SPORTURI  »  FORMULA 1  »  MP DIN BAHRAIN

5 concluzii la capătul primei curse din 2022 » Ferrari, pusă în gardă + După doi ani de suferință, sunt „back in business”!

Prima cursă din 2022 în Formula 1 a fost cu adevărat spectaculoasă // foto: Guliver/gettyimages & Imago Images +5   FOTO
Prima cursă din 2022 în Formula 1 a fost cu adevărat spectaculoasă // foto: Guliver/gettyimages & Imago Images

Articol de - Publicat marti, 22 martie 2022 09:00 / Actualizat marti, 22 martie 2022 09:09

Foarte multe depășiri, un duel Leclerc - Verstappen care a ținut privitorii cu sufletul la gură, strategii inedite, abandonuri și o componență nemaivăzută a podiumului. Marele Premiu din Bahrain a avut de toate. GSP.ro vă prezintă 5 concluzii la capătul cursei inaugurale a sezonului 2022 din Formula 1.

„Ambiția noastră e clară: trebuie să devenim campioni!” » 2022, anul în care Ferrari le detronează pe Mercedes și Red Bull?
FERRARI
„Ambiția noastră e clară: trebuie să devenim campioni!” » 2022, anul în care Ferrari le detronează pe Mercedes și Red Bull?

1. Semne de rău augur pentru Charles Leclerc

Victoria lui Charles Leclerc a întrerupt o perioadă îndelungată de secetă a Scuderiei, care nu mai câștigase de 45 de curse.

Monoposturile Ferrari au arătat impresionant, Charles Leclerc nu a clacat în duelul cu Max Verstappen, iar Carlos Sainz, locul 3 în calificări și 2 în cursă, speră să fie chiar mai bun săptămâna viitoare.

Dar ce ne spun sezoanele trecute despre echipa care începe anul fulminant?

Ei bine, între 2017 și 2021, câștigătorul cursei care deschide sezonul a încheiat anul de fiecare dată pe locul 2. Este vorba despre Sebastian Vettel în 2017 și 2018, Valtteri Bottas în 2019 și 2020, Lewis Hamilton în 2021.

Raportându-ne în continuare la precedentele 5 sezoane, observăm că singurii ani în care echipa triumfătoare la cursa inaugurală nu a câștigat titlul constructorilor sunt 2017 și 2018. Chiar sezoanele pe care Ferrari, cu Sebastian Vettel învingător, le-a început cu dreptul.

Semne îngrijorătoare pentru Charles Leclerc. Monegascul speră să fie cel care va rupe „blestemele”.

910 ziletrecuseră de la precedenta victorie Ferrari, Singapore 2019

2. Și talent, nu doar bani

Angajarea lui Zhou Guanyu (22 de ani) de către Alfa Romeo a fost privită cu scepticism. Zhou, primul chinez din istoria competiției, a primit instant eticheta de „pay driver”, pilot care-și obține locul în Formula 1 grație banilor cu care contribuie la bugetul echipei.

Primul său weekend în Formula 1 i-a adus, însă, mai mulți simpatizanți decât contestatari. În calificările de sâmbătă, Zhou a reușit să aibă un timp suficient de bun pentru a intra în Q2, partea a doua a calificărilor, performanță de care nu s-au apropiat piloți experimentați precum Daniel Ricciardo (McLaren), Lance Stroll (Aston Martin) și Nicholas Latifi (Williams).

Promițător în calificări, Zhou a strălucit în cursa de duminică, pe parcursul căreia a dat dovadă de stăpânire de sine. Chinezul s-a descurcat excelent în fața unor piloți cu o experiență mult superioară lui. La un moment dat, s-a întrecut roată la roată cu septuplul campion mondial Lewis Hamilton

Pe final, sorții i-au surâs, iar cu Max Verstappen, Pierre Gasly și Sergio Perez retrași, a prins locul 10, devenind astfel al 66-lea pilot din istoria Formula 1 care obține minimum un punct la debutul său în competiție.

3. Haas este „back in business”

Ce weekend pentru echipa americană! În 2020, Haas a acumulat un total de 3 puncte. În 2021, zero. Haas și-a asumat „sacrificarea” sezonului 2021, unul pe parcursul căruia munca de dezvoltare a fost concentrată pe monopostul pentru 2022.

Uitându-ne la rezultatul cursei de duminică, alegerea pare să fi fost inspirată. În ciuda dificultăților din pre-sezon, îndeosebi îndepărtarea sponsorului principal, compania rusă Uralkali, decizie care a venit la pachet cu înlocuirea pilotului Nikita Mazepin cu Kevin Magnussen, Haas s-a ridicat la cel mai înalt nivel pe parcursul rundei din Bahrain.

Calificat pe 7, Magnussen - pentru prima dată după mai bine de un an participant într-o cursă de Formula - a obținut locul 5 și a adus în vistieria echipei un total de 10 puncte, triplu față de zestrea din precedentele două sezoane la un loc!

A fost un weekend de vis pentru Haas, căreia nu i-a lipsit mult să aibă ambii piloți în puncte. Mick Schumacher a obținut locul 11, cel mai bun rezultat al său în Formula 1.

4. McLaren, Williams și Aston Martin au de lucru

Exceptând cele 3 abandonuri (Max Verstappen, Pierre Gasly și Sergio Perez), ultimii 6 piloți în cursa din Bahrain au aparținut de McLaren, Aston Martin și Williams. Legătura dintre cele 3 echipe? Toate au motorizare Mercedes High Performance Powertrains.

Mercedes, în schimb, a prins podiumul prin Lewis Hamilton, în vreme ce al doilea pilot al echipei, George Russell, a ocupat locul 4. Rezultate mai multe decât onorabile, având în vedere așteptările scăzute dinaintea weekendului.

Totuși, celelalte echipe care folosesc motor Mercedes au suferit. Iar următoarea cursă bate la ușă.

27 de punctele despart pe Mercedes și Red Bull în clasamentul constructorilor, după runda 1 a sezonului

5. Red Bull a clacat, dar rămâne periculoasă

Red Bull Racing a făcut o figură excelentă în testele colective din pre-sezon, iar Max Verstappen s-a luptat cu piloții Ferrari pentru pole-position în calificările de sâmbătă. În cele din urmă, campionul din 2021 a plecat de pe locul 2 pe grila de start, în vreme ce coechipierul Sergio Perez a fost cu două poziții mai jos.

Un weekend decent pentru Red Bull s-a încheiat cu câteva tururi de coșmar. Aparent resemnat cu locul 2, Max Verstappen a început să se confrunte cu probleme spre finalul întrecerii.

Mai întâi, a reclamat că i se bloca direcția. Ulterior, a început să piardă din puterea motorului. În cele din urmă, olandezul s-a retras din cursă, după ce fusese depășit în prealabil de Carlos Sainz jr.

Sergio Perez a preluat poziția a treia, dar imediat după ce a intrat în turul final al cursei, a pierdut controlul bolidului și s-a învârtit. „A murit motorul, roțile din spate s-au blocat și nu am mai putut face nimic. A părut a fi o problemă similară cu ce a avut Max”, a explicat mexicanul. Aparent, problemele au fost cauzate de o pompă de alimentare cu combustibil.

În orice caz, Red Bull a demonstrat că a asamblat monoposturi rapide. Rămâne ca inginerii echipei din Milton Keynes să pună la punct fiabilitatea acestora. Calitatea celor doi piloți este incontestabilă, astfel că nu le va fi imposibil să recupereze diferența față de echipele fruntașe.

Citește mai multe știri din Formula 1: 

Formula 1 a prezentat Safety Car-ul Mercedes pentru sezonul 2022 » Un bolid de aproape 300.000 de dolari!

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (4)
507616610900862
Gabriel Teodor  •  23 Martie 2022, 22:26

Halal analiză... După voi, F1 e cam același lucru cu cititul în zațul de cafea. Fără supărare, dar la nivelul ăsta, să mergi pe superstiții denotă diletantism. Ar trebui ca niciun pilot să nu încerce măcar să câștige prima cursă, ca să aibă vreo șansă la titlu????. Și... Latifi, pilot experimentat?

722592111175990
Florin Ionescu  •  22 Martie 2022, 18:57

saracul Leclerc, din pacate pentru el a castigat, iar asta e semn rau. Ma gandesc ca tocmai asta e motivul pentru care toti ceilalti nu si-au dorit asta :)))

adrian_riga
adrian_riga  •  22 Martie 2022, 15:26

bai Daniel Grigore, tu citesti ce scrii? Pt Leclerc ar fi blestem sa termine anul pe locul 2???

Vezi toate comentariile (4)
Comentează