SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  E-AUTO

FOTO Revoluţie pe piaţa auto! Un cunoscut producător lansează prima mașină electrică cu baterie integrată complet

Peugeot e-3008. Foto: Imago +19   FOTO
Peugeot e-3008. Foto: Imago

Articol de - Publicat duminica, 21 septembrie 2025 12:05 / Actualizat duminica, 21 septembrie 2025 13:02

Stellantis a prezentat vineri un prototip de vehicul electric dotat cu o baterie mai ușoară, mai accesibilă și cu încărcare mai rapidă, care elimină necesitatea unui invertor și a unui încărcător separat.

Sistemul IBIS (n.r- Sistem inteligent integrat pentru baterii) a fost dezvoltat în parteneriat cu TotalEnergies.

„Este unul dintre primele sisteme de acest gen, oferă economii de greutate și spațiu și este mai ușor de întreținut”, a declarat Stellantis, potrivit Reuters.

Mașini electrice mai ușoare, mai puternice și cu încărcare mai rapidă

Peugeot e-3008. Foto: Imago
Peugeot e-3008. Foto: Imago
Peugeot E-3008/ Foto: carwow.co.uk
Foto: Imago
Sistemul IBIS folosit pe Peugeot e-3008. Foto: Stellantis
+14 FOTO

Noua baterie IBIS este în prezent supusă testelor rutiere pe un Peugeot e-3008.

Noul sistem este cu 10% mai eficient decât un vehicul electric cu baterie de aceeași dimensiune și reduce timpul de încărcare cu o oră.

Lipsa modelelor accesibile și timpul de încărcare lent au constituit o barieră în calea acceptării pe scară largă a vehiculelor electrice de către public.

Stellantis: „Simplificarea înseamnă inovare”

„Acest proiect reflectă convingerea noastră că simplificarea înseamnă inovare. Prin regândirea și simplificarea arhitecturii sistemului de propulsie electric, îl facem mai ușor, mai eficient și mai rentabil. Acestea sunt tipurile de inovații care ne ajută să oferim clienților noștri vehicule electrice mai bune și mai accesibile”, a declarat Ned Curic, director tehnic și tehnologic la Stellantis

Potrivit producătorului auto franco-italo-american, această tehnologie ar putea fi integrată în vehiculele sale de serie până în 2030.

Stellantis este un producător auto global. Portofoliul său unic de mărci include Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, FIAT, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall și Leasys.

Producătorul german Porsche lucrează, de asemenea, la conceptul unui „invertor modular pe mai multe niveluri” care integrează numeroase componente electrice separate într-o singură unitate.

Revoluţie pe piaţa auto! Un cunoscut producător lansează prima mașină electrică cu baterie integrată complet
Sistemul IBIS folosit pe Peugeot e-3008. Foto: Stellantis

Avantajele pe care le oferă noua tehnologie

Vehiculele electrice contemporane utilizează un invertor pentru a converti curentul continuu al bateriei în curent alternativ pentru a alimenta motorul electric.

Noua tehnologie crește eficiența cu până la 10% și puterea cu 15%, de la 150 kW la 172 kW, fără a mări bateria. Mașina devine mai ușoară cu aproximativ 40 kg, câștigă până la 17 litri de spațiu și are o aerodinamică mai bună.

Timpul de încărcare scade cu 15%, de la 7 la 6 ore pe un încărcător de 7 kW, iar consumul de energie se reduce cu 10%.

Citește și:
Filmarea cu accidentul care a șocat România: zboară peste două mașini în intersecție!
Noutati auto
Filmarea cu accidentul care a șocat România: zboară peste două mașini în intersecție!
Amenințări fără precedent la FCSB: „Nu vor să rămână la noi. Vor juca la echipa a doua, cu Recolta Gheorghe Doja și Avicola!”
Superliga
Amenințări fără precedent la FCSB: „Nu vor să rămână la noi. Vor juca la echipa a doua, cu Recolta Gheorghe Doja și Avicola!”
Louis Munteanu, rafală de reproșuri la interviu: „Când faci egal cu o echipă ca Metaloglobus...” + Și-a declarat admirația pentru rivală
Cupa Romaniei
Louis Munteanu, rafală de reproșuri la interviu: „Când faci egal cu o echipă ca Metaloglobus...” + Și-a declarat admirația pentru rivală
Aventura cu o blondă căsătorită a pus capăt căsniciei cu Ana
Campionate
Aventura cu o blondă căsătorită a pus capăt căsniciei cu Ana
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO
Profit.ro
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Acuzații SEISMICE împotriva lui Gheorghe Tadici: „S-a răzbunat că nu i-au ieșit pariurile! Știe toată țara că pariază!” » Retrasă definitiv la doar 25 de ani: „Era terminată psihic de Tadici, plângea non-stop!”

Scor aiuritor la baschet: 207 puncte diferență! » Scandal după meci: „E nevoie de bun-simț în astfel de situații” vs „Să ne oprim și să nu mai jucăm?”


Comentarii (6)
strickland
strickland  •  10 Octombrie 2025, 16:34

OK, corect. M-am informat mai bine. Nu e foarte bine explicat in articol. Deci cum e treaba exact: IBIS elimina convertorul fizic, dar se instaleaza in schimb un fel de convertor "software", ca sa incerc sa fac o analogie. Bateria stocheaza energia in curent continuu, dar motorul are nevoie de curent alternativ. Ideea astora a fost sa introduca niste tranzistori care transmite curentul in pulsuri catre motor, simuland astfel curentul alternativ. Si tot asa, daca se detecteaza curent alternativ la incarcare, se poate simula incarcarea cu CC. Ok, nu stiu daca este fiabil, trebuie testat, ideea nu e rea. Dar cu explicatia asta, ma intreb daca e mai simplu decat ce avem acum. Nu mi se pare ca e mai usor de produs bateria cu acesti MOSFET (tranzistori) in plus.

Moshu1
Moshu1  •  24 Septembrie 2025, 10:47
Postat de strickland pe 21 Septembrie 2025, 13:08

In primul rand, asta e un articol care isi ar avea locul intr-o publicatie de tehnologie sau poate dedicata masinilor. Dar OK, sa trecem peste amanuntul asta. Orice masina electrica poate elimina invertorul si incarcatorul intern, dar asta inseamna ca nu se mai poate incarca de la o priza de 220V de curent alternativ, ci numai de la o priza rapida, la curent continuu. Deci nu e mai "ieftina", acum posesorul o poate incarca numai de la o priza speciala de mare voltaj, probabil pe bani grei, care poate fi chiar mai scumpa decat alimentarea cu benzina sau diesel. Mare inovatie. Pe de alta parte, daca aceste masini sunt produse cu ideea de a le avea numai in sistem "rental", asta ar fi o chestie interesanta, masinile de genul asta sunt incarcate aproape exclusiv la CC. Dar nu e cred ca e o idee realista, costul invertorului si al incarcatorului intern sunt f mici, cateva sute de euro impreuna. Nu stiu daca decuplarea lor total are sens.

N-ai inteles nimic ! Masina se poate incarca oricind de oriunde si de lapriza de 220V !Asta spune "noua tehnologie",dar deh,voi astia,postacii de sport trebuie sa fiti mereu "gica contra" ! Pune mana si mai citeste o data !

energydrik
energydrik  •  21 Septembrie 2025, 16:58
Postat de Acidutzu_67 pe 21 Septembrie 2025, 12:36

"Noul sistem e cu 10% mai eficient" decat clasicul sistem cu baterie. Adica fix nimic ! Asa ceva?!

Pana in 2030, lanseaza chinezii 30-40 masini electrice cu autonomie reala peste 1500 km.

Vezi toate comentariile (6)
Comentează