu, un ciclu olimpic). Asta implica întinerirea lotului la începutul unui ciclu. Nu există echipe campioane încropite peste noapte din valori ci din jucători cu relații de joc între ei. Franța la fotbal, cel mai bun exemplu. David Ginola și Eric Cantona făceau furori in Anglia insă nu erau convocați, antrenorii preferând jucători că Thierry Henry, David Trezeguet, Benzema, etc. Rezultatele nu au întârziat să apară. La români întinerirea este și mai necesară. Jucătorii/ jucătoarele mari nu au motive pt un joc bun. Remunerația este slabă de tot și nu mai riscă, ei își câștigă existența la echipele de club.

Un ciclu olimpic are totusi 4 ani, nu 2. Intinerirea lotului nu se face la echipa nationala, iti trebuie acei tineri. Sa intinerim cu cine? Oricum echipa masculina e destul de tanara, iarasi exemplul dat de tine cu Franta... cine i-a inlocuit, Henry si Trezeguet? Ok, hai sa-l inlocuim pe Grigoras. Cu cine? Nu ai cu cine, iti pierzi singurul jucator de nivel international bun din lot. Noi avem nevoie de 3-4 cicluri olimpice ca sa incepem sa avem jucatori de calitate, asta presupune munca federatiei, selectionerul nu are nicio treaba, pentru el e simplu, va lua ce are mai bun. Da, inlocuiesti un veteran care nu mai are fizicul si motivatia din vremurile bune, daca ai ceva mai de perspectiva la un nivel apropiat. De-acord, nu fortezi cu o echipa batrana care e in regres evident, dar trebuie sa ai cu ce. Tot Franta s-a intinerit ciclic la handbal, dar au avut cu ce. Si desi l-au pastrat pe Karabatic in echipa, a putut fi inlocuit in orice moment cu un Prandi cu cateva clase peste dpdv fizic, dar e jucator de talie mondiala. Ei produc jucatori, noi nu avem baza de selectie. Iar pe aia nu o formeaza selectionerul. Chestia asta se omite de zeci de ani, degeaba cer ei selectionerului intinerirea lotului, asta nu creste cu nimic nivelul lotului. Ba din contra, momentan echipa sta in jucatori nu neaparat tineri (desi nu chiar veterani) si tinerii care ar putea fi variantele alternative nu dau semne ca ar fi vreodata mai eficienti.

razvyyc
razvyyc  •  02 Februarie 2024, 15:25
Postat de MaxiP pe 02 Februarie 2024, 13:21

Contract pe 2 ani pentru noul selectioner si obiectiv promovarea jucatorilor tineri. 1. Cu contracte pe 2 ani ai o continuitate mai eficienta decat jocul nationalei din ultimii 10 ani in sine. 2. Care jucatori tineri? Ce treaba are selectionerul sa promoveze jucatori tineri? La nationala ajung jucatorii cei mai buni eligibili dintr-o tara, daca ajungem sa-i dam selectionerului sarcina sa promoveze tineri, inseamna ca nu avem treaba cu sportul. Iarasi notiunea de joc modern nu poate fi obiectiv, ce inseamna joc modern? E interpretabil. De tineri ar trebui sa se ocupe altii, in mod deosebit cei care paseaza obiectivul cui nu trebuie, sarcina asta e a lor.

Nu sunt de acord. Este de preferat munca ciclică (de exemplu, un ciclu olimpic). Asta implica întinerirea lotului la începutul unui ciclu. Nu există echipe campioane încropite peste noapte din valori ci din jucători cu relații de joc între ei. Franța la fotbal, cel mai bun exemplu. David Ginola și Eric Cantona făceau furori in Anglia insă nu erau convocați, antrenorii preferând jucători că Thierry Henry, David Trezeguet, Benzema, etc. Rezultatele nu au întârziat să apară. La români întinerirea este și mai necesară. Jucătorii/ jucătoarele mari nu au motive pt un joc bun. Remunerația este slabă de tot și nu mai riscă, ei își câștigă existența la echipele de club.

adrian.7
adrian.7  •  02 Februarie 2024, 14:35

Domnul Prună scrie din nou un articol foarte slab, cu dezvăluiri din singura federație unde crede că poate face jocuri...Jurnalist de extrafotbal cu materiale și pe Volei sau Baschet nu ne-a furnizat niciodată dezvăluiri din aceste federații...Oare de ce? Nu mai vorbim de dezvăluiri despre Pârcălab, Petrache, Lipă...

Ardeleanu123
Ardeleanu123  •  02 Februarie 2024, 14:03

Mens sana in corpore sano.frumos dicton latin.Problema exentiala a sportului romanesc,este educatia domnilor,Cu copii supraponderati,dusi si adusi de parinti cu masina la scoala,cu o nutritie complect inadecvata,cu o programa de invatamant de 2 ore de sport pe saptamana,nemaivorbind de aberatie ca 60%termina liceul ca *** functionabili,citesc si nu inteleg ce citesc si culmea ironiei.cei cu medii de 2-3,devin bursieri.Iar acum de handbalu romanesc,va las pe d-voastra sa trageti concluzile,prezentand niste statistici:1990-in Romania erau 7o.ooo de jucatori de handbal legitimati,anii 1991 pana in 1995,cifra scade la 63.000,iar acum bomba in 1996 ajungem la 8.160Iar acum in 2024 avem 7.000.la o populatie de 19 milioane.Iar acum atentie,Danemarca la o populatie de 5,5 milioane,are 119.ooo de jucatori de handbal legitimati.Nu este vorba de antrenori domnilor ci este vorba de promovarea sportului la noi.Baza de selectie este extrem de mica si vina o poarta politicienii,guvernatii cade nu promoveaza sportul.Sportivii sunt buni,atunci cand i-au medalii si atunci fug cu totii sa-si faca poze cu ei,ce ipocrizire domnilor.Iar jurnalistii sportivi sunt de multe ori obligati sa inghita boluri de sarma ghimpata,pentru vizualizari,tip ineptiile lui Becali,iubitii lui Prodan,pentruca ziarul sa aiva multe vizualizari si jurnalistii sa-si poata lua salarile.Lucru confirmat de un foarte bun jurnalist sportiv,Oprisan.O zi buna la toti

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

MaxiP
MaxiP  •  02 Februarie 2024, 13:21

Contract pe 2 ani pentru noul selectioner si obiectiv promovarea jucatorilor tineri. 1. Cu contracte pe 2 ani ai o continuitate mai eficienta decat jocul nationalei din ultimii 10 ani in sine. 2. Care jucatori tineri? Ce treaba are selectionerul sa promoveze jucatori tineri? La nationala ajung jucatorii cei mai buni eligibili dintr-o tara, daca ajungem sa-i dam selectionerului sarcina sa promoveze tineri, inseamna ca nu avem treaba cu sportul. Iarasi notiunea de joc modern nu poate fi obiectiv, ce inseamna joc modern? E interpretabil. De tineri ar trebui sa se ocupe altii, in mod deosebit cei care paseaza obiectivul cui nu trebuie, sarcina asta e a lor.

ceaiuri.
ceaiuri.  •  02 Februarie 2024, 09:02

deci sa intelegem frh este o..gluma,totul pleaca de la o gluma facuta de Sania ,gluma ajunge la iberic si acesta demisioneaza(cum nu mai sunt nici bani decat sa munceasca gratis,mai bine sta gratis)dar nu se mai justifica prezenta lui la nationala,2jocuri pt anul 2024(Buricea daca convinge pe Humet,Kuduz si portarul ,cu putin noroc avem o sansa in cele 2 manse)Mazilu pana la urma e transferat la comisia tehnica iar de la 5 mil Din cere 29mil de 5 ori mai mult pt rezultate zero

Comentează