Comentarii (34)
stiintza4ever
stiintza4ever  •  05 August 2014, 22:15
Postat de legend31 pe 05 August 2014, 19:52

ok..uita de IQ...inteligenti atunci, poftim..am folosit cuvantul de IQ cu acest sens, nu cu sensul lui obisnuit neaparat..si asta mi-o mentin..poti sa fii mare in sport si fara a fi inteligent :)..si prin inteligent nu inteleg doar a stii sa faci probleme de mate..un fotbalist mare poate sa faca totul din instinct de exemplu(Maradona, Garincha), asta nu e inteligenta

Eu zic trebuie sa fie si inteligenti. Vorbesc strict de fotbalistii de top. Gandeste-te ca sunt doar cateva sute in toata lumea. Sunt puricati de la A la Z de cluburi inainte sa fie cumparati, nimeni nu mai da bani doar pe flerul unor scouteri in ziua de azi. Deci dpm nu au cum sa nu fie inteligenti pt ca altfel ar merge o saptamana si dupa aia n-ar mai prinde primul 11. La marile cluburi se analizeaza totul la cm, la fractiune de secunda, sunt tacticieni cu strategii elaborate, eu cred ca nu poti sa mentii ritmul daca nu esti inteligent sa intelegi ce ti se cere. De-aia cred ca Maradona n-ar face fata azi pt ca talentul nu mai e indeajuns. El facea minuni pt ca avea f mult timp si spatiu.

wwerko80
wwerko80  •  05 August 2014, 22:01
Postat de legend31 pe 05 August 2014, 19:52

ok..uita de IQ...inteligenti atunci, poftim..am folosit cuvantul de IQ cu acest sens, nu cu sensul lui obisnuit neaparat..si asta mi-o mentin..poti sa fii mare in sport si fara a fi inteligent :)..si prin inteligent nu inteleg doar a stii sa faci probleme de mate..un fotbalist mare poate sa faca totul din instinct de exemplu(Maradona, Garincha), asta nu e inteligenta

Daca se face un IQ cu baza sportiva, Legendele (Ronaldinho, Mike Tyson/Ali, Michael Jordan,) ar iesii in top, in timp ce profesoru de mate din generala ar iesii retardat cu IQ 30 =)))

wwerko80
wwerko80  •  05 August 2014, 21:58
Postat de legend31 pe 05 August 2014, 17:08

Bro, Mourinho e un invingator, Cartu un spargator de banci de rezerve:)). PLus, fotbalul nu are nicio legatura cu arta, fotbalul nu are genii( sa fim seriosi, un fotbalist are un IQ destul de mic.cred ca i-ai auzit si tu pe Messi si Ronaldo vorbind,,abia leaga 2 cuvinte)..fotbalul e ca o lupta pe vremuri intre gladiatori stadionul fiind coloseumul..singurul motiv pentru care are atat de multi fani e ca are reguli usor de inteles si ca pe stadion te poti manifesta in voie..spre deosebire de tenis de exemplu

geniu nu inseamna neaparat sa stii matematica maxim =)) Poti sa fii un geniu in arta, in sport, in literatura, in matematica etc. Geniu inseamna practic sa fii excelent la o anumita profesie, de ex. messi si ronaldo sunt genii in fotbal dar nu la mate, in timp ce profesorii de la mate sunt genii dar nu in fotbal. E adevarat ca fotbalistii(sportivii in general) nu sunt buni la mate, literatura, bio etc. dar pe de alta parte nici profesorii nu pot sa dea goluri cum le da Zlatan, nu? Sau sa dea K.O.uri ca Ali sau Mike Tyson? Pe scurt, genii se gasesc in diferite categorii, nu trebuie neaparat sa ai IQ la Mensa peste 140.

legend31
legend31  •  05 August 2014, 19:52
Postat de stiintza4ever pe 05 August 2014, 19:41

Normal. Dar tu zisasi ca Messi sau Ronaldo vorbesc prost si ca toata lumea stie ca fotbalistii n-au IQ ridicat. Deci 2 probleme sunt cu afirmatia asta: 1. exprimarea in vorbit nu are legatura cu IQ si 2. fotbalistii n-au IQ ridicat e o prejudecata care s-a nascut din invidie, nu dintr-o cercetare stiintifica a fenomenului.

ok..uita de IQ...inteligenti atunci, poftim..am folosit cuvantul de IQ cu acest sens, nu cu sensul lui obisnuit neaparat..si asta mi-o mentin..poti sa fii mare in sport si fara a fi inteligent :)..si prin inteligent nu inteleg doar a stii sa faci probleme de mate..un fotbalist mare poate sa faca totul din instinct de exemplu(Maradona, Garincha), asta nu e inteligenta

stiintza4ever
stiintza4ever  •  05 August 2014, 19:41
Postat de legend31 pe 05 August 2014, 19:29

aa..nu asta era ideea..mi se rupa de ce IQ are X sau Y, ma intereseaza cum joaca, corect..doar ca ne-a dus discutia la inteligenta, atata tot :)

Normal. Dar tu zisasi ca Messi sau Ronaldo vorbesc prost si ca toata lumea stie ca fotbalistii n-au IQ ridicat. Deci 2 probleme sunt cu afirmatia asta: 1. exprimarea in vorbit nu are legatura cu IQ si 2. fotbalistii n-au IQ ridicat e o prejudecata care s-a nascut din invidie, nu dintr-o cercetare stiintifica a fenomenului.

stiintza4ever
stiintza4ever  •  05 August 2014, 19:36
Postat de legend31 pe 05 August 2014, 19:23

Nu sunt deloc de acord, ti se pare Maradona un tip inteligent de exemplu?..la polul opus ar fi Beckenbauer, pe care da..il duce capul! Sunt exemple si in alte sporturi, Muhamad Ali are un IQ de sub 100, si tot e cel mai mare boxer din istorie, deci nu e o regula( si la box nu ai nevoie doar de pumn tare ci si de tactica).

Nu conteaza IQ-ul, inceteaza sa fii obsedat de acest standard care nici maca nu exista in urma cu cateva decenii. A fost inventat ca sa separe copii pt ca cei care si-o "furau" tot timpul sa aiba cu ce se mandri. In plus IQ in general se identifica prin probleme matematice sau stiintifice. Mozart sau Van Gogh probabil daca ar fi dat testul ar fi iesit ca sunt retardati. IQ-ul este o tampenie dupa parerea mea. Poti sa discuti despre el dar ca sa judeci oamenii dupa IQ inseamna sa fii total ignorant si superficial.

legend31
legend31  •  05 August 2014, 19:29
Postat de stiintza4ever pe 05 August 2014, 19:25

Iar asta cu "fotbalistii nu sunt foarte destepti" este o prostie scoasa probabil de niste soareci de biblioteca plini de invidie. Sunt de acord ca nu trebuie sa fii foarte destept ca sa dai cu piciorul in minge dar nu poti ajunge in top (si mai ales sa ramai) daca nu esti indeajuns de destept, cel putin in rand cu ceilalti. Si nu conteaza cum vorbesc fotbalistii in interviuri. Nu are importanta deloc. Dupa mine ar putea sa refuze interviurile toata cariera. Conteaza ce fac la antrenamente si pe teren. Atat. Asa cum nu conteaza ce-mi spune ciobanul ci ce gust are branza. Conteaza totusi cum se exprima un profesor de limba romana dar nu conteaza cum joaca el fotbal sau ce IQ are.

aa..nu asta era ideea..mi se rupa de ce IQ are X sau Y, ma intereseaza cum joaca, corect..doar ca ne-a dus discutia la inteligenta, atata tot :)

legend31
legend31  •  05 August 2014, 19:25
Postat de legend31 pe 05 August 2014, 19:23

Nu sunt deloc de acord, ti se pare Maradona un tip inteligent de exemplu?..la polul opus ar fi Beckenbauer, pe care da..il duce capul! Sunt exemple si in alte sporturi, Muhamad Ali are un IQ de sub 100, si tot e cel mai mare boxer din istorie, deci nu e o regula( si la box nu ai nevoie doar de pumn tare ci si de tactica).

Un barometru ca sa zic asa, pentru a vedea, ar fi sa urmarim ce fac cand ajung antrenori (cei care urmeaza aceasta profesie). Oameni ca Pep (desi nu imi place), Mourinho sau Ancelotti da..sunt niste oameni inteligenti. Dar daca ma uit la astia de pe la noi..gen Ilie Stan..sa fim seriosi:))

stiintza4ever
stiintza4ever  •  05 August 2014, 19:25
Postat de legend31 pe 05 August 2014, 18:50

ai dreptate, in general sunt cunoscuti pentru IQ-ul ridicat fotbalistii, nu? :))

Iar asta cu "fotbalistii nu sunt foarte destepti" este o prostie scoasa probabil de niste soareci de biblioteca plini de invidie. Sunt de acord ca nu trebuie sa fii foarte destept ca sa dai cu piciorul in minge dar nu poti ajunge in top (si mai ales sa ramai) daca nu esti indeajuns de destept, cel putin in rand cu ceilalti. Si nu conteaza cum vorbesc fotbalistii in interviuri. Nu are importanta deloc. Dupa mine ar putea sa refuze interviurile toata cariera. Conteaza ce fac la antrenamente si pe teren. Atat. Asa cum nu conteaza ce-mi spune ciobanul ci ce gust are branza. Conteaza totusi cum se exprima un profesor de limba romana dar nu conteaza cum joaca el fotbal sau ce IQ are.

legend31
legend31  •  05 August 2014, 19:23
Postat de stiintza4ever pe 05 August 2014, 19:12

In primul rand nu are legatura vorbitul cu IQ-ul. In al doilea, nu vad de ce ar incerca cineva sa judece oamenii dupa IQ si astfel sa-i desconsidere pe cei cu IQ mai mic. Alte caracteristici sunt la fel de importante (cauta pe google cati criminali in serie au IQ foarte ridicat). Si e clar ca fotbalistii de top au in general un IQ peste medie pt ca indiferent de cat de bine preia o minge, ei trebuie sa rezolve o situatie si sa ia o decizie inainte chiar ca mingea sa ajunga la ei si asta uneori in situatii critice si multi factori de luat in seama. Talentul ii ajuta dar ca sa faci performanta de TOP in mod CONSTANT iti trebuie (pe langa altele) IQ solid.

Nu sunt deloc de acord, ti se pare Maradona un tip inteligent de exemplu?..la polul opus ar fi Beckenbauer, pe care da..il duce capul! Sunt exemple si in alte sporturi, Muhamad Ali are un IQ de sub 100, si tot e cel mai mare boxer din istorie, deci nu e o regula( si la box nu ai nevoie doar de pumn tare ci si de tactica).

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Comentează