GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  ADVERTORIAL

6 sfaturi pentru a aplica pentru un post în cadrul companiei

Articol de GSP - Publicat luni, 30 mai 2022 18:59 / Actualizat luni, 30 mai 2022 19:11

Obținerea unui loc de muncă este primul pas oficial în lansarea unei cariere potențial satisfăcătoare. Unde ajungi din momentul în care semnezi contractul de muncă depinde în mare măsură de meritele performanței tale. În cele din urmă, va veni momentul în care vei considera că actualul loc de muncă și-a urmat cursul și vei începe să cauți ale oportunități. Dar s-ar putea să nu mergi prea departe, deoarece poți aplica pentru un alt post în cadrul companiei actuale.

Birourile de resurse umane sunt mereu în căutarea celor mai buni oameni din industrie. Dar oameni talentați nu există doar în afara celor patru pereți ai biroului. De fapt, multe companii preferă să caute persoane talentate în interiorul companiei pentru că:

  • S-au investit timp și resurse.
  • Este benefic pentru starea de spirit.
  • Personalul actual cunoaște deja cultura companiei.
  • Costurile investiției sunt mult mai reduse decât cel al angajării unei persoane din exterior.
  • Perioada de tranziție este mai ușoară.

Iată 6 sfaturi valoroase pe care ar trebui să le iei în considerare atunci când candidezi pentru un post în cadrul companiei:

1. Studiază posturile deschise

Multe companii își publică posturile vacante pe pagina lor web. În calitate de angajat tu ai două căi de acces la posturile vacante:

  • Email: Poți să ceri departamentului de resurse umane să te includă pe lista de e-mail ca să afli din prima actualizările. Sau dacă această funcție este disponibilă, abonează-te la newsletter direct pe pagina companiei.
  • Anunțuri la avizier: Acestea se află frecvent în locuri strategice din cadrul biroului. Acesta este un avantaj clar față de persoanele din exterior.
  • Recomandări: Dacă încă din prima zi ai lucrat la rețeaua ta de relații, ar trebui să ai contacte stabilite în alte departamente care îți pot oferi informații din interior despre posturile vacante.

Ține cont de faptul că există abilități, poziții sau denumiri pe care este posibil ca cei de la HR să nu publice online din cauza sensibilității postului în sine.

2. Întâlnește-te cu funcționarul de resurse umane din cadrul companiei

Un avantaj cheie pe care îl ai față de persoanele externe este faptul că ai acces imediat la persoanele din HR.

Alocă puțin timp pentru a te întâlni cu funcționarul sau reprezentantul HR al companiei. Informează funcționarul HR că ești interesat/ă de postul vacant și ai dori să afli mai multe detalii. El sau ea îți poate oferi informații despre ceea ce presupune postul și despre cerințele acestuia. Este o modalitate eficientă de a evalua dacă ai calificările necesare..

3. Informează-ți superiorul direct

Odată ce te-ai hotărât să candidezi pentru un post în cadrul companiei, este o idee bună să-ți informezi superiorul direct. În majoritatea companiilor acesta este un protocol standard. Dar, mai mult decât atât, este un semn de respect și o modalitate excelentă de a acorda atenția cuvenită. Atunci când pleci, departamentul va trebui să găsească un înlocuitor. De asemenea, ar putea exista sarcini care trebuie finalizate sau predate noului angajat.

Spune-i superiorului sau managerului tău de ce dorești să candidezi pentru un alt post în cadrul companiei. Chiar dacă relația dintre voi nu este ideală, rămâi profesionist atunci când discuți cu superiorul tău.

4. Adaptează-ți cererea la cerințele postului

Depunerea cererii pentru un post în cadrul companiei nu diferă cu nimic de momentul în care ți-ai depus cererea pentru prima dată în calitate de persoană exterioară. Regula numărul unu în pregătirea cererii este să o personalizezi în funcție de cerințele postului în sine.

Află tot ce poți despre postul respectiv, inclusiv:

  • aptitudinile fizice necesare
  • abilitățile soft preferate
  • evoluțiile actuale
  • standarde, repere și alte linii directoare.

Folosește aceste informații pentru a-ți elabora CV-ul, căutând cuvintele cheie potrivite pentru postul respectiv și creând o descriere eficientă. Dacă dorești să elaborezi un CV profesional și creativ, poți lua în considerare utilizarea unei platforme online, cum ar fi CVMaker, pentru a crea un CV online în doar câteva minute. 

5. Prezintă-te managerului care se ocupă de angajare

După ce ai trimis CV-ul pe e-mail, face-ți timp să vizitezi managerul care se ocupă de angajare și depune-ți cererea în original. Anunță managerul că ai trimis deja cererea prin e-mail. Profită de această ocazie pentru a te prezenta și pentru a-i transmite interesul sincer de a candida pentru postul respectiv. Întâlnirea cu manager este o modalitate eficientă de a asocia înfățișarea cu CV-ul, fără a fi nevoie de o fotografie profesională.

6. Pregătește-te pentru interviu

Nu presupune că doar pentru că managerul știe cine ești, va fi mai indulgent cu tine. Trebuie să câștigi postul prin pregătirea pentru interviu:

  • Enumeră toate întrebările posibile pentru interviul de angajare și pregătește cele mai bune răspunsuri.
  • Exersează interviul cu un prieten.
  • Pregătește o listă de referințe sau un portofoliu pe care managerul ar putea dori să-l vadă.
  • Revizuiește-ți CV-ul și asigură-te că profilurile tale online sunt actualizate.

Nu te poți pregăti niciodată prea mult pentru interviu. Ține cont de faptul că așteptările pot fi mai mari, deoarece managerul știe că ai vechime și un istoric.

Comeback neașteptat! Cristi Balaj semnează și va fi noul președinte al clubului din Superliga

Știm finala barajului de Conference League » Când și unde se va disputa


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează