TIMP LIBER  »  GADGETS  »  ANALIZĂ

Analiză. Gadgeturile care pleacă şi vin » Ultimele tendinţe din piaţa de electronice

Articol de GSP - Publicat joi, 30 august 2012 00:00 / Actualizat joi, 30 august 2012 12:47

O analiză pe piaţa de electronice şi foto realizată de GfK, una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume, pentru IFA relevă că smartphone-urile înlocuiesc cu succes unele aparate electronice, devenind un competitor de temut pentru acestea.

Piaţa electronicelor şi cea foto, în scădere în Europa de Vest
Conform studiilor GfK, consumatorii din cele mai mari şase ţări din Europa de Vest: Franţa, Germania, Italia, Olanda, Spania şi Marea Britanie au cheltuit mai puţini bani pe electronice în prima jumătate a anului 2012. Vînzările sînt cu 10% mai mici decît în ​​aceeaşi perioadă a anului precedent. Piaţa foto este şi ea slabită, cu o scădere a vânzărilor de 7%.

Există şi anumite produse electronice care au avut evoluţii pozitive în toate ţările, cum sînt smart TV-urile, sound bar-urile de înaltă performanţă, căştile şi camerele cu obiective interschimbabile.

- În ciuda Campionatul European de Fotbal, vest-europenii au cheltuit cu 9% mai puţin pe televizoare decât au făcut-o în prima jumătate a anului 2011. Numai în Germania piaţa de televizoare a fost în mod clar ajutată de acest eveniment sportiv, cu vînzări mai mari cu până la 14%. Totuşi, cererea a crescut considerabil în toate cele şase ţări analizate cu puţin timp înainte de a fi dat startul competiţiei, rezultat al ofertelor promoţionale din această perioadă. Preferinţele se îndreaptă în continuare spre modelele de dimensiuni mai mari şi avînd opţiuni sau caracteristici mai bune, cu toate că cele mai multe vânzări (22%) sunt încă generate de modelele de 32 de inch.

- Piaţa de DVD-uri şi Blu-ray a descrescut în prima jumătate a anului 2012, în Europa de Vest. Şi produsele Hi-Fi si home cinema au cunoscut vânzări în scădere uşoară, cu 3,6%.

Concurenţa dintre MP3/MP4 playere şi telefoane mobile se intensifică
Piaţa de dispozitive portabile audio continuă să aibă probleme. În prima jumătate a anului 2012, vînzările au scăzut cu 17%. Acest lucru se datorează concurenţei puternice din partea telefoanelor mobile, în special a smartphone-urilor, ceea ce face inutilă pentru mulţi consumatori deţinerea de playere MP3 şi MP4. Retailerii şi producătorii încearcă, prin urmare, să contracareze această tendinţă prin reducerea preţurilor, preţul mediu scăzînd de la 90 euro în prima jumătate a anului 2011 la 84 euro în prezent.

Camerele digitale performante sînt cîştigătoare detaşat
Ca şi în cazul electronicelor, piaţa camerelor digitale din Europa de Vest a scăzut şi ea în primele şase luni ale anului. Cu toate acestea, cu o scădere de „doar” 7 procente de la an la an, evoluţia este ceva mai bună, atribuită în special evoluţiei pozitive a camerelor digitale de valoare mare. Prin urmare, consumatorii continuă să fie extrem de interesaţi de camerele cu obiective interschimbabile, care oferă în mod evident un compromis acceptabil între camerele digitale compacte şi camerele SLR. Această tendinţă a fost în continuare stimulată de un număr mare de noi modele lansate în această primăvară.

Camerele digitale ieftine sînt marii perdanţi, în mare parte datorită faptului că deţinătorii de smartphone-uri cu o cameră foto bună nu mai sînt interesaţi şi de un aparat foto digital ieftin.

- Smartphone-urile înlocuiesc din ce în ce mai mult dispozitivele de navigaţie prin satelit pentru automobile. Aplicaţii pentru navigaţie sînt acum disponibile uneori gratuit, ceea ce a contribuit la o nouă scădere a vînzărilor de 20% în prima jumătate a anului, în ciuda preţurilor semnificativ reduse. Germania continuă să fie principala piaţă, cu 31% din toate dispozitive de navigaţie vîndute în Europa de Vest.

Produsele de nişă, o oportunitate pentru retaileri
Vin şi veşti bune de la anumite categorii. Producătorii de produse performante, de nişă din punct de vedere tehnic se numără printre cîştigători. De exemplu, se pune un accent mare pe soluţii software inteligente pentru smart TV-uri care permit consumatorilor să jongleze mai uşor între a privi la televizor, a naviga pe internet şi a asculta muzică prin simpla apăsare a unui buton. Conectarea smartphone-urilor, a playerelor MP3/MP4 şi a tabletelor la boxe sau căşti pentru o calitate mult mai bună a sunetului acasă sau pe drum este din ce în ce mai populară.

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează