Comentarii (69)
caoradea
caoradea  •  24 Mai 2021, 20:37

E ciudata discutia asta ... Guvernul maghiar, printr-o fundatie, sponzorizeaza infrastructura din sport (vezi Sepsi, vezi Miercurea Ciuc) din Romania. Ca o face cu un interes (racolare de jucatori pt nationalele Ungariei), nici asta nu e un secret. Dar pornind de aici si pana la racolarea Transivaniei este cale lunga. Am citit exemple multe (SUA, Canada, Belgia etc) dpdv a limbilor folosite, a legislatiei etc., eu as atrage atentia asupra unui singur fapt: ce vina are un ungur din Transilvania ca nu vorbeste (perfect sau deloc) limba roamana ? Voi nu va ganditi la om ? Daca efectiv nu poate ca 1.Nu are suficienta veleitate pentru o limba straina 2. Nu a iesit din comunitatea maghiara si vorbeste zilnic dar maghiara 3. A invatat (cat a invatat...) doar in lima maghiara. Dar el nu plateste impozit in Romania ? Nu e un cetatean al acestei tari cu drepturi ? Nu vorbesc despre cei care nu vor !! Padure fara uscatura, nu ecista .... Vorbesc despre cei care doar atata pot. Si eu sunt maghiar si cetatean roman si sunt mandru de ambele lucruri. Eu nu vreau sa plec din tara asta si respect natiunea romana. Dar ura asta nu conduce nicaieri... Cine accepta sa fie sponzorizata de catre statul maghiar, bine face dupa parerea mea. Pana la urma sunt niste bani care sunt primiti, nu dati. Si inca odata, e vorba DOAR de infrastructura.

caoradea
caoradea  •  24 Mai 2021, 20:23
Postat de Andrei Piatra pe 24 Mai 2021, 14:55

Dezmembrarea Romaniei a intrat in linie dreapta...sa nu ziceti ca n-ati stiut! Asa cum in urma cu 1 an va spuneam ca urmeaza chip-ul si injectia de care CTP facea glume de tractorist, asa va spun si acum ce se pregateste. Sa nu plangeti peste 10 ani ca trebuie sa invatati maghiara in Transilvania, respectiv rusa in Moldova, pentru ca daca ai citit acest mesaj ai stiut ce urmeaza.

Iar mintea ta la fel, a intrat pe linie dreapta ! Dar poate ne spui tu care linie ....

leu.mr
leu.mr  •  24 Mai 2021, 20:02
Postat de manx pe 24 Mai 2021, 19:24

belan, locuiesc în Belgia(de 25 de ani) unde sunt trei limbi oficiale. Franceza,neerlandeza (Flamanda...) si germana. Daca mergi în Flandra, vorbind franceza nu prea esti bine-venit, servit. Franceza cu accent belgian. Francezii si toti turistii sunt primiti pe brate. In administratie, nu conteaza care limba o cunosti, franceza, flamanda sau germana institutia oficiala este obligata sa-ti aduca un oficial care vorbeste limba pe care o cunosti dintre cele trei oficiale. Si face acest lucru. Normalitate...chiar daca valonii sunt la cutite cu flamanzi. O tara care o sa se destrame în curând din cauza unor politicieni tâmpiti, nu din cauza cetatenilor.

Exemplul Belgiei este irelevant, o tara artificial creata.

manx
manx  •  24 Mai 2021, 19:24
Postat de belane pe 24 Mai 2021, 18:35

Atat cei din tabara pro sa zicem nationalism cat si din cei tabara contra voi nu intelegeti, nu stiti sa vedeti problema de fond. Exemplul ala cu miticul si painea in Sfantul Gheorghe e penibil de ma bufneste si rasul da-L Doamne iarta-ma ! Pai ce sa-ti zic toti se gasesc sa cumpere numai PAINE mai frate cand ajung pe acolo ! Insa cum vad eu problema e asa : daca covasneanul in ograda lui (inclusiv ca-i alimentara) prefera sa vorbeasca numai in maghiara indiferent de etnia clientului e treaba lui, o face pe barba sa in relatia client-customer, nu ma intereseaza ! insa daca eu ma duc la primaria din Moacsa sa iau o adeverinta fiscala si bugetarul ala nu vrea sau hai mai bine sa zicem ca nu stie sa vorbeasca in romana atunci am o problema pentru ca tu reprezinti o institutie a statului roman si cunoasterea limbii tarii a carei institutie o reprezinti ar trebui sa fie un criteriu minim pentru postul ala. Eh treaba asta ti-o spun sigur ca n-ai s-o intalnesti nici in Franta (ca-i Corsica sau Bayonne) nici in Spania (ca-i Bilbao sau Tarragona).

belan, locuiesc în Belgia(de 25 de ani) unde sunt trei limbi oficiale. Franceza,neerlandeza (Flamanda...) si germana. Daca mergi în Flandra, vorbind franceza nu prea esti bine-venit, servit. Franceza cu accent belgian. Francezii si toti turistii sunt primiti pe brate. In administratie, nu conteaza care limba o cunosti, franceza, flamanda sau germana institutia oficiala este obligata sa-ti aduca un oficial care vorbeste limba pe care o cunosti dintre cele trei oficiale. Si face acest lucru. Normalitate...chiar daca valonii sunt la cutite cu flamanzi. O tara care o sa se destrame în curând din cauza unor politicieni tâmpiti, nu din cauza cetatenilor.

gorgeousroadkill
gorgeousroadkill  •  24 Mai 2021, 19:19
Postat de eterrna.terrra.nova pe 24 Mai 2021, 18:47

O dai in gard rau de tot, nu numai cu scrisul tau dar in special cu exemplele visate aseara. In ce Californie se vorbeste 50% spaniola sau nu se raspunde in engleza? Iar in Catalonia bastinasii sunt 50% spanioli veniti din Extremadura sau alte provincii sarace dupa razboi. Iti recomand sa si vizitezi locurile astea pe care le dai exemple ca sa vezi realitatea nu ce iti sufla alti *** pe reddit. Iti recomand sa vizitezi si dictionarul englez sa cauti ce inseamna fallacy, cam tot ce scrii se incadreaza.

Nu-i stiu daca-i musai sa dai lectii de logica, din moment ce folosesti un termen, "***", care-i apanajul trumpienilor. Republicanii americani sunt, in momentul de fata, antiteza logicii ori bunului simt. Ma doare mintea numai imaginandu-mi gimnastica mentala a suporterului tipic republican in a justifica "socialism for the rich, capitalism for everyone else".

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

ticbic
ticbic  •  24 Mai 2021, 19:04
Postat de belane pe 24 Mai 2021, 18:48

Ai dreptate am dat-o in strachini, Canada nu este republica si nu cred sau nu stiu daca a fost vreodata republica, este monarhie parlamentara sub autoritatea simbolica a Reginei. Insa stiu sigur ca provincia Quebec are un statut special, o autonomie sporita.

Canada este un stat independent si de sine statator, nici republica si nici monarhie! Are statutul unui DOMINION, cu guvern si parlament propriu, cu politica militara, economica, sociala si administrativa independenta, fara presedinte si fara monarh! Formal si simbolic, are un guvernator, de regula numit de Casa Regala a Marii Britanii din randul mostenitorilor dinastiei regale. La fel, Australia si Noua Zeelanda sunt, la randul lor, tot asemenea DOMINIOANE, ca si Canada! La fel cum si Insulele Feroe, un stat independent, este din punct de vedere politic si administrativ un DOMINION al regatului Danemarcei! Pricepusi???

ticbic
ticbic  •  24 Mai 2021, 18:52
Postat de belane pe 24 Mai 2021, 18:35

Atat cei din tabara pro sa zicem nationalism cat si din cei tabara contra voi nu intelegeti, nu stiti sa vedeti problema de fond. Exemplul ala cu miticul si painea in Sfantul Gheorghe e penibil de ma bufneste si rasul da-L Doamne iarta-ma ! Pai ce sa-ti zic toti se gasesc sa cumpere numai PAINE mai frate cand ajung pe acolo ! Insa cum vad eu problema e asa : daca covasneanul in ograda lui (inclusiv ca-i alimentara) prefera sa vorbeasca numai in maghiara indiferent de etnia clientului e treaba lui, o face pe barba sa in relatia client-customer, nu ma intereseaza ! insa daca eu ma duc la primaria din Moacsa sa iau o adeverinta fiscala si bugetarul ala nu vrea sau hai mai bine sa zicem ca nu stie sa vorbeasca in romana atunci am o problema pentru ca tu reprezinti o institutie a statului roman si cunoasterea limbii tarii a carei institutie o reprezinti ar trebui sa fie un criteriu minim pentru postul ala. Eh treaba asta ti-o spun sigur ca n-ai s-o intalnesti nici in Franta (ca-i Corsica sau Bayonne) nici in Spania (ca-i Bilbao sau Tarragona).

Dar in "Republica Canada" ai intalnit-o?!??? Bre, esti chiar jalnic...:-))) Baga capul sub perna si renunta la a mai posta aberatii aici, ca te faci de ras!!! Nici inteligenta si nici scoala nu te prea ajuta... crede-ma!

belane
belane  •  24 Mai 2021, 18:48
Postat de ticbic pe 24 Mai 2021, 18:01

Esti in eroare! Canada NU este si N-A fost niciodata REPUBLICA!!! Daca ai auzit vreodata sintagma "Republica Canada", sa ne spui si noua, sa nu murim prosti...:-))) Bre, cand postezi un comentariu, asigura-te ca nu te faci de ras...

Ai dreptate am dat-o in strachini, Canada nu este republica si nu cred sau nu stiu daca a fost vreodata republica, este monarhie parlamentara sub autoritatea simbolica a Reginei. Insa stiu sigur ca provincia Quebec are un statut special, o autonomie sporita.

eterrna.terrra.nova
eterrna.terrra.nova  •  24 Mai 2021, 18:47
Postat de cadu pe 24 Mai 2021, 16:37

Noi,cei care suntem angrenati un fenomenul fotbalului,la nivel de suporteri,pornim,invariabil de la ce e mainrau.pentru ca ne am obisnuit cu adversitatea dintre exhipe.ungurul cel rau nu vrea sa ne serveasca,doar in limba lui ca e xenofob.romanul cel rau ii ureste pe unguri.va puneti problema si altfel??ca nu intotdeauna se izvoreste problema voit,din rautate??!ca se intampla ca unii nu stiu efectiv altceva,doar limba lor.sunt comunitati izolate care n au vazut romani nici la televizor.sate izolate in ungurime.la scoala in maghiara,in familie la fel,job idem.la tv se uita la programe unguresti.la oltean ii e foame,in drumul sau spre casa,se opreste,vrea sa manance gulas si vrea si paine.ala se uita la gigel ca la extraterestru.vede cate un roman cam cat de des castiga fecesebeu campionatul...tu il condamni ca e rau si xenofob ca nu vrea sa vb pe limba ta..el pribabil nu i capabil.si noi ne certam pe site..e valabil si cu exemplele mexicanilor din usa,cu danezii din schlesswig holstein,germany,cu bascii din bilbao si *** lui mutu din bastia si ajaccio..

O dai in gard rau de tot, nu numai cu scrisul tau dar in special cu exemplele visate aseara. In ce Californie se vorbeste 50% spaniola sau nu se raspunde in engleza? Iar in Catalonia bastinasii sunt 50% spanioli veniti din Extremadura sau alte provincii sarace dupa razboi. Iti recomand sa si vizitezi locurile astea pe care le dai exemple ca sa vezi realitatea nu ce iti sufla alti *** pe reddit. Iti recomand sa vizitezi si dictionarul englez sa cauti ce inseamna fallacy, cam tot ce scrii se incadreaza.

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

belane
belane  •  24 Mai 2021, 18:35
Postat de cadu pe 24 Mai 2021, 17:32

Eu am incercat sa evidentiez exemplele xunoscute pt concetatenii nostri.whatever.ca usa e stat federal,e una,putea sa impuna la nivel federal lb engleza si game over.dar nu au facuy o.ca nu sunt nationalisti.limba basca nu se limiteaza strict la o regiune.se foloseste oe terotoriul a 2 state,franta si spania.exemplele tarilor nordice sunt si mai concludente,unde se foloseste ca lb oficiala,limba statului vecin in comunitati foarte mici,cateodata doar un oras,cateva sate,cum sunt secuii la noi.si mai sunt exemple,nu putine..pashtuna in afganistan,pakistan si india..si aia nu pretentia statelor democratice,cum bravam noi cu tara noastra si cu ue..am inteles cam unde bati si ai incercat sa inclini balanta intr o parte,din pacate nu ti a iesit..si pentru faptul ca nu judeci echidistant,unbiassed,doar reprezinti,poate un pic mai civilizat decat altii,aceeasi retorica nationalista.pacat.

Atat cei din tabara pro sa zicem nationalism cat si din cei tabara contra voi nu intelegeti, nu stiti sa vedeti problema de fond. Exemplul ala cu miticul si painea in Sfantul Gheorghe e penibil de ma bufneste si rasul da-L Doamne iarta-ma ! Pai ce sa-ti zic toti se gasesc sa cumpere numai PAINE mai frate cand ajung pe acolo ! Insa cum vad eu problema e asa : daca covasneanul in ograda lui (inclusiv ca-i alimentara) prefera sa vorbeasca numai in maghiara indiferent de etnia clientului e treaba lui, o face pe barba sa in relatia client-customer, nu ma intereseaza ! insa daca eu ma duc la primaria din Moacsa sa iau o adeverinta fiscala si bugetarul ala nu vrea sau hai mai bine sa zicem ca nu stie sa vorbeasca in romana atunci am o problema pentru ca tu reprezinti o institutie a statului roman si cunoasterea limbii tarii a carei institutie o reprezinti ar trebui sa fie un criteriu minim pentru postul ala. Eh treaba asta ti-o spun sigur ca n-ai s-o intalnesti nici in Franta (ca-i Corsica sau Bayonne) nici in Spania (ca-i Bilbao sau Tarragona).

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 7
Comentează