Comentarii (29)
Eudesigur
Eudesigur  •  18 Decembrie 2025, 16:10
Postat de S0s0 pe 18 Decembrie 2025, 15:57

Da, România are nevoie de legea Novak, de cât mai multe cluburi departamentale precum CSA inclusiv în fotbal, de întoarcerea în Evul Mediu, de antrenori precum Tadici și de președinți precum Mitică Dragomir. Ca să fie treaba treabă. Aș propune chiar un procent de 90% jucători în orice sport doar români verzi, căutați până la străbunici să nu care cumva ca măcar vreo rudă să fi călătorit în stăinătate sau să fi vorbit vreo limbă străină. Că se știe că străinii e periculoși, așa spunea și Toarșul, pe vremurile alea bune pentru cei nebuni.

Asa, asa ... ca bine le zici. Sa ne intoarcem la "multilateral dezvoltata" In fond de ce nu ca tot aia si urmasii lor ne conduc.

Eudesigur
Eudesigur  •  18 Decembrie 2025, 16:06
Postat de Cassandra pe 18 Decembrie 2025, 13:42

Pai privații aia de unde au banii?Ca buticari?Nu!Au facut sute de milioane din afaceri cu statul! (Nici nu e o „invenție” româneasca-am vazut un documentar-_dufuzat in timpul lui Biden-prin care se arata ca familia Trump a devenit miliardara, dintr-o astfel de afacere cu statul-respectiv programul federal de construire de locuințe pentru militarii intorși din razboi-ca banii dați de guvern,in avans)!Dar „ai noștri”nu din construirea de locuințe!Foști securiști-ramași tot in sfera„serviciilor”- au pus mâna pe contracte de intermedieri-tehnica specifica pentru„servicii”,curent electric,autoturisme pentru„instituțiile de forța”etc!Contracte care nu pot fi verificate de nici o instituție, fiind...„secret de stat”!Cazul cel mai notoriu...„fugarul”Sebastian Ghița!Care se pare ca avea o echipa de baschet!

Exact. Vezi ca stii. "Proletari din toate tarile uniti-va".

S0s0
S0s0  •  18 Decembrie 2025, 15:57

Da, România are nevoie de legea Novak, de cât mai multe cluburi departamentale precum CSA inclusiv în fotbal, de întoarcerea în Evul Mediu, de antrenori precum Tadici și de președinți precum Mitică Dragomir. Ca să fie treaba treabă. Aș propune chiar un procent de 90% jucători în orice sport doar români verzi, căutați până la străbunici să nu care cumva ca măcar vreo rudă să fi călătorit în stăinătate sau să fi vorbit vreo limbă străină. Că se știe că străinii e periculoși, așa spunea și Toarșul, pe vremurile alea bune pentru cei nebuni.

Cassandra
Cassandra  •  18 Decembrie 2025, 13:42
Postat de Eudesigur pe 17 Decembrie 2025, 20:16

Eu zica ca statul sa faca lotul privatilor ce sa ne mai incurcam cu reguli peste reguli.

Pai privații aia de unde au banii?Ca buticari?Nu!Au facut sute de milioane din afaceri cu statul! (Nici nu e o „invenție” româneasca-am vazut un documentar-_dufuzat in timpul lui Biden-prin care se arata ca familia Trump a devenit miliardara, dintr-o astfel de afacere cu statul-respectiv programul federal de construire de locuințe pentru militarii intorși din razboi-ca banii dați de guvern,in avans)!Dar „ai noștri”nu din construirea de locuințe!Foști securiști-ramași tot in sfera„serviciilor”- au pus mâna pe contracte de intermedieri-tehnica specifica pentru„servicii”,curent electric,autoturisme pentru„instituțiile de forța”etc!Contracte care nu pot fi verificate de nici o instituție, fiind...„secret de stat”!Cazul cel mai notoriu...„fugarul”Sebastian Ghița!Care se pare ca avea o echipa de baschet!

bogat
bogat  •  18 Decembrie 2025, 13:01

Nu, Romania nu are nevoie de legi protectioniste care vor favoriza sportivii romani indiferent de valoare si le va creste artificial pretul. Iar sportivii romani se vor lenevi si mai mult pentru ca vor santaja echipele disperate sa-i aiba ca sa satisfaca legea Novak. Uitati-va la mult laudatii jucatori romani de la academia Hagi si vedeti cati au performat in alte tari. Vedeti unde s-au format jucatorii de la nationala de fotbal, marea majoritate au crescut la cluburi din alte tari. Romania are nevoie de competitie intre jucatori care sa duca la crestea valorica celor romani. Romania are nevoie de a limita finantarea sportului profesionist din bani publici. Avem jumatate din Superliga fotbalistica finantata de primarii. Poate ca aici ar trebui sa fie aplicata legea Novak ca o faza tranzitorie si echipele astea sa fie obligate sa aiba numai sportivi romani. Sau si mai bine, sa finanteze din bani publici numai echipe de copii si juniori, sa creasca baza de selectie si sa produca viitori campioni. Sa investeasca in baze de pregatire pentru tineri asa cum ar trebui. Sa investim bani publici in sporturi (olimpice) ce nu se pot finanta privat. Echipele profesioniste finantate din bani privati nu pot fi obligate sa adopte formule ce aduc aminte de comunism. Vedeti cum ar arata Real Madrid, Barcelona, Manchester City, PSG sau Liverpool daca s-ar aplica si la ei legi Novak. Nu facem legi de sport satesc unde sa concureze numai fii satului.

cirus11
cirus11  •  18 Decembrie 2025, 02:07

Cata prostie in articolul asta... presedintele se "ante-pronunta"? Hahaha, pai el nu e parte din judecata ca sa conteze asta. Asa se face de absolut fiecare data cand se trimite o lege la CCR, se spune ce contesti, forma, continutul, care e problema... CCR nu sta sa verifice toate legile din tara asta, tocmai pentru ca exista un parlament, comisii juridice, presupui ca alea stiu ce fac. Bineinteles, de fapt sunt o droaie de incompetenti. Sefa la juridic e Vicol, angajata interlopilor. Legea este profund neconstitutionala, s-a vazut de la ideea de concept.

Goe1999
Goe1999  •  17 Decembrie 2025, 23:05
Postat de sorinoceruldac pe 17 Decembrie 2025, 20:14

Bravo Marius !! Excelent articol !! Pentru Romania la ora actuala Legea Novac ar fi o adevarata binecuvantare si numai prin faptul ca neavand baza pentru sportul de performanta( aici ma refer la terenuri de sport ,baze de pregatire, antrenori si centre de pregatire ,beneficii pentru cei implicati in sportul de masa si de performanta ,etc ) legea ofera sansa de a crea o anumita emulatie si concurenta intre putinii sportivi romani care mai au chef si curaj sa practice sportul de performanta . Intr-o societate normala la cap unde sportul trebuie sa fie o componenta sociala cu adevarat importanta, unde accentul pe miscarea sportiva de masa si de performanta este definitoriu pentru acea societate ,unde copii pot face sport in conditii propice performantei clar o astfel de lege ar fi o prostie, dar pentru Romania zilelor noastre , parerea mea ca legea Novak este mai mult decat binevenita. Felicitari pentru articol !!

Vezi că e Novak cu K, nu Baba Novac din legende. De ce nu încearcă vreun club metoda asta? Să zică un mare român de-al nostru, de exemplu un mare fost "diplomat" pe la Brescia și Galatasaray Istanbul, cum ar veni, gata, de-acum numai jucători români pe micul nostru stadion..

Goe1999
Goe1999  •  17 Decembrie 2025, 22:08

Păi dom'le, atunci pe bune, ultima soluție, Hagi - președinte!

Eudesigur
Eudesigur  •  17 Decembrie 2025, 21:44
Postat de Christian pe 17 Decembrie 2025, 21:06

Reducerea numărului de sportivi străini în sportul românesc nu ar rezolva problema. Nu zic că nu ar trebui reglementat cumva fluxul acestora, dar privind în Europa constatăm că toate țările au sportivi de diverse naționalități. Și au ( pe plan internațional)rezultate mult superioare României! Adică la alții se poate și la noi nu, oare cine o fi de vină ?! Cert este că în România, după '89 s-au produs schimbări dramatice în toate domeniile, negative de cele mai multe ori. Sportul nu putea evolua în aceste condiții. A fost afectat de aceleași boli care au măcinat întreaga societate - organizarea proastă, nepăsarea, nepotismul,hoția,incompetența, corupția, plus subfinanțarea cronica- aceștia sunt factorii care au dus la dezastru sportul românesc! Și acum dăm vina pe sportivii străini... jenant. Atenție! "bolile " pe care le-am enumerat mai sus sunt departe de a fi eradicate, continuă și în economia națională și în sport (vezi scandalul cu premierile ilegale de la canotaj,cel mai recent exemplu). Dacă societatea e putredă, sportul nu poate fi altfel...

Nu cumva ne conduc tot cei selectati pe dosar nu pe competenta ca inainte de '89?

alucian75
alucian75  •  17 Decembrie 2025, 21:38

Un punct foarte interesant at fi legat de cluburile private si cele cu buget public. Cluburile private ar trebui sa isi poata investi banii asa cum considera pentru a maximiza acea afacere in care baga bani. Asa cum este si in vest. DAR un club care baga bani publici ar trebui atunci poate sa aiba aceasta regula de a fi obligata sa creasca si jucatori locali. Ori se privatizeaza, ori investesc banii romanilor si in romani, in academii locale pe bune ca sa poata sa faca fata competitiei private. In rest, sunt in dezacord cu articolul.

  • 1
  • 2
  • 3
Comentează