Articol de Daniel Grigore - Publicat marti, 17 iunie 2025 11:57 / Actualizat marti, 17 iunie 2025 13:16
În încercarea de a vinde cât mai multe bilete pentru meciurile de la Campionatul Mondial al Cluburilor, FIFA a cheltuit peste 50 de milioane de dolari doar cu promovarea turneului. Asta depășește cu mult bugetul inițial alocat pentru componenta de marketing.
Interesul scăzut al americanilor pentru noua competiție gândită de FIFA, un Campionat Mondial al Cluburilor cu 32 de participante, i-a alarmat pe oficialii forului internațional.
În ultimele săptămâni, FIFA a apelat la tot felul de metode în încercarea de a atrage oamenii la stadion. În paralel, oamenii lui Gianni Infantino au scăzut prețurile biletelor și au investit sume uriașe în promovarea turneului pe rețelele sociale și pe panouri publicitare amplasate în zone intens tranzitate, precum autostrăzile.

50 de milioane $ pentru stadioane pe jumătate goale! FIFA, fiasco cu Campionatul Mondial al Cluburilor
În total, numai pentru promovarea turneului, FIFA a scos din conturi 50 de milioane de dolari. Suma depășește cu mult bugetul inițial alocat pentru zona de marketing, conform publicației The Athletic.
Strategia de promovare a prevăzut inclusiv colaborări cu influenceri importanți din Statele Unite. De exemplu, un reporter specializat pe baseball le-a explicat americanilor cum e cu fotbalul. Implicați au fost și influenceri din zona de gătit și chiar cea științifică.
Premii de 17.000 de lei! Participă gratuit în noul concurs Hisense & GSP și câștigă-le!
Cu toate acestea, stadioanele au rămas pe jumătate goale - sau chiar mai rău - la mai multe dintre meciurile disputate până acum. De exemplu, la Palmeiras - FC Porto, jucat pe MetLife Stadium, cu o capacitate de 82.500 de locuri, au asistat 46.275 de persoane.
Botafogo - Seattle Sounders a fost urmărit de 30.151 oameni într-un stadion de 68.740 de locuri, iar la victoria lui Chelsea cu LAFC de luni au asistat doar 22.137 de persoane, în condițiile în care stadionul Mercedes-Benz din Atlanta are o capacitate de 71.000 de locuri. Asta, bineînțeles, cu mențiunea că meciul s-a jucat de la ora 15:00 într-o zi de luni.
Excepția a reprezentat-o duelul european dintre PSG și Atletico Madrid, un blockbuster care a adunat în tribunele Rose Bowl din Pasadena 80.619 oameni.
FIFA a ieșit bine și cu deschiderea turneului, Al Ahly - Inter Miami 0-0, meci care a adunat 60.927 de oameni în tribune. Dar asta după tot felul de inginerii de marketing, precum pachete destinate studenților din Miami, care cu numai 20 de dolari au primit acces la 5 meciuri!




Csikszereda pregătește lovitura înaintea meciului cu Dinamo » Negocieri cu fundașul lui Robbie Keane