GSP SPECIAL  »  RECENZII  »  CRONICĂ DE FILM

Clubul din Ghencea debutează în industria cinematografică » Steaua '86, subiect de film!

Articol de GSP - Publicat miercuri, 05 august 2015 11:58

Gazeta vă dezvăluie în premieră cum devine Steaua partener asociat la un film de aproape doua milioane de euro, în care apare şi eroul de la Sevilla, Helmuth Duckadam!

Da, pare ciudat la prima vedere, dar aşa este. Clubul de fotbal Steaua face primul pas în industria de film. Şi nu oricum, ci printr-o implicare oficială, apărînd în echipa de producţie a filmului, ca producător asociat!

Veste am primit-o zilele trecute de la Dan Burlac, la Cannes. Fost corespondent ProTV, ani buni de zile, la Paris, cochetînd de multe ori chiar şi cu jurnalismul sportiv, Dan Burlac este de vreo zece ani producător de film şi se află acum pe Croisetă, fireşte, pentru a participa la Festivalul de la Cannes. Aici, el mi-a vorbit despre unul dintre proiectele de mai sus, care, iată, are strânse legături cu Steaua.

Producţia respectivă se numeşte "Visul lui Adalbert", a avut un buget impresionant, de peste 1,6 milioane de euro, şi are o distribuţie de excepţie, cu actori precum Mimi Brănescu, Gabriel Spahiu, Ozana Oancea, Anca Androne, Coca Blos, Paul Ipate şi... Helmuth Duckadam.

Da, actualul preşedinte al Stelei apare în film, cu imagini de arhivă, de la momentul de glorie al Stelei din 7 mai 1986. Pentru că acţiunea se petrece în acele vremuri, în timpul regimului comunist, mai exact pe 8 mai 1986, a doua zi după ce Steaua a cîştigat preţiosul trofeu la Sevilla. Filmul este o comedie bazată pe o poveste reală, petrecută în ziua imediat următoare cîştigării CCE. Într-o mare uzină comunistă, cea de Mecanică Fină de la Mizil, un accident de muncă este reconstituit cu o cameră de 8 mm.

Numai că sub entuziasmul "nopţii magice", cu cele patru penalty-uri apărate de către Duckadam, reconstituirea devine un nou accident: muncitorul care voia să omagieze astfel ziua Partidului devine victimă şi îşi pierde mîna la strung. Personajul principal, un prelucrător prin aşchiere, devine astfel victima propriului său moment de glorie şi entuziasm. Cam aşa ar suna o scurtă descriere a filmului, care este regizat de tînărul Gabriel Achim.

«Personajul nostru voia să dedice Partidului un film despre protecţia muncii. Filmul porneşte de la momentul de glorie Sevilla, toată energia lui pleacă de acolo, din gloria echipei Steaua, un moment cînd românii, care aveau o viaţă gri şi anostă, şi-au dat seama că se poate şi altceva», spune regizorul Gabriel Achim. Care completează că «strategia noastră de marketing se va baza pe gloria lui Duckadam. Am creat o platforma multimedia, noapteamagica.ro, care este o premieră şi care îşi propune să reactiveze aceste frînturi de memorie și să pună la păstrare fotbalul cu emoțiile, mîndria și contextul acelor vremuri. Asta pentru că victoria Stelei în fața Barcelonei n-a fost un eveniment doar pentru jucătorii acelei echipe legendare. Răcnetul de bucurie al eroului de la Sevilla a colorat cu tonuri de carnaval viața cenușie a românilor acelor vremuri», adaugă Achim.

Steaua face parte din echipa de producţie a filmului «Visul lui Adalbert», ca partener asociat. Una dintre intenţiile producătorilor este organizarea unei proiecţii de mare anvergură, chiar pe stadionul Ghencea.

Visul lui Adalbert

Producție: Green Film şi 4 Proof Film, 2011
Rregia: Gabriel Achim