Comentarii (69)
caoradea
caoradea  •  24 Mai 2021, 23:04
Postat de ticbic pe 24 Mai 2021, 22:32

Esti in eroare! CFR Cluj e echipa ungureasca, asa s-a infiintat in 1907 si asa a performat in anii 2000, cu management maghiar 100% (vezi Arpad Paszkany). Cat despre UTA Arad, te asigur ca la ora asta este un club 100% unguresc (citez: "Invitat la GSP Live, Alexandru Meszar, unul dintre acționarii „Bătrânei Doamne” și politician UDMR, a dezvăluit că echipa pe care o reprezintă e dispusă să pună bazele unui pareneriat cu vecinii de la Budapesta."). Repet, n-am nicio problema daca in viitorii 20 de ani in Romania campioanele la fotbal vor fi cluburi maghiare. La urma urmei, ele vor reprezenta Romania in competitiile europene. Problema de fond este insa in alta parte si pe alt palier emotional sau sentimental, cu totul altul decat fotbalul. Acolo doare cel mai tare Romania si pe romani...

Cfr are patron roman si nu a primit nici o subventie sau ajutor din partea statului maghiar. Ca la infiintare a fost o echipa ungureasxa, e altceva. Ca a avut patron meghiar (Paszkanyi este pe jumatae svab, tocmai el a declarat) iarasi e altceva. Ca o serie de exhipe din Transilvani (Timisoara, Arad, Oradea, Cluj etc) la infiintare au fost echipe unguresti, iarasi e de domneiul trecutului. Dar sa zici ca CFR, UTA ( hai sa admitem ca finantatorul principal este de etnie maghiara) sunt echipe unguresti ... CFR in CL sau EL a reprezentat Ungaria sau pe Romania ? Dar oricum, nu stiu daca merita discutat problema, cert e ca ei investesc in sport masiv, pe cand noi nici in infrastructura nu investim...Suntem departe... Eu in locul lui Orban as investi in autostrazile din Romani a....

belane
belane  •  24 Mai 2021, 22:40
Postat de ticbic pe 24 Mai 2021, 21:52

Personal, n-am nicio problema daca Ungaria baga bani in fotbalul din Romania si-si sustine asfel financiar cluburile create: CFR Cluj, UTA Arad, Sepsi Sf. Gheorghe, Csikszereda Miercurea Ciuc. Sunt bani ce intra in Romania, nu ies din tara!!! Pe de alta parte, se naste o problema de reprezentare la nivel national si chiar international, o problema de imagine si de identitate. Cluburile mentionate mai sus au patroni unguri (sau de etnie maghiara) si fonduri primite din Ungaria. Nu vad nicio problema in asta, nici daca acestea castiga titluri de campioana a Romaniei pe banda rulanta; la urma urmei, ele reprezinta Romania in intreaga Europa si fac cinste tuturor romanilor, de la Bucuresti la Cluj, de la Vascauti la Craiova, de la Tulcea la Timisoara, de la Iasi la Brasov! Mai departe, se pot lua in discutie cam o mie de alte aspecte, colaterale acestui fenomen... dar ar fi doar vorbe pe care sa le vorbim degeaba. Place sau nu, asa arata astazi Romania noastra, inclusiv la fotbal... Repet, n-am absolut nicio problema si niciun resentiment daca cluburile unguresti vor castiga campionatul de fotbal din Romania in urmatorii 20 de ani... Problema de fond este insa cu totul alta... si nu tine de unguri, de etnia maghiara din Romania sau de fotbal... ci de romani si esenta lor existentiala; ca despre asta vorbim si aici e durerea acestei natii...

Cunoscandu-l pe Orban personal cred ca strategia e de bataie lunga. Treaba cu investitiile in fotbal cred ca-i mai mult de fatada si nu pentru ca ele n-ar conta insa cum s-a spus si aici pana la urma e vorba de investitii in infrastructura iar investitiile in infrastructura se fac in baza unor colaborari stranse cu diferiti factori economici, sociali si politici din zona. Disclaimer : nu vreau sa aduc in discutie subiecte obosite de genul "ne fura Transilvania" ca mi se par o metoda ieftina si superficiala de a evita serios orice discutie cu privire la sfere de influenta si relatii de putere. Consecinta poate fi dezvoltarea unei paturi de elite din diferite domenii extrem de loiala fata de administratia de la Budapesta , ridicarea acestor regiuni d.p.d.v. economic, cultural si social (care sincer sa fim au cam fost neglijate si nu numai ele) in asa fel incat sentimentul de indatorire si admiratie fata de el lider maximo sa atinga cote maxime in randul comunitatilor de acolo. Totul se poate intampla dintr-o pura inertie, fara vreun scop clar definit din partea "jupanului" de la Budapesta sa fie vorba doar de o dorinta simpla si sincera de a-si consolida o oarecare simpatie in randul unor posibili votanti din diaspora sau poate chiar din telul sau banal de a extinde aria de selectie a fotbalului maghiar in procesul sau de reconstructie.

ticbic
ticbic  •  24 Mai 2021, 22:32
Postat de cadu pe 24 Mai 2021, 22:03

Partial ai dreptate..sa numesti echipe CFR si uta,echipe unguresti mi se pare ofensator.echipe cu traditie de peste 100 de ani,nu sunt create de unguri.doar pentru faptul ca sunt din ardeal,e deplasat sa i pui eticheta de "unguri".altceva.nimeni n are vreo problema cu echipe gen psg,city,inter si cate nu mai sunt care stim de unde sunt finantati.sute de echipe sunt cu finantari externe.unii chiar de tari cu background terorist,dar nu i problema,doar nu s unguri;))

Esti in eroare! CFR Cluj e echipa ungureasca, asa s-a infiintat in 1907 si asa a performat in anii 2000, cu management maghiar 100% (vezi Arpad Paszkany). Cat despre UTA Arad, te asigur ca la ora asta este un club 100% unguresc (citez: "Invitat la GSP Live, Alexandru Meszar, unul dintre acționarii „Bătrânei Doamne” și politician UDMR, a dezvăluit că echipa pe care o reprezintă e dispusă să pună bazele unui pareneriat cu vecinii de la Budapesta."). Repet, n-am nicio problema daca in viitorii 20 de ani in Romania campioanele la fotbal vor fi cluburi maghiare. La urma urmei, ele vor reprezenta Romania in competitiile europene. Problema de fond este insa in alta parte si pe alt palier emotional sau sentimental, cu totul altul decat fotbalul. Acolo doare cel mai tare Romania si pe romani...

1805213859545810
Adrian Constantin Sendroiu  •  24 Mai 2021, 22:13

hai sa facem schimb de orbani, pe asta il luam la noi dar cred ca il stricam si le dam la schimb pe spaima soselelor

cadu
cadu  •  24 Mai 2021, 22:03
Postat de ticbic pe 24 Mai 2021, 21:52

Personal, n-am nicio problema daca Ungaria baga bani in fotbalul din Romania si-si sustine asfel financiar cluburile create: CFR Cluj, UTA Arad, Sepsi Sf. Gheorghe, Csikszereda Miercurea Ciuc. Sunt bani ce intra in Romania, nu ies din tara!!! Pe de alta parte, se naste o problema de reprezentare la nivel national si chiar international, o problema de imagine si de identitate. Cluburile mentionate mai sus au patroni unguri (sau de etnie maghiara) si fonduri primite din Ungaria. Nu vad nicio problema in asta, nici daca acestea castiga titluri de campioana a Romaniei pe banda rulanta; la urma urmei, ele reprezinta Romania in intreaga Europa si fac cinste tuturor romanilor, de la Bucuresti la Cluj, de la Vascauti la Craiova, de la Tulcea la Timisoara, de la Iasi la Brasov! Mai departe, se pot lua in discutie cam o mie de alte aspecte, colaterale acestui fenomen... dar ar fi doar vorbe pe care sa le vorbim degeaba. Place sau nu, asa arata astazi Romania noastra, inclusiv la fotbal... Repet, n-am absolut nicio problema si niciun resentiment daca cluburile unguresti vor castiga campionatul de fotbal din Romania in urmatorii 20 de ani... Problema de fond este insa cu totul alta... si nu tine de unguri, de etnia maghiara din Romania sau de fotbal... ci de romani si esenta lor existentiala; ca despre asta vorbim si aici e durerea acestei natii...

Partial ai dreptate..sa numesti echipe CFR si uta,echipe unguresti mi se pare ofensator.echipe cu traditie de peste 100 de ani,nu sunt create de unguri.doar pentru faptul ca sunt din ardeal,e deplasat sa i pui eticheta de "unguri".altceva.nimeni n are vreo problema cu echipe gen psg,city,inter si cate nu mai sunt care stim de unde sunt finantati.sute de echipe sunt cu finantari externe.unii chiar de tari cu background terorist,dar nu i problema,doar nu s unguri;))

ticbic
ticbic  •  24 Mai 2021, 21:52
Postat de cadu pe 24 Mai 2021, 21:07

Meteahna romaneasca.cineva investeste niste bani in fotbal.noi il vedem inamicul poporului roman,si tinteste la dezintegrarea tarii;)) ce ne impiedica pe noi,statul roman sa investim in 2-3 echipe din Serbia,in banatul sarbesc sau la fc szeghed,sau alta echipa din ungaria.sau eventual in milsami orhei si zimbrul chisinau??!cineva ne interzice??nu e mai usor sa scuipam venin si sa urlam ca ungurii ne fura tara??!din nou..

Personal, n-am nicio problema daca Ungaria baga bani in fotbalul din Romania si-si sustine asfel financiar cluburile create: CFR Cluj, UTA Arad, Sepsi Sf. Gheorghe, Csikszereda Miercurea Ciuc. Sunt bani ce intra in Romania, nu ies din tara!!! Pe de alta parte, se naste o problema de reprezentare la nivel national si chiar international, o problema de imagine si de identitate. Cluburile mentionate mai sus au patroni unguri (sau de etnie maghiara) si fonduri primite din Ungaria. Nu vad nicio problema in asta, nici daca acestea castiga titluri de campioana a Romaniei pe banda rulanta; la urma urmei, ele reprezinta Romania in intreaga Europa si fac cinste tuturor romanilor, de la Bucuresti la Cluj, de la Vascauti la Craiova, de la Tulcea la Timisoara, de la Iasi la Brasov! Mai departe, se pot lua in discutie cam o mie de alte aspecte, colaterale acestui fenomen... dar ar fi doar vorbe pe care sa le vorbim degeaba. Place sau nu, asa arata astazi Romania noastra, inclusiv la fotbal... Repet, n-am absolut nicio problema si niciun resentiment daca cluburile unguresti vor castiga campionatul de fotbal din Romania in urmatorii 20 de ani... Problema de fond este insa cu totul alta... si nu tine de unguri, de etnia maghiara din Romania sau de fotbal... ci de romani si esenta lor existentiala; ca despre asta vorbim si aici e durerea acestei natii...

cadu
cadu  •  24 Mai 2021, 21:07

Meteahna romaneasca.cineva investeste niste bani in fotbal.noi il vedem inamicul poporului roman,si tinteste la dezintegrarea tarii;)) ce ne impiedica pe noi,statul roman sa investim in 2-3 echipe din Serbia,in banatul sarbesc sau la fc szeghed,sau alta echipa din ungaria.sau eventual in milsami orhei si zimbrul chisinau??!cineva ne interzice??nu e mai usor sa scuipam venin si sa urlam ca ungurii ne fura tara??!din nou..

cadu
cadu  •  24 Mai 2021, 21:02
Postat de eterrna.terrra.nova pe 24 Mai 2021, 18:47

O dai in gard rau de tot, nu numai cu scrisul tau dar in special cu exemplele visate aseara. In ce Californie se vorbeste 50% spaniola sau nu se raspunde in engleza? Iar in Catalonia bastinasii sunt 50% spanioli veniti din Extremadura sau alte provincii sarace dupa razboi. Iti recomand sa si vizitezi locurile astea pe care le dai exemple ca sa vezi realitatea nu ce iti sufla alti *** pe reddit. Iti recomand sa vizitezi si dictionarul englez sa cauti ce inseamna fallacy, cam tot ce scrii se incadreaza.

Stii ce i fallacy??cand spui de bastinasi care au venit dupa razboi..asta i fallacy.bastinasii nu vin din zone sarace,ei sunt acolo,de aia se numesx bastinasi..cam atat despre logica ta.by the way,toate exemplele mentionate de mine,sunt din zone unde am trait,nu doar le am vizitat..

caoradea
caoradea  •  24 Mai 2021, 20:58
Postat de ticbic pe 24 Mai 2021, 20:42

Istoric vorbind, Belgia este un stat apartinand geografic, istoric si etnologic asa numitului spatiu european BENELUX (care cuprinde Belgia, Olanda si Luxembourg); pe vremuri cunoscut sub denumirea de "Tarile de Jos". Acolo este o amestecatura de limbi si de etnii: franceza, germana, flamanda, nerlandeza... insa asta nu-i impiedica pe oameni sa se simta ce vor ei: germani, francezi, flamanzi, nerlandezi... Iar tarile alea functioneaza pentru toti astia, deopotriva, cu maxima democratie...! La fel, Elvetia nu este nici republica, nici monarhie si nici macar vreun dominion al vreunei foste monarhii istorice sau actuale. N-are nici presedinte, nici rege si nici guvernator. Este o FEDERATIE unita si constitutionala de landuri si cantoane (regiuni), unde etniile populatiilor acestora sunt egal recunoscute si reprezentate iar limbile lor sunt oficiale ale statului elvetian: germana, franceza, italiana! Despre asta vorbim!

Si despre civilazatie ...

ticbic
ticbic  •  24 Mai 2021, 20:42
Postat de leu.mr pe 24 Mai 2021, 20:02

Exemplul Belgiei este irelevant, o tara artificial creata.

Istoric vorbind, Belgia este un stat apartinand geografic, istoric si etnologic asa numitului spatiu european BENELUX (care cuprinde Belgia, Olanda si Luxembourg); pe vremuri cunoscut sub denumirea de "Tarile de Jos". Acolo este o amestecatura de limbi si de etnii: franceza, germana, flamanda, nerlandeza... insa asta nu-i impiedica pe oameni sa se simta ce vor ei: germani, francezi, flamanzi, nerlandezi... Iar tarile alea functioneaza pentru toti astia, deopotriva, cu maxima democratie...! La fel, Elvetia nu este nici republica, nici monarhie si nici macar vreun dominion al vreunei foste monarhii istorice sau actuale. N-are nici presedinte, nici rege si nici guvernator. Este o FEDERATIE unita si constitutionala de landuri si cantoane (regiuni), unde etniile populatiilor acestora sunt egal recunoscute si reprezentate iar limbile lor sunt oficiale ale statului elvetian: germana, franceza, italiana! Despre asta vorbim!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 7
Comentează