GSP SPECIAL  »  MEDIA  »  MEDIA

Lumi vechi şi noi

Articol de GSP - Publicat marti, 03 februarie 2009 00:00

Finala Ligii Campionilor şi Super Bowl-ul, cele mai tari momente intercluburi, rivalizează şi la capitolele publicitate şi audienţe

O zi pe an, întreaga Americă respiră fotbal. American, desigur. Finala de duminică, dintre Pittsburgh Steelers şi Arizona Cardinals (27-23), a fost însoţită de cifre de marketing care rîd în nas crizei. Cele 69 de spaţii publicitare puse la dispoziţie de NBC fuseseră ocupate în totalitate pentru cifra-record de 206 milioane de dolari (160 de milioane de euro). Mai precis, 30 de secunde de publicitate s-au vîndut cu 2,4-3 milioane de dolari. 100 de milioane de telespectatori au urmărit acest eveniment. Stadionul din Tampa, Florida, are peste 74.000 de locuri. Curios este faptul că, anul trecut, preţul unui bilet la Superbowl putea ajunge şi la 3.000 de dolari. Anul acesta, criza a stabilit preţuri mai mici: 400-700 de dolari.

Prin comparaţie, evenimentul care ridică în picioare Europa, an de an, este finala Ligii Campionilor. Anul trecut, Manchester United şi Chelsea au fost protagonistele, ele jucînd la Moscova, pe stadionul Lujniki (69.500 de locuri). Încasările din bilete s-au ridicat la 7,5 milioane de euro. În România, 1,3 milioane de telespectatori au privit meciul, încheiat cu victoria celor de la Manchester (6-5 în prelungiri). 110 milioane de perechi de ochi au urmărit meciul.

200.000 de lire au costat 30 de secunde de reclamă la finala UCL

3 milioane de dolari au costat 30 de secunde de reclamă la Super Bowl

100 de iarzi a măsurat un touchdown reuşit aseară de James Harrison. Peste 91 de metri, cel mai lung din istoria Super Bowl

42 de milioane de lire a plătit ITV pentru achiziţionarea drepturilor finalei UCL

Finala Ligii Campionilor şi Super Bowl-ul, cele mai tari momente intercluburi, rivalizează şi la capitolele publicitate şi audienţe

O zi pe an, întreaga Americă respiră fotbal. American, desigur. Finala de duminică, dintre Pittsburgh Steelers şi Arizona Cardinals (27-23), a fost însoţită de cifre de marketing care rîd în nas crizei. Cele 69 de spaţii publicitare puse la dispoziţie de NBC fuseseră ocupate în totalitate pentru cifra-record de 206 milioane de dolari (160 de milioane de euro). Mai precis, 30 de secunde de publicitate s-au vîndut cu 2,4-3 milioane de dolari. 100 de milioane de telespectatori au urmărit acest eveniment. Stadionul din Tampa, Florida, are peste 74.000 de locuri. Curios este faptul că, anul trecut, preţul unui bilet la Superbowl putea ajunge şi la 3.000 de dolari. Anul acesta, criza a stabilit preţuri mai mici: 400-700 de dolari.

Prin comparaţie, evenimentul care ridică în picioare Europa, an de an, este finala Ligii Campionilor. Anul trecut, Manchester United şi Chelsea au fost protagonistele, ele jucînd la Moscova, pe stadionul Lujniki (69.500 de locuri). Încasările din bilete s-au ridicat la 7,5 milioane de euro. În România, 1,3 milioane de telespectatori au privit meciul, încheiat cu victoria celor de la Manchester (6-5 în prelungiri). 110 milioane de perechi de ochi au urmărit meciul.

200.000 de lire au costat 30 de secunde de reclamă la finala UCL

3 milioane de dolari au costat 30 de secunde de reclamă la Super Bowl

100 de iarzi a măsurat un touchdown reuşit aseară de James Harrison. Peste 91 de metri, cel mai lung din istoria Super Bowl

42 de milioane de lire a plătit ITV pentru achiziţionarea drepturilor finalei UCL

Citește și:
Florin Talpan continuă războiul: „Am solicitat la UEFA și FIFA să excludă toate echipele românești din cupele europene. Și echipa națională!”
Liga 2
Florin Talpan continuă războiul: „Am solicitat la UEFA și FIFA să excludă toate echipele românești din cupele europene. Și echipa națională!”
Starul din Premier League, la prima apariție publică alături de noua iubită: „I-a purtat noroc”
Campionate
Starul din Premier League, la prima apariție publică alături de noua iubită: „I-a purtat noroc”
„Vreau să fac plângere la UEFA! Nu e în regulă!” » Comentatorul Emil Grădinescu reclamă o situație neobișnuită la înfrângerea Craiovei
Conference League
„Vreau să fac plângere la UEFA! Nu e în regulă!” » Comentatorul Emil Grădinescu reclamă o situație neobișnuită la înfrângerea Craiovei
Interdicție la transferuri pentru două cluburi din Superligă: „Avem o restanță față de un impresar”
Superliga
Interdicție la transferuri pentru două cluburi din Superligă: „Avem o restanță față de un impresar”
ULTIMA ORĂ Concedieri masive în industria auto din România
Profit.ro
ULTIMA ORĂ Concedieri masive în industria auto din România
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (2)
 •  03 Februarie 2009, 08:55

Adica au vandut spatiul publicitar acum un an??? Mai pune si tu mintea ta cat un bob de orez la lucru; daca poti.

 •  03 Februarie 2009, 08:07

NBC a vindut toate spatiile publicitare inainte sa izbucneasca criza...nu ride nimeni in nas crizei prin America.

Vezi toate comentariile (2)
Comentează