Comentarii (76)
alex0220
alex0220  •  24 Iulie 2022, 13:50
Postat de IonSaliu pe 24 Iulie 2022, 13:10

Este “visul” pe care se bazează regimul Viktor Orbán. Ceea ce înseamnă o majoritate substantială, atât acasă cât şi în “teritoriile Maghiare”. Nu există nicun argument aici.

Sa sti ca majoritatea celor care se duc la vot, nu e neaparat cum gandeste majoritatea populatie, unii poate nu au spirit civic, sau nu ii intereseaza si nu merg la vot. Am auzit despre oameni din Ungaria care s-au mutat din tara din cauza lui, dar asta sunt problemele lor, de aici pana la autonomie in Harghita sau eu stiu ce amenitari e cale lunga, multa teoria conspiratie si panica morala inutila, cred eu.

steaua15
steaua15  •  24 Iulie 2022, 13:48
Postat de montblanc pe 24 Iulie 2022, 10:30

*** Singurii care și-au rezolvat problemele etnice au fost turcii și grecii prin tratatul de pace din 1922. Schimb de populație, pur și simplu. Nici un turc în Grecia, nici un grec în Turcia. Așa trebuia făcut și între România și Ungaria. ***

Maghiarii din Ardeal sunt nascuti in Ardeal! Asa ca si stramosii lor! In schimba,romanii din Ungaria, au migrat dupa 1990! Crezi, ca ei mai vor sa vina inapoi??? Au acolo tot ce trebuie lor, inclusiv scoli cu predate in lb romana!! Deci, ideea ta e o prostie nationalista ieftina

alex0220
alex0220  •  24 Iulie 2022, 13:48
Postat de Moshu pe 24 Iulie 2022, 13:08

Ai o abordare putin eronata nu suntem noi contra ei,sunt ei contra oricui nu e secui ! De ce crezi ca au o asa mare pondere in zona aia ?Pentru ca nu accepta intrusi,indiferent de nationalitate,dar mai ales "nu romani"! Uitati asa repede ce au patit bietii shrilankezi care s-au dus si ei sa castige o paine in zona aia ?E bine sa fim concilianti...cind ai cu cine,dar cind tu esti mereu cociliant si celalt mereu nemultumit de tine...parca-i altceva decit spui tu !

Depinde care sunt nemultumirile si cat sunt de fondate in realitate (realitate care si ea se regaseste de multe ori doar la nivel de discurs). Subiectul pare mult mai inflamat decat ar trebui sa fie probabil si datorita contextului geo politic. Dar repet, faptul ca cineva construieste stadioane, nu ne trage pe noi ca si societate compusa din etnici romani, maghiari, nemti rromi etc nicicum in jos. Ceea ce ne trage in jos pe langa incompetanta guvernantilor sa implementaze programe din PNRR e un discurs negativ in jurul unui stadion nou la noi in tara (cred eu nu inseamna ca asa si e). Cat de multi etnici maghiari sunt in Harghita si Covasna si de ce, e o chestie istorica care nu poate fi clarificata in carcterele permise aici. Cat sunt ei de recluzivi, si cat de putin accepta alte etnii, nu stiu pt ca nu am vazut studii legat de chestia asta. Daca ar fi asa, ar fi tot vina guvernului roman nu maghiar pt ca nu ar fi capabil sa lanseze programe prin care sa se incurajeze atat migratia romana acolo cat si convietuierea in norme sociale acceptabile. :)

IonSaliu
IonSaliu  •  24 Iulie 2022, 13:31
Postat de Moshu pe 24 Iulie 2022, 13:08

Ai o abordare putin eronata nu suntem noi contra ei,sunt ei contra oricui nu e secui ! De ce crezi ca au o asa mare pondere in zona aia ?Pentru ca nu accepta intrusi,indiferent de nationalitate,dar mai ales "nu romani"! Uitati asa repede ce au patit bietii shrilankezi care s-au dus si ei sa castige o paine in zona aia ?E bine sa fim concilianti...cind ai cu cine,dar cind tu esti mereu cociliant si celalt mereu nemultumit de tine...parca-i altceva decit spui tu !

Ce să vorbeşti de mutare în zonă ca nemaghiar, şi mai ales ca Român! Nici măcar limba Română nu este bine-venită. Aşa aud mai nou că în Tara Secuilor nu ţi se răspunde dacă vorbeşti Româneşte, inclusiv la hoteluri. Posibil că nu în toate cazurile. Trăiam în vremea Comunismului. La inceptul anilor 1980s am fost în delegaţie la Szint Gheorghe. La plecare am vrut să ştiu când vine autobuzul pentru gară. Era un grup de eleve de liceu care aşteptau autobuze. Am întrebat în limba Română. Mi-au răspuns in Maghiară, dându-mi de înteles că… nu m-au inteles. Am repetat întrebarea în Franceză. Nici gând! “English, please!” a fost răspunsul. Halal “spirit conciliatoriu”!

rilu
rilu  •  24 Iulie 2022, 13:22

Statul maghiar cumpara Transilvania ”la bucata”. Au inceput sa cumpere proprietati importante in Transilvania incetul cu incetul le vindem si Transilvania. Statul roman e inept! va amintiti de Rosia Montana si problema cu padurile din Romania.

Danuttz1978
Danuttz1978  •  24 Iulie 2022, 13:20
Postat de nicto pe 24 Iulie 2022, 13:11

chestiunea cu stadionul a fost confiscata de politicienii unguri... votati Orban aveti stadion.. ok totusi de ce trebuie sa stam toti kapra cand vine orban la baile de multime? pana la urma sunt de acord si cu televiziunile, de ce sa accepte campania politicienilor din ungaria?

***

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

nicto
nicto  •  24 Iulie 2022, 13:11

chestiunea cu stadionul a fost confiscata de politicienii unguri... votati Orban aveti stadion.. ok totusi de ce trebuie sa stam toti kapra cand vine orban la baile de multime? pana la urma sunt de acord si cu televiziunile, de ce sa accepte campania politicienilor din ungaria?

IonSaliu
IonSaliu  •  24 Iulie 2022, 13:10
Postat de alex0220 pe 24 Iulie 2022, 12:20

Poate unii au visul ala nu stiu, in orice caz e nu se poate generaliza pe intreaga natiune, plus nu de asta nu e la noi PNRR implementat, ca au facut ungurii stadion...ce sa mergem noi sa facem la ei, ca noi nu putem face pt noi.... Subiectul asta exista la noi in tara cred eu, pt ca noi suntem mai mult sa moara capra vecinului decat sa construim ceva....e ciuda ca au facut "aia" si nu am facut "noi"....nu e bine sa gandim asa binar. O pozitionare noi vs ei duce mai degraba la conflict decat la altceva

Este “visul” pe care se bazează regimul Viktor Orbán. Ceea ce înseamnă o majoritate substantială, atât acasă cât şi în “teritoriile Maghiare”. Nu există nicun argument aici.

dutedica
dutedica  •  24 Iulie 2022, 13:09
Postat de catalynn pe 24 Iulie 2022, 11:12

Exact! Problema nu e ce face Orbán, omul își urmărește interesul țării și poporului sau, ci ce nu fac rușinile astea de “politicieni” români, niște trădători ai interesului național care stau cu pălăria in mâna in fata “Înaltei Porți” mutată intre timp la Bruxelles.

Voi vorbiti de intins mana? Aveti tupeul sa comparati UE cu rusia voastra *** In fapt voi nu mana o intindeti catre putin, *** ***

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Moshu
Moshu  •  24 Iulie 2022, 13:08
Postat de alex0220 pe 24 Iulie 2022, 12:20

Poate unii au visul ala nu stiu, in orice caz e nu se poate generaliza pe intreaga natiune, plus nu de asta nu e la noi PNRR implementat, ca au facut ungurii stadion...ce sa mergem noi sa facem la ei, ca noi nu putem face pt noi.... Subiectul asta exista la noi in tara cred eu, pt ca noi suntem mai mult sa moara capra vecinului decat sa construim ceva....e ciuda ca au facut "aia" si nu am facut "noi"....nu e bine sa gandim asa binar. O pozitionare noi vs ei duce mai degraba la conflict decat la altceva

Ai o abordare putin eronata nu suntem noi contra ei,sunt ei contra oricui nu e secui ! De ce crezi ca au o asa mare pondere in zona aia ?Pentru ca nu accepta intrusi,indiferent de nationalitate,dar mai ales "nu romani"! Uitati asa repede ce au patit bietii shrilankezi care s-au dus si ei sa castige o paine in zona aia ?E bine sa fim concilianti...cind ai cu cine,dar cind tu esti mereu cociliant si celalt mereu nemultumit de tine...parca-i altceva decit spui tu !

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • •••
  • 8
Comentează