Articol de Sebastian Vasile - Publicat duminica, 21 septembrie 2025 12:05 / Actualizat duminica, 21 septembrie 2025 13:02
Stellantis a prezentat vineri un prototip de vehicul electric dotat cu o baterie mai ușoară, mai accesibilă și cu încărcare mai rapidă, care elimină necesitatea unui invertor și a unui încărcător separat.
Sistemul IBIS (n.r- Sistem inteligent integrat pentru baterii) a fost dezvoltat în parteneriat cu TotalEnergies.
„Este unul dintre primele sisteme de acest gen, oferă economii de greutate și spațiu și este mai ușor de întreținut”, a declarat Stellantis, potrivit Reuters.
Mașini electrice mai ușoare, mai puternice și cu încărcare mai rapidă
Noua baterie IBIS este în prezent supusă testelor rutiere pe un Peugeot e-3008.
Noul sistem este cu 10% mai eficient decât un vehicul electric cu baterie de aceeași dimensiune și reduce timpul de încărcare cu o oră.
Lipsa modelelor accesibile și timpul de încărcare lent au constituit o barieră în calea acceptării pe scară largă a vehiculelor electrice de către public.
Stellantis: „Simplificarea înseamnă inovare”
„Acest proiect reflectă convingerea noastră că simplificarea înseamnă inovare. Prin regândirea și simplificarea arhitecturii sistemului de propulsie electric, îl facem mai ușor, mai eficient și mai rentabil. Acestea sunt tipurile de inovații care ne ajută să oferim clienților noștri vehicule electrice mai bune și mai accesibile”, a declarat Ned Curic, director tehnic și tehnologic la Stellantis
Potrivit producătorului auto franco-italo-american, această tehnologie ar putea fi integrată în vehiculele sale de serie până în 2030.
Stellantis este un producător auto global. Portofoliul său unic de mărci include Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, FIAT, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall și Leasys.
Producătorul german Porsche lucrează, de asemenea, la conceptul unui „invertor modular pe mai multe niveluri” care integrează numeroase componente electrice separate într-o singură unitate.

Avantajele pe care le oferă noua tehnologie
Vehiculele electrice contemporane utilizează un invertor pentru a converti curentul continuu al bateriei în curent alternativ pentru a alimenta motorul electric.
Noua tehnologie crește eficiența cu până la 10% și puterea cu 15%, de la 150 kW la 172 kW, fără a mări bateria. Mașina devine mai ușoară cu aproximativ 40 kg, câștigă până la 17 litri de spațiu și are o aerodinamică mai bună.
Timpul de încărcare scade cu 15%, de la 7 la 6 ore pe un încărcător de 7 kW, iar consumul de energie se reduce cu 10%.