Articol de Maria Olteanu - Publicat marti, 23 decembrie 2025, 13:40 / Actualizat marti, 23 decembrie 2025 14:12
Antena 1 ar dori să sublicențeze o serie de meciuri de la Campionatul Mondial de Fotbal din 2026, iar în pole-position pentru a le prelua este TVR. Multe partide se vor disputa la ore târzii în noapte, iar postul din Pipera s-ar teme că audiența va fi redusă și că nu va renta din punct de vedere comercial.
- Barajul Turcia - România se joacă pe 26 martie 2026, la Istanbul, pe Beșiktaș Arena. În cazul în care România se va impune în semifinala cu Turcia, elevii lui Mircea Lucescu vor juca meciul decisiv de calificare pe terenul câștigătoarei dintre Slovacia și Kosovo
- În cazul în care România se va impune în ambele dueluri, se va califica la Campionatul Mondial, acolo unde a fost repartizată în grupă cu Statele Unite ale Americii, Paraguay și Australia
Numeroase partide, inclusiv unele extrem de atractive din faza grupelor, vor începe după miezul nopții sau chiar spre dimineață, mult după miezul nopții, conform programului afișat de FIFA, organizatoarea competiției.
Mondialul începe pe 11 iunie și se termină pe 19 iulie, fiind organizat de 3 țări din Emisfera Vestică, SUA, Mexic și Canada, având pentru prima dată 48 de echipe la start, împărțite în 12 grupe. Turneul va oferi un total de 104 meciuri în 38 de zile, devenind astfel cel mai lung Campionat Mondial din istorie.
FIFA a programat meciuri la ore de maximă audiență pentru continentul european, iar semifinalele și finala mare se vor desfășura la o oră ideală pentru Europa, 22:00, dar faptul că multe meciuri se dispută atât de târziu în noapte, la ore ca 4:00 dimineața, poate crea probleme pentru posturile TV care dețin drepturile și încearcă să vândă reclamă.
Antena 1 ar fi plătit aproximativ 30 de milioane de euro pe drepturile TV la Mondial și ar fi dispusă să împartă o parte din această sarcină financiară cu televiziunea de stat, care a transmis ultimele ediții ale cele mai importante competiții din fotbalul internațional, informează golazo.ro.
Începând cu toamna anului 2026, după încheierea Campionatului Mondial, toate meciurile echipei naționale a României vor fi transmise exclusiv de Antena 1, spune sursa citată. Prima competiție majoră va fi Liga Națiunilor, programată pentru toamna lui 2026, a cărei componență a grupelor va fi stabilită în urma tragerii la sorți din luna februarie.
Antena 1 a dominat audiențele în 2025
Postul din Pipera nu le-a dat nicio șansă principalelor competitoare în 2025 și a ocupat TOP 3 la finalul anului cu cele mai urmărite evenimente sportive. Echipa națională e pe primele patru poziții, ultimul loc fiind ocupat de FCSB.
Analiza este făcută pe target-ul național, în perioada 1 ianuarie - 15 decembrie 2025. Au fost luate în calcul toate competițiile sportive transmise, indiferent de postul de televiziune care a difuzat respectivul meci sau eveniment sportiv.
- Dacă anul trecut cel mai urmărit meci a fost meciul din optimile de finală ale Campionatului European dintre România și Olanda, urmărit la nivel național de aproape 4,9 milioane de telespectatori, de această dată cifrele sunt total diferite!
- Liderul clasamentului este tot un duel al echipei naționale, confruntarea România - Austria, 1-0, de pe Arena Națională, când Virgil Ghiță a adus victoria la ultima fază a partidei. 2,2 milioane de români au urmărit confruntarea la Antena 1.
- Pe poziția secundă e partida România - Bosnia și Herțegovina, cu o audiență de 1.895.000 de telespectatori, urmată tot de un meci cu Austria, turul de la Viena, pierdut 1-2, când tot pe Antena 1 s-au uitat 1.796.000 de români.
Un sondaj realizat în 2024 de INSCOP Research (la cererea News.ro) arată că 51,6% dintre români se informează cel mai des de la televizor, 28,3% de pe rețele sociale, 12,7% din site‑uri de știri online, 4,8% de la radio și doar 1,3% din ziare/reviste. Media europeană pentru aceste mijloace este de 71% pentru televizor, 40% pentru motoare de căutare, 40% prieteni și familie și 26% platforme video. Singurul mijloc de informare la care ne aflăm sub media europeană este radioul, 37%, față de media europeană de 43%.
Media europeană pentru aceste mijloace este de 71% pentru televizor, 40% pentru motoare de căutare, 40% prieteni și familie și 26% platforme video. Singurul mijloc de informare la care ne aflăm sub media europeană este radioul, 37%, față de media europeană de 43%.