Comentarii (128)
concret.ro
concret.ro  •  27 Martie 2025, 21:23
Postat de Catalynn_33 pe 27 Martie 2025, 12:35

Am spus la un alt articol deja (cel despre Oprita): faptul ca Waltz a băgat in grup un ins care nu avea ce căuta acolo este o greșeală jenantă, punct! Rămâne de văzut cum s-a întâmplat confuzia respectivă pt a nu se mai repeta și dacă platforma Signal (implementată de administrația Biden) mai poate fi folosită pt comunicări confidențiale sau este prea vulnerabilă și expusă la scurgeri de informații. Am spus la articolul respectiv ca Goldberg este un mincinos notoriu, și am și dat cele 3 ocazii in care a mințit pt a il pune într-o lumină proasta pe Trump. Acum a făcut exact la fel, încercand să facă din acest caz relativ minor un al doilea Watergate! A afirmat ca erau “classified war plans” pt ca apoi sa spună ca erau “atack plans”. Nici macar aia nu erau, ci niste simple status updates oferite de Hegseth, confidențiale, însă neclasificate. Le-ai citit?! Acum, să presupunem ca tu, spion al unui terț, dușman al US, erai în grup și nu Goldberg: ce făceai cu informația respectivă?! Cum o foloseai?! Pt ca vezi tu, acolo Pete nu spune nici pe cine ataca și nici unde iar în 30-45 de minute informația este deja inutilă, deci cum îți anunțai prietenii să se pună la adăpost să își mute instalațiile etc?! Cum ăștia nu au efectiv de ce să se lege, găsiseră și ei ceva și cotcodăceau ca găina din punguța cu 2 bani. La nici 48 de ore, “megasubiectul” e deja mort. Nu aș fi deloc suprins ca Waltz să fi făcut “scurgerea” intenționat, tocmai pt a afla exact ce cred despre establishment-ul UE.

Oricum ar fi, nu asa faci politica externa cand te numesti Statele Unite ale Americii. In momentul in care ti l-ai ales vicepresedinte pe un populist de extrema dreapta din Ohio precum JD Vance, e clar ca nu vrei calea dialogului si a evolutiei, ci vrei doar sa iti impui punctele de vedere cu orice pret, cu forta chiar. Spui ca Trump vrea sa scoata America din razboaie, insa prin tot ceea ce declara si face, cauta conflictul cu orice pret. Credeam ca umanitatea, in general, poate mai mult de atat in 2025. Dar tot ce se intampla in lumea asta la momentul actual imi arata ca suntem in regres, in declin, ceea ce e foarte grav pentru noi, ca specie. Imaginea SUA nu poate fi asta si nu este asta, a face "America Great Again" nu se rezuma la brutalitate, agresivitate si badaranism impotriva tuturor partenerilor tai istorici. Mai devreme sau mai tarziu republicanii vor plati nota de plata pentru imaginea lasata de aceasta factiune a partidului rosu. Le aduci mult prea multe elogii astora, chiar nu sunt cu nimic deosebiti, in sens pozitiv. Unde iti dau dreptate 100% e ca intr-adevar Partidul Democrat se afla intr-o criza majora politica si de identitate, iar asta nu face bine democratiei americane. Cum ai spus intr-o postare anterioara, ambele partide trebuie sa fie la un nivel ridicat, pentru ca tocmai aceasta alternanta dintre ele a fost reteta care a dus si va duce la ridicarea SUA. Daca unul e la pamant, celalalt va avea putere totala, iar puterea totala corupe.

concret.ro
concret.ro  •  27 Martie 2025, 21:03
Postat de Catalynn_33 pe 27 Martie 2025, 13:11

Nu știu cat de populiste sunt, dar sigur politicile lui Trump sunt populare iar dems în afară de “Orange man bad” nu au nimic productiv de pus pe masă. Mai mult, în loc să se trezească la realitate alunecă și mai rău spre stanga, noile “stele” ale lor fiind AOC și Sanders, pur și simplu refuză să înțeleagă ce li s-a întâmplat în 5 noiembrie când politicile lor au fost repudiate clar de americani. Din cele 3144 counties Trump a câștigat in peste 2500, de aia dacă te uiți la harta e practic toată roșie. Mai mult, a fost un red shift total, absolut peste tot republicanii au obținut un procent superior celui din 2020. De asemenea, Trump a înregistrat creșteri pe toate segmentele demografice, mai mici sau mai mari, dar creșteri, deci oameni care nu l-au votat în 2016 sau 2020, acum l-au preferat pt politicile lui care în primul mandat au funcționat și care odată schimbate de Biden au dus țara către colaps. De asta spun ca nu sunt neapărat populiste, populism e să ți se promită casă cu 35 de mii euro, omul nu a promis altceva decât să facă ce a făcut în primul mandat și în plus să elimine aberațiile făcute de Biden. Deocamdată i se pun încă piedici de către judecători activiști numiți de democrați, însă se va depăși și faza asta. Chiar și așa însă, după prima lună de “most consequential” din istorie (l-a depășit pe Washington!) a urmat a doua și probabil și primele 100 de zile. Efectiv în 2 luni a făcut mai mult decât alții în 2 mandate!

Cunosc toate aceste aspecte, nu trebuie sa ma convingi de nimic legat de Trump. Nu sunt in nicio tabara, nici in cea democrata, nici in cea republicana, insa consider ca per total republicanii au dat presedinti mai buni decat democratii, cel putin in ultima suta de ani. M-am bucurat de victoria convingatoare a lui Trump impotriva Kamalei Harris, a fost o revenire spectaculoasa si nu stiu daca iti aduci aminte ca am fost pro-Trump chiar si in comentariile de la articolul legat de alegerile din SUA, postat pe gsp. Consider ca era nevoie de o schimbare, de mai multa efervescenta si mai mult pragmatism dupa anii de lentoare sub Biden. Multe din ideile si politicile lui Trump sunt bune, la fel cum multe sunt populiste, insa ce ma deranjeaza este abordarea bruta si agresiva, abordare care pe termen lung nu va duce decat la mari conflicte cu toti partenerii traditionali ai SUA. Acest mod ultra impunator de a face politica te duce mai degraba cu gandul la secolul 19, la divizare sociala, conflicte dure si chiar la razboiul Civil din acei ani. Revenind in prezent, chiar astazi, dupa ce Trump a impus tarifarea cu 25% a importurilor de masini si piese auto din Canada si UE incepand cu 3 aprilie, actiunile Ford si General Motors au scazut semnificativ. Mai mult, analistii estimeaza ca aceasta tarifare va duce la scumpiri cu pana la 10 mii de dolari per automobil. Iar acum te intreb, cu ce avantajeaza chestia asta cetateanul american de rand si cine are de castigat in final?

Catalynn_33
Catalynn_33  •  27 Martie 2025, 13:11
Postat de concret.ro pe 27 Martie 2025, 10:46

Corect, nu are rost sa vorbim de viitor, sa ne rezumam la ce se intampla acum, in clipa de fata. Tot ce ai enumerat acolo, toate acele obiective din programul lui Trump suna bine pe hartie, dar majoritatea sunt de un populism ingrozitor. Protectia producatorilor americani se face in alte moduri, nu prin inceperea unor "trade wars" cu cei mai importanti parteneri ai tai, care pana la urma vor genera inflatie, efecte negative in economie, lucruri din cauza carora vor avea de suferit tocmai muncitorii americani. Legat de "woke" si "dei", in chestiunile astea adevarul e intotdeauna undeva la mijloc, la fel ca si in speta rusilor din estul Ucrainei. Discriminarile si abuzurile rasiale nu sunt inventii, ele chiar exista, in unele locuri mai mult, in altele mai putin, dar exista. Sunt de acord insa ca se si exagereaza si se genereaza multa propaganda pe temele astea. Tu insa te afunzi prea mult in populismul "maga", sustinant ca "dei" si "woke" sunt doar indoctrinari sorosiste si nimic mai mult. Ceea ce, evident, este gresit. Cu eficientizarea si reducerea cheltuielilor bugetare iar e populism ieftin, Musk si departamentul sau dand chix din prima cu acele concedieri ale angajatilor federali repusi in functii, apoi concediati iar, apoi repusi iar, un adevarat circ marca "maga". Deportarea emigrantilor ilegali este singura chestiune unde nu e nimic de comentat si unde chiar sunt de acord ca politica democrata era mu

Nu știu cat de populiste sunt, dar sigur politicile lui Trump sunt populare iar dems în afară de “Orange man bad” nu au nimic productiv de pus pe masă. Mai mult, în loc să se trezească la realitate alunecă și mai rău spre stanga, noile “stele” ale lor fiind AOC și Sanders, pur și simplu refuză să înțeleagă ce li s-a întâmplat în 5 noiembrie când politicile lor au fost repudiate clar de americani. Din cele 3144 counties Trump a câștigat in peste 2500, de aia dacă te uiți la harta e practic toată roșie. Mai mult, a fost un red shift total, absolut peste tot republicanii au obținut un procent superior celui din 2020. De asemenea, Trump a înregistrat creșteri pe toate segmentele demografice, mai mici sau mai mari, dar creșteri, deci oameni care nu l-au votat în 2016 sau 2020, acum l-au preferat pt politicile lui care în primul mandat au funcționat și care odată schimbate de Biden au dus țara către colaps. De asta spun ca nu sunt neapărat populiste, populism e să ți se promită casă cu 35 de mii euro, omul nu a promis altceva decât să facă ce a făcut în primul mandat și în plus să elimine aberațiile făcute de Biden. Deocamdată i se pun încă piedici de către judecători activiști numiți de democrați, însă se va depăși și faza asta. Chiar și așa însă, după prima lună de “most consequential” din istorie (l-a depășit pe Washington!) a urmat a doua și probabil și primele 100 de zile. Efectiv în 2 luni a făcut mai mult decât alții în 2 mandate!

Catalynn_33
Catalynn_33  •  27 Martie 2025, 12:35
Postat de concret.ro pe 27 Martie 2025, 11:07

Si daca tot lauzi peste masura aceasta administratie Trump si cazi prada populismului ingrozitor care ii iese prin toti porii, vreau sa te intreb ce parere ai legat de proaspatul scandal in care sunt implicati cei trei crai trumpisti, Vance, Hegseth si Waltz? Banuiesc ca stii despre ce e vorba, dar ca sa ma asigur, fac un scurt rezumat aici: astia 3 (vorbim despre cei mai inalti responsabili ai actualei administratii) o "ardeau" frumos intre ei pe un grup de Signal (pe care a fost adaugat din greseala si un jurnalist al publicatiei The Atlantic), in cel mai scarbos si golanesc mod posibil, pe subiecte politice, cum ar fi ura pentru UE, situatia canalului Panama si tot asa. Numai ca, la un moment dat au inceput sa dea din casa despre cand, unde si cum vor avea loc bombardamente americane asupra rebelilor Houthi din Yemen. Pai ce facem nenica, balacarim pe Signal despre strategii si lovituri militare secrete? Mai mult decat atat, rapoartele celor de la publicatia der spiegel au descoperit ca datele de contact ale unora dintre acesti oficiali, inclusiv numerele de telefon mobil, sunt accesibile gratuit pe internet. Amatorism in cea mai pura forma. Cam asta e imaginea administratiei Trump in ochii Americii ne-maga si ai restului globului.

Am spus la un alt articol deja (cel despre Oprita): faptul ca Waltz a băgat in grup un ins care nu avea ce căuta acolo este o greșeală jenantă, punct! Rămâne de văzut cum s-a întâmplat confuzia respectivă pt a nu se mai repeta și dacă platforma Signal (implementată de administrația Biden) mai poate fi folosită pt comunicări confidențiale sau este prea vulnerabilă și expusă la scurgeri de informații. Am spus la articolul respectiv ca Goldberg este un mincinos notoriu, și am și dat cele 3 ocazii in care a mințit pt a il pune într-o lumină proasta pe Trump. Acum a făcut exact la fel, încercand să facă din acest caz relativ minor un al doilea Watergate! A afirmat ca erau “classified war plans” pt ca apoi sa spună ca erau “atack plans”. Nici macar aia nu erau, ci niste simple status updates oferite de Hegseth, confidențiale, însă neclasificate. Le-ai citit?! Acum, să presupunem ca tu, spion al unui terț, dușman al US, erai în grup și nu Goldberg: ce făceai cu informația respectivă?! Cum o foloseai?! Pt ca vezi tu, acolo Pete nu spune nici pe cine ataca și nici unde iar în 30-45 de minute informația este deja inutilă, deci cum îți anunțai prietenii să se pună la adăpost să își mute instalațiile etc?! Cum ăștia nu au efectiv de ce să se lege, găsiseră și ei ceva și cotcodăceau ca găina din punguța cu 2 bani. La nici 48 de ore, “megasubiectul” e deja mort. Nu aș fi deloc suprins ca Waltz să fi făcut “scurgerea” intenționat, tocmai pt a afla exact ce cred despre establishment-ul UE.

concret.ro
concret.ro  •  27 Martie 2025, 11:07
Postat de Catalynn_33 pe 26 Martie 2025, 21:46

Ce va fi, vom vedea. Eu văd viitorul diferit, însă asta e în clipa asta o discuție pur filosofică, deci chiar nu are rost să ne irosim timpul și energia cu așa ceva. Am ales CNN pt ca astia sunt din tabăra “never Trump” însă aceleași lucru rezultă din multe alte sondaje. Însă e logic dacă stai și te gândești: Trump susține “America first”, vrea deportarea emigranților ilegali dar cu accent pe cei cu cazier violent, este pentru energie ieftină și inflație mică, este pt free speech, pt alegeri corecte unde votantul să fie obligat să își dovedească identitatea și faptul ca e cetățean, tăieri de taxe și impozite (de exemplu pt over time, tips si social security), vrea protecția producătorilor americani și astfel lumea să aibă job și venit pe măsură fără a fi amenințați de produsele ieftine din afara, este împotriva DEI și pt meritocrație, este împotriva îndoctrinării woke, este împotriva mutilării copiilor confuzi în legătură cu genul lor, este împotriva bărbaților trans în sportul feminin, este pt lege și ordine nu “defund the police”, este pt eficientizarea și tăierea cheltuilor bugetare, vrea să scoată țara din războaie și să nu o angajeze în altele noi și lista poate continua. Democrații se opun la absolut toate astea!!! Tu ca om normal la minte, în atari condiții, pe cine ai prefera?! Mie și 29% rata de favorabilitate pt dems mi se pare mult! Eu nu vad “război economic” ci pur și simplu nivelarea terenului astfel încât ambele părți să plece de la egal la egal.

Si daca tot lauzi peste masura aceasta administratie Trump si cazi prada populismului ingrozitor care ii iese prin toti porii, vreau sa te intreb ce parere ai legat de proaspatul scandal in care sunt implicati cei trei crai trumpisti, Vance, Hegseth si Waltz? Banuiesc ca stii despre ce e vorba, dar ca sa ma asigur, fac un scurt rezumat aici: astia 3 (vorbim despre cei mai inalti responsabili ai actualei administratii) o "ardeau" frumos intre ei pe un grup de Signal (pe care a fost adaugat din greseala si un jurnalist al publicatiei The Atlantic), in cel mai scarbos si golanesc mod posibil, pe subiecte politice, cum ar fi ura pentru UE, situatia canalului Panama si tot asa. Numai ca, la un moment dat au inceput sa dea din casa despre cand, unde si cum vor avea loc bombardamente americane asupra rebelilor Houthi din Yemen. Pai ce facem nenica, balacarim pe Signal despre strategii si lovituri militare secrete? Mai mult decat atat, rapoartele celor de la publicatia der spiegel au descoperit ca datele de contact ale unora dintre acesti oficiali, inclusiv numerele de telefon mobil, sunt accesibile gratuit pe internet. Amatorism in cea mai pura forma. Cam asta e imaginea administratiei Trump in ochii Americii ne-maga si ai restului globului.

concret.ro
concret.ro  •  27 Martie 2025, 10:46
Postat de Catalynn_33 pe 26 Martie 2025, 21:46

Ce va fi, vom vedea. Eu văd viitorul diferit, însă asta e în clipa asta o discuție pur filosofică, deci chiar nu are rost să ne irosim timpul și energia cu așa ceva. Am ales CNN pt ca astia sunt din tabăra “never Trump” însă aceleași lucru rezultă din multe alte sondaje. Însă e logic dacă stai și te gândești: Trump susține “America first”, vrea deportarea emigranților ilegali dar cu accent pe cei cu cazier violent, este pentru energie ieftină și inflație mică, este pt free speech, pt alegeri corecte unde votantul să fie obligat să își dovedească identitatea și faptul ca e cetățean, tăieri de taxe și impozite (de exemplu pt over time, tips si social security), vrea protecția producătorilor americani și astfel lumea să aibă job și venit pe măsură fără a fi amenințați de produsele ieftine din afara, este împotriva DEI și pt meritocrație, este împotriva îndoctrinării woke, este împotriva mutilării copiilor confuzi în legătură cu genul lor, este împotriva bărbaților trans în sportul feminin, este pt lege și ordine nu “defund the police”, este pt eficientizarea și tăierea cheltuilor bugetare, vrea să scoată țara din războaie și să nu o angajeze în altele noi și lista poate continua. Democrații se opun la absolut toate astea!!! Tu ca om normal la minte, în atari condiții, pe cine ai prefera?! Mie și 29% rata de favorabilitate pt dems mi se pare mult! Eu nu vad “război economic” ci pur și simplu nivelarea terenului astfel încât ambele părți să plece de la egal la egal.

Corect, nu are rost sa vorbim de viitor, sa ne rezumam la ce se intampla acum, in clipa de fata. Tot ce ai enumerat acolo, toate acele obiective din programul lui Trump suna bine pe hartie, dar majoritatea sunt de un populism ingrozitor. Protectia producatorilor americani se face in alte moduri, nu prin inceperea unor "trade wars" cu cei mai importanti parteneri ai tai, care pana la urma vor genera inflatie, efecte negative in economie, lucruri din cauza carora vor avea de suferit tocmai muncitorii americani. Legat de "woke" si "dei", in chestiunile astea adevarul e intotdeauna undeva la mijloc, la fel ca si in speta rusilor din estul Ucrainei. Discriminarile si abuzurile rasiale nu sunt inventii, ele chiar exista, in unele locuri mai mult, in altele mai putin, dar exista. Sunt de acord insa ca se si exagereaza si se genereaza multa propaganda pe temele astea. Tu insa te afunzi prea mult in populismul "maga", sustinant ca "dei" si "woke" sunt doar indoctrinari sorosiste si nimic mai mult. Ceea ce, evident, este gresit. Cu eficientizarea si reducerea cheltuielilor bugetare iar e populism ieftin, Musk si departamentul sau dand chix din prima cu acele concedieri ale angajatilor federali repusi in functii, apoi concediati iar, apoi repusi iar, un adevarat circ marca "maga". Deportarea emigrantilor ilegali este singura chestiune unde nu e nimic de comentat si unde chiar sunt de acord ca politica democrata era mu

Catalynn_33
Catalynn_33  •  26 Martie 2025, 21:46
Postat de concret.ro pe 26 Martie 2025, 19:24

Si de ar fi asa cum zici tu legat de popularitate in prezent, se vor vedea in curand in economie efectele negative ale acestor "razboaie" comerciale pe care le-a pornit cu UE si Canada, adica cei mai importanti parteneri si aliati istorici ai SUA. Pe termen lung, americanii au numai de pierdut. Daca tu imi spui ca Trump e mai popular ca niciodata in America (desi, permite-mi sa ma indoiesc de respectivele surse, chiar si de CNN, care nu e tocmai cea mai in "forma" televiziune de stiri la momentul asta), la nivel mondial imaginea SUA nu a fost niciodata atat de low. Si se va degrada in continuare sub aceasta administratie, pentru ca atitudinea lor e fix de genul "nu ne cadeti in genunchi, atunci sunteti zero pentru noi". Nu imi spune mie ca mascariciul ala de JD Vance reprezinta SUA cu cinste. Nu poti sa vorbesti despre Uniunea Europeana in halul asta de josnic si sa incurajezi numai extrema dreapta prin toate tarile care au alegeri... hai sa fim seriosi. Da, au si democratii vina lor, s-au culcat pe urechea "las' ca tot ne voteaza astia ai nostri si o scoatem la liman", dar adevarul e ca Biden nu a transmis mare lucru, varsta fiind un mare minus pentru el, mai ales pe final de mandat.

Ce va fi, vom vedea. Eu văd viitorul diferit, însă asta e în clipa asta o discuție pur filosofică, deci chiar nu are rost să ne irosim timpul și energia cu așa ceva. Am ales CNN pt ca astia sunt din tabăra “never Trump” însă aceleași lucru rezultă din multe alte sondaje. Însă e logic dacă stai și te gândești: Trump susține “America first”, vrea deportarea emigranților ilegali dar cu accent pe cei cu cazier violent, este pentru energie ieftină și inflație mică, este pt free speech, pt alegeri corecte unde votantul să fie obligat să își dovedească identitatea și faptul ca e cetățean, tăieri de taxe și impozite (de exemplu pt over time, tips si social security), vrea protecția producătorilor americani și astfel lumea să aibă job și venit pe măsură fără a fi amenințați de produsele ieftine din afara, este împotriva DEI și pt meritocrație, este împotriva îndoctrinării woke, este împotriva mutilării copiilor confuzi în legătură cu genul lor, este împotriva bărbaților trans în sportul feminin, este pt lege și ordine nu “defund the police”, este pt eficientizarea și tăierea cheltuilor bugetare, vrea să scoată țara din războaie și să nu o angajeze în altele noi și lista poate continua. Democrații se opun la absolut toate astea!!! Tu ca om normal la minte, în atari condiții, pe cine ai prefera?! Mie și 29% rata de favorabilitate pt dems mi se pare mult! Eu nu vad “război economic” ci pur și simplu nivelarea terenului astfel încât ambele părți să plece de la egal la egal.

concret.ro
concret.ro  •  26 Martie 2025, 19:24
Postat de Catalynn_33 pe 26 Martie 2025, 19:00

Nu aș vrea totuși să închid subiectul fără a face o precizare pt ca e clar ca lucrurile se văd diferit din balconul tău față de geamul de la baie. :-))) Ai spus mai devreme și oarecum reiterezi și aici o, hai să nu îi spunem minciuna, ci o denaturare a realității folosită de mass media, ei bine da, soroșistă, anume ca popularitate lui Trump a deja în picaj. Dar ghici ce?! Nu doar ca nu e, dar este la cel mai înalt nivel al popularității lui EVER! Iar asta o spune CNN! În Martie 2017, deci pe vremea asta în primul mandat, favorabilitatea lui în rândul americanilor este -10 (negativ 10). In Noiembrie 2024 când tocmai câștigase alegerile era -7 iar astăzi e -3!!! Puteam sa scriu 40%, 43% și 47% dar am scris cum au prezentat CNN și sa il fi văzut pe reporter cât era de excited (partenera lui de platou nu îi împărtășea deloc entuziasmul). Pe de alta parte, rata de aprobare a democraților, știi ca e azi?! 29%, cea mai scăzută din istorie! Ca și “proeuropenii” ei se rezuma doar la a face gălăgie și țipa contra lui Trump, fără a veni însă cu niște politici și soluții pe placul majorității ci insistă tot pe cele care i-au adus aici. Din partea mea să o țină tot așa, sigur nu vor mai câștiga alegeri multe cicluri electorale de acum încolo. Foarte posibil ca partidul democrat să intre în colaps ceea ce iar nu e bine din punctul de vedere al democrației, unde o opoziție sănătoasă (în primul rând la minte!) e esențială. Puterea absolută, corupe absolut!

Si de ar fi asa cum zici tu legat de popularitate in prezent, se vor vedea in curand in economie efectele negative ale acestor "razboaie" comerciale pe care le-a pornit cu UE si Canada, adica cei mai importanti parteneri si aliati istorici ai SUA. Pe termen lung, americanii au numai de pierdut. Daca tu imi spui ca Trump e mai popular ca niciodata in America (desi, permite-mi sa ma indoiesc de respectivele surse, chiar si de CNN, care nu e tocmai cea mai in "forma" televiziune de stiri la momentul asta), la nivel mondial imaginea SUA nu a fost niciodata atat de low. Si se va degrada in continuare sub aceasta administratie, pentru ca atitudinea lor e fix de genul "nu ne cadeti in genunchi, atunci sunteti zero pentru noi". Nu imi spune mie ca mascariciul ala de JD Vance reprezinta SUA cu cinste. Nu poti sa vorbesti despre Uniunea Europeana in halul asta de josnic si sa incurajezi numai extrema dreapta prin toate tarile care au alegeri... hai sa fim seriosi. Da, au si democratii vina lor, s-au culcat pe urechea "las' ca tot ne voteaza astia ai nostri si o scoatem la liman", dar adevarul e ca Biden nu a transmis mare lucru, varsta fiind un mare minus pentru el, mai ales pe final de mandat.

concret.ro
concret.ro  •  26 Martie 2025, 19:09
Postat de AmCastigatPariuPlangDeFericire pe 26 Martie 2025, 17:35

Istoria ne demonstrează că NATO nu e o alianță eminamente defensivă, așa cum se pretinde. Trebuia să intervină numai dacă ar fi fost atacată o țară membră. Acolo nu era cazul. N-avea ce să caute NATO în fosta Iugoslavie, să intervină militar fără acordul Consiliului de Securitate al ONU. Pretextul ăsta cu genocidul etnic l-a folosit și Putin când a declanșat "operațiunea specială". Că nu știu ce le-ar fi făcut ucrainenii rușilor din Donbas. Altfel aceeași NATO care se dădea peste cap de grija kosovarilor, n-a mai fost atât de deranjată de măcelul din Gaza, unde au fost uciși peste 50 de mii de palestinieni în doar câteva luni. Sigur, o să spui că și acolo totul a pornit de la Hamas, cu ăia 250 de ostatici. Ideea e că ori suntem o alianță defensivă și apărăm numai statele membre, ori ne erijăm în jandarm mondial și ne jucăm de-a Batman să-i salvăm pe toți năpăstuiții.

Bun, la partea cu palestinienii sunt de acord cu tine si iti dau dreptate. Nu sunt vreun avocat al americanilor (ca in fond, ei au reprezentat si reprezinta cea mai mare forta din NATO), asa este, au pacatele lor. Intervin unde le convine, in functie de politicile si interesele lor, (Irak, Afghanistan, Vietnam... si in final de peste tot au plecat cu coada intre picioare). Dar strict din punct de vedere al statutului, Alianta Nord-Atlantica este una defensiva. Nu e ca si cum NATO au navalit deodata peste rusi, este fix invers, rusii au invadat estul Ucrainei, avand acelasi pretext ca in disputa sarbilor vs Kosovo. Doar ca vezi tu, acolo genocidul sarbilor era evident, in timp ce rusii nu prea au dovezi pentru asa zisele atrocitati ale ucrainienilor asupra conationalilor lor.

Catalynn_33
Catalynn_33  •  26 Martie 2025, 19:00
Postat de concret.ro pe 26 Martie 2025, 11:08

Nu te apuci tu, SUA, sa iti arati coltii cu europenii, pentru ca sunt strabunicii tai. Si nici cu canadienii, pentru ca sunt fratii tai din nord. Americanii de rand vor suferi cel mai mult dupa anii de mandat ai acestei adiministratii. Multi deja regreta ca au ales sa fie condusi de Trump si gasca lui de badarani anti-UE. Cel mai bine i-a zis-o lui Trump fostul premier canadian, Justin Trudeau: "You’re a smart guy, but this is a ‘very dumb’ thing to do". Bine, nu conduce el destinele Americii in momentul asta, ci miliardarii corporatisti precum Musk, Bezos &compania.

Nu aș vrea totuși să închid subiectul fără a face o precizare pt ca e clar ca lucrurile se văd diferit din balconul tău față de geamul de la baie. :-))) Ai spus mai devreme și oarecum reiterezi și aici o, hai să nu îi spunem minciuna, ci o denaturare a realității folosită de mass media, ei bine da, soroșistă, anume ca popularitate lui Trump a deja în picaj. Dar ghici ce?! Nu doar ca nu e, dar este la cel mai înalt nivel al popularității lui EVER! Iar asta o spune CNN! În Martie 2017, deci pe vremea asta în primul mandat, favorabilitatea lui în rândul americanilor este -10 (negativ 10). In Noiembrie 2024 când tocmai câștigase alegerile era -7 iar astăzi e -3!!! Puteam sa scriu 40%, 43% și 47% dar am scris cum au prezentat CNN și sa il fi văzut pe reporter cât era de excited (partenera lui de platou nu îi împărtășea deloc entuziasmul). Pe de alta parte, rata de aprobare a democraților, știi ca e azi?! 29%, cea mai scăzută din istorie! Ca și “proeuropenii” ei se rezuma doar la a face gălăgie și țipa contra lui Trump, fără a veni însă cu niște politici și soluții pe placul majorității ci insistă tot pe cele care i-au adus aici. Din partea mea să o țină tot așa, sigur nu vor mai câștiga alegeri multe cicluri electorale de acum încolo. Foarte posibil ca partidul democrat să intre în colaps ceea ce iar nu e bine din punctul de vedere al democrației, unde o opoziție sănătoasă (în primul rând la minte!) e esențială. Puterea absolută, corupe absolut!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 13
Comentează