Comentarii (191)
misterverde
misterverde  •  30 Iunie 2025, 20:58
Postat de Supremul pe 02 Iunie 2025, 12:06

"Suficient de fidel"! :)))))))))))))) De ce trebuia s-o recupereze in 2003? Sau cine trebuia si nu a facut-o? De ce recuperarea s-a facut mai tarziu? Intrebarile sunt bune. Esential este ca s-a facut, mai bine mai tarziu decat niciodata. CSA nu poate sa prezinte niste documente care nu exista. Iar procesul verbal al sedintei in care s-a stabilit vanzarea clubului Steaua nu are relevanta pentru ca fapta nu s-a infaptuit (nu se putea legal si le-a fost teama de repercusiuni, nu au stiut cum sa faca, s-au multumit doar cu bani storsi prin inselaciunea cu numele, cine stie?). Cum nu a pretins FCSB ca este Steaua cand si-au ales acest nume, aceste culori, etc.? Si toate fara aprobare de la CSA desi au solicitat-o! Iar suporterii scandeaza numele Stelei in loc sa-l scandeze pe al continuatoarei! Nu am de ce sa plang la UEFA pentru ca si eu stiu ca doar “in ochii” lor asa stau lucrurile. Daca s-a impacat Becali cu acest fapt, cel direct interesat, ce pretentii sa am eu? Nu cred ca UEFA o sa recunoasca faptul ca a fost indusa in eroare si lucrurile vor ramane asa multa vreme. Important este ca Fcsb nu este si nu a fost niciodata Steaua. Si nu oricare, pentru ca puteau denumi echipa Steaua Mogosoaia, Steaua Pipera sau Steaua Becali (poate chiar asta inseamna SB). Acesta este adevarul si asa o sa ramana multa vreme pentru ca nu cred ca se va privatiza CSA Steaua foarte curand. Obisnuieste-te cu acest aspect.

BUEY PIZAA SUPREM .. 1 FCSB este Steaua ... ma uit la echipa asta din 85 .. csa ul tau a aparut in 2017 ... cat despre nume .... este doar un nume .. noi in istoria noastra am purtat vreo 4-5 nume .... dar echipa care a castigat cl in 86 ..echipa la care a jucat Lacatus ... oprita(care a mai jucat si pe la dinamo) miu , ogararul , tudorel stoica duckadam .. etc etc... este FCSB .. asta este CLAAAAAR... la fel de CLAAAAAR ca si *** Talpan care sarea in sus la meciul cu valencia .. si striga:" STeaua Steaua ... Talpan 2 fete ..... aparati armata talpan este Steaua .. vreau sa fiu conducatorul Steaua .... ca EU EU EU EU Eu .." Anyway .. e vina la romani .. 0 creier.... astia tocmai au votat o lege ca astia cu banii care noi ii platim prin taxe .. sa se joace ei dea managerii pe banii nostri ... bravo romani ... va meritati soarta ... platitti taxe .. ca vrea Gentea sa faca transferuri .... Desteaaaaaaaaaaaptaaaaaaa Te Romane !!!!!!

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Supremul
Supremul  •  02 Iunie 2025, 12:06
Postat de 2ez4birli pe 02 Iunie 2025, 08:10

Citatul tău a fost redat suficient de fidel cât să nu schimbe fondul ideii. Dar mă bucur că te-ai agățat de formă — e semn că fondul nu-l mai poți combate. Știi care e ironia? Tocmai exemplul cu "toți angajații Nike" îți dă peste argument. Dacă în 1998, tot ce însemna echipă de fotbal profesionist a plecat la AFC, iar CSA a rămas fără jucători, antrenori, staff, loc în Divizia A, sponsor principal și drepturi TV, atunci fix secția de fotbal a emigrat, cu tot ce avea. Dacă nu era un transfer real, ci doar o „facilitate temporară”, cum spui tu, de ce nu a recuperat-o in 2003 si a durat până în 2017 ca CSA să încerce să înființeze o nouă echipă? Ai dreptate cu un lucru: documentele trebuie să existe și la AFC. Dar CSA — instituție publică — le refuză de ani de zile suporterilor care le-au cerut oficial. Asta n-o mai comentezi. De ce oare? Cât despre „pretins ilegal că este Steaua” — nu, FCSB n-a pretins niciodată că e clubul multisport CSA. A pretins (și a dovedit sportiv) că e continuatoarea echipei de fotbal desprinse din CSA în 1998. Diferență subtilă, dar importantă. În ochii UEFA, LPF și FRF, asta contează. Hai fuguta repede, sa plangi la UEFA. Asa frumos apare sigla FCSB la anul 1986, pe tabelul actualizat de UEFA al cluburilor castigatoare de UCL, acum dupa victoria celor de la PSG. Asta va doare? Din nou: FUGUTA LA UEFA!

"Suficient de fidel"! :)))))))))))))) De ce trebuia s-o recupereze in 2003? Sau cine trebuia si nu a facut-o? De ce recuperarea s-a facut mai tarziu? Intrebarile sunt bune. Esential este ca s-a facut, mai bine mai tarziu decat niciodata. CSA nu poate sa prezinte niste documente care nu exista. Iar procesul verbal al sedintei in care s-a stabilit vanzarea clubului Steaua nu are relevanta pentru ca fapta nu s-a infaptuit (nu se putea legal si le-a fost teama de repercusiuni, nu au stiut cum sa faca, s-au multumit doar cu bani storsi prin inselaciunea cu numele, cine stie?). Cum nu a pretins FCSB ca este Steaua cand si-au ales acest nume, aceste culori, etc.? Si toate fara aprobare de la CSA desi au solicitat-o! Iar suporterii scandeaza numele Stelei in loc sa-l scandeze pe al continuatoarei! Nu am de ce sa plang la UEFA pentru ca si eu stiu ca doar “in ochii” lor asa stau lucrurile. Daca s-a impacat Becali cu acest fapt, cel direct interesat, ce pretentii sa am eu? Nu cred ca UEFA o sa recunoasca faptul ca a fost indusa in eroare si lucrurile vor ramane asa multa vreme. Important este ca Fcsb nu este si nu a fost niciodata Steaua. Si nu oricare, pentru ca puteau denumi echipa Steaua Mogosoaia, Steaua Pipera sau Steaua Becali (poate chiar asta inseamna SB). Acesta este adevarul si asa o sa ramana multa vreme pentru ca nu cred ca se va privatiza CSA Steaua foarte curand. Obisnuieste-te cu acest aspect.

2ez4birli
2ez4birli  •  02 Iunie 2025, 08:10
Postat de Supremul pe 01 Iunie 2025, 19:05

Atunci citeaza-ma exact asa cum am scris, nu cum vrei tu. “Emigrarea” unei echipe, cu antrenori si jucatori, staff, soferi, magazioneri, si “tot tacamul” nu inseamna si “emigrarea” clubului, adica a entitatii respective. Daca la fermata “emigreaza” acum absolut toti angajatii de la Nike, inclusiv portarul firma ta nu o sa fie nici Nike nici continuatoarea lui Nike. Sectia de fotbal nu se putea desprinde, acesta este motivul pentru care s-au acordat doar niste facilitati temporare catre o asociatie. Si acum inteleg deosebirea dintrre noi prin faptul ca tu judeci lucrurile pe baza la ceea ce “nu stim” iar eu pe baza documentrlor oficiale ale autoritatilor din Romania, tara in care sunt inmatriculate cele doua. Documentele transferului din 1998 nu trebuiesc cerute de la CSA pentru ca acestea se regasesc si in posesia AFC Steaua (cel putin un exemplar ORIGINAL se afla la aceasta). Poti sa arati cum a plecat felia de pizza? Ca pana acum doar ai spus iar vorbele tale nu sunt de incredere. Eu nu ma intreb pentru ca eu stiu. Tu trebuie sa arati cum anume s-au desfasurat lucrurile pe care le sustii. DA, fotbalul se joaca pe teren, un club participa in Superliga iar celalalt in Liga 2. Diferenta s-a facut in justitie deoarece unul a pretins, illegal, ca este celalalt. Bine ca s-a facut dreptate si s-a dovedit ca Fcsb nu este Steaua.

Citatul tău a fost redat suficient de fidel cât să nu schimbe fondul ideii. Dar mă bucur că te-ai agățat de formă — e semn că fondul nu-l mai poți combate. Știi care e ironia? Tocmai exemplul cu "toți angajații Nike" îți dă peste argument. Dacă în 1998, tot ce însemna echipă de fotbal profesionist a plecat la AFC, iar CSA a rămas fără jucători, antrenori, staff, loc în Divizia A, sponsor principal și drepturi TV, atunci fix secția de fotbal a emigrat, cu tot ce avea. Dacă nu era un transfer real, ci doar o „facilitate temporară”, cum spui tu, de ce nu a recuperat-o in 2003 si a durat până în 2017 ca CSA să încerce să înființeze o nouă echipă? Ai dreptate cu un lucru: documentele trebuie să existe și la AFC. Dar CSA — instituție publică — le refuză de ani de zile suporterilor care le-au cerut oficial. Asta n-o mai comentezi. De ce oare? Cât despre „pretins ilegal că este Steaua” — nu, FCSB n-a pretins niciodată că e clubul multisport CSA. A pretins (și a dovedit sportiv) că e continuatoarea echipei de fotbal desprinse din CSA în 1998. Diferență subtilă, dar importantă. În ochii UEFA, LPF și FRF, asta contează. Hai fuguta repede, sa plangi la UEFA. Asa frumos apare sigla FCSB la anul 1986, pe tabelul actualizat de UEFA al cluburilor castigatoare de UCL, acum dupa victoria celor de la PSG. Asta va doare? Din nou: FUGUTA LA UEFA!

Supremul
Supremul  •  01 Iunie 2025, 19:05
Postat de 2ez4birli pe 31 Mai 2025, 11:37

Citatul e esențial, ai dreptate — și mai ales contextul. Tocmai contextul arată că în 1998, întreaga activitate fotbalistică a CSA Steaua s-a transferat la AFC, cu binecuvântarea Armatei. N-a emigrat vreun magazioner, ci echipa întreagă, cu jucători, antrenori, staff, loc în Divizia A, palmares, drepturi TV și tot tacâmul. Exact ca la o felie de pizza: s-a desprins, s-a mutat pe alt platou. Că tu întrebi azi, cu aer de detectiv juridic, „oare s-a desprins?”, e deja caraghios. Întrebarea reală e: s-au făcut actele corect? — iar asta n-o știm încă, pentru că CSA refuză să prezinte documentele transferului din 1998, deși au fost cerute oficial de suporteri. Și în tot acest timp, UEFA — nu vreun cont anonim de pe gsp — continuă să recunoască FCSB drept continuatoarea echipei care a câștigat CCE în 1986. N-o face pentru că „spun eu”, ci pentru că UEFA conduce fotbalul în Europa, nu Ministerul Apărării sau vreun fan club nervos. Deci, da, felia de pizza a plecat de la CSA în 1998. Că tu încă te întrebi dacă s-a desprins sau ai nevoie de timbrul sec și semnătura colonelului, e doar un exercițiu de negare. Fotbalul se joacă pe teren, nu în arhiva MApN.

Atunci citeaza-ma exact asa cum am scris, nu cum vrei tu. “Emigrarea” unei echipe, cu antrenori si jucatori, staff, soferi, magazioneri, si “tot tacamul” nu inseamna si “emigrarea” clubului, adica a entitatii respective. Daca la fermata “emigreaza” acum absolut toti angajatii de la Nike, inclusiv portarul firma ta nu o sa fie nici Nike nici continuatoarea lui Nike. Sectia de fotbal nu se putea desprinde, acesta este motivul pentru care s-au acordat doar niste facilitati temporare catre o asociatie. Si acum inteleg deosebirea dintrre noi prin faptul ca tu judeci lucrurile pe baza la ceea ce “nu stim” iar eu pe baza documentrlor oficiale ale autoritatilor din Romania, tara in care sunt inmatriculate cele doua. Documentele transferului din 1998 nu trebuiesc cerute de la CSA pentru ca acestea se regasesc si in posesia AFC Steaua (cel putin un exemplar ORIGINAL se afla la aceasta). Poti sa arati cum a plecat felia de pizza? Ca pana acum doar ai spus iar vorbele tale nu sunt de incredere. Eu nu ma intreb pentru ca eu stiu. Tu trebuie sa arati cum anume s-au desfasurat lucrurile pe care le sustii. DA, fotbalul se joaca pe teren, un club participa in Superliga iar celalalt in Liga 2. Diferenta s-a facut in justitie deoarece unul a pretins, illegal, ca este celalalt. Bine ca s-a facut dreptate si s-a dovedit ca Fcsb nu este Steaua.

2ez4birli
2ez4birli  •  31 Mai 2025, 11:37
Postat de Supremul pe 31 Mai 2025, 11:20

Dacă tot ma citezi ar trebui sa o faci corect. Nu crezi? Adică sa pui citatul EXACT așa cum l-am scris eu și nu așa cum îți convine ție sau crezi tu ca asa voiam eu sa spun. Cum s-a desprins secția de fotbal de clubul Steaua când legea și ROAF spun că acestea aparțin societății respective și nu au identitate proprie? Cum s-a desprins secția de fotbal de Clubul Sportiv al Armatei Steaua în 1998? Ce dovezi există în acest sens? Ca spui tu? Ca UEFA acordă bonusul Fcsb-ului? Deci ai o dovadă sau tot vorbărie goală?

Citatul e esențial, ai dreptate — și mai ales contextul. Tocmai contextul arată că în 1998, întreaga activitate fotbalistică a CSA Steaua s-a transferat la AFC, cu binecuvântarea Armatei. N-a emigrat vreun magazioner, ci echipa întreagă, cu jucători, antrenori, staff, loc în Divizia A, palmares, drepturi TV și tot tacâmul. Exact ca la o felie de pizza: s-a desprins, s-a mutat pe alt platou. Că tu întrebi azi, cu aer de detectiv juridic, „oare s-a desprins?”, e deja caraghios. Întrebarea reală e: s-au făcut actele corect? — iar asta n-o știm încă, pentru că CSA refuză să prezinte documentele transferului din 1998, deși au fost cerute oficial de suporteri. Și în tot acest timp, UEFA — nu vreun cont anonim de pe gsp — continuă să recunoască FCSB drept continuatoarea echipei care a câștigat CCE în 1986. N-o face pentru că „spun eu”, ci pentru că UEFA conduce fotbalul în Europa, nu Ministerul Apărării sau vreun fan club nervos. Deci, da, felia de pizza a plecat de la CSA în 1998. Că tu încă te întrebi dacă s-a desprins sau ai nevoie de timbrul sec și semnătura colonelului, e doar un exercițiu de negare. Fotbalul se joacă pe teren, nu în arhiva MApN.

Supremul
Supremul  •  31 Mai 2025, 11:20
Postat de 2ez4birli pe 30 Mai 2025, 19:48

Spui că „FCSB a apărut în 2003 fără acoperire regulamentară”. Atunci ar trebui să aplicăm aceeași „logică” tuturor cluburilor desprinse din structuri militare sau ministeriale. După mintea ta, nici Dinamo nu mai e Dinamo, că CS Dinamo e la MAI, iar echipa din Superligă e o societate comercială. La fel și cu Rapid – clubul actual e nou-nouț, iar CS Rapid e tot în subordinea Ministerului Transporturilor. CSU Craiova? Altă entitate. U Cluj? Idem. Dar vezi tu, tocmai de-asta există UEFA și termenul de continuitate sportivă. Pentru că în fotbal nu contează ce CIS are clubul sau cine-l plătește, ci cine a continuat activitatea sportivă, cu aceiași jucători, pe același stadion, în aceeași ligă. FCSB n-a pretins niciodată că e CSA-ul cu secții de handbal, hochei și baschet. A spus că e continuatoarea secției de fotbal, desprinsă legal din CSA în 1998 și trecută prin AFC, ca toate celelalte cluburi care au făcut pasul spre profesionalizare. Doar că ție îți vine greu să accepți că nu Registrul Comerțului decide cine e Steaua în fotbal, ci exact UEFA, FIFA, FRF și LPF — aceia care țin evidența palmaresului, coeficienților și trofeelor. Adevărul tău civil e irelevant în competiții sportive.

Dacă tot ma citezi ar trebui sa o faci corect. Nu crezi? Adică sa pui citatul EXACT așa cum l-am scris eu și nu așa cum îți convine ție sau crezi tu ca asa voiam eu sa spun. Cum s-a desprins secția de fotbal de clubul Steaua când legea și ROAF spun că acestea aparțin societății respective și nu au identitate proprie? Cum s-a desprins secția de fotbal de Clubul Sportiv al Armatei Steaua în 1998? Ce dovezi există în acest sens? Ca spui tu? Ca UEFA acordă bonusul Fcsb-ului? Deci ai o dovadă sau tot vorbărie goală?

2ez4birli
2ez4birli  •  30 Mai 2025, 19:48
Postat de Supremul pe 30 Mai 2025, 17:52

“Sunt aceeași echipă în ochii UEFA, LPF, FRF, FIFA” dar nu si in realitate, pentru ca, citez, “nimeni n-a spus că sunt aceeași firmă”. Nu exista “Steaua fotbalistica” nicaieri. Inventezi tot felul de termeni si motive pentru ca nu accepti realitatea. Asta a fost, in 2003 s-a introdus un club nou in competitie, fara nicio acoperire regulamentara, pretinzand ca este clubul Steaua. Uite ca s-a facut dreptate si s-a dovedit ca nu a fost niciodata Steaua. Imi pare rau ca nu las aceasta minciuna sa se perpetueze. Nu vreau sa trimit nicaieri nicio cerere pentru ca nu vreau sa fac rau nimanui, nu ma deranjeaza succesul Fcsb-ului si nici nu este treaba mea. Nici nu cred ca UEFA o sa recunoasca vreodata ca a fost indusa in eroare, indiferent cine o sa le trimita “o cerere de rectificare cu semnatura si stampila olografa”. Eu accept realitatea asa cum este doar ca nu-mi place sa imi spuna cineva o aberatie si sa ramana cu credinta ca are dreptate. Ramane stabilit ca “nimeni n-a spus că sunt aceeași firmă. Dar sunt aceeași echipă în ochii UEFA, LPF, FRF, FIFA”! Si doar in ochii lor. Multumesc totusi ca ai reusit sa intelegi cateva aspecte din disputa celor doua cluburi distincte spre deosebire de doi-trei care nu au reusit sa inteleaga nimic, dar absolut nimic. Esti mult deasupra lor.

Spui că „FCSB a apărut în 2003 fără acoperire regulamentară”. Atunci ar trebui să aplicăm aceeași „logică” tuturor cluburilor desprinse din structuri militare sau ministeriale. După mintea ta, nici Dinamo nu mai e Dinamo, că CS Dinamo e la MAI, iar echipa din Superligă e o societate comercială. La fel și cu Rapid – clubul actual e nou-nouț, iar CS Rapid e tot în subordinea Ministerului Transporturilor. CSU Craiova? Altă entitate. U Cluj? Idem. Dar vezi tu, tocmai de-asta există UEFA și termenul de continuitate sportivă. Pentru că în fotbal nu contează ce CIS are clubul sau cine-l plătește, ci cine a continuat activitatea sportivă, cu aceiași jucători, pe același stadion, în aceeași ligă. FCSB n-a pretins niciodată că e CSA-ul cu secții de handbal, hochei și baschet. A spus că e continuatoarea secției de fotbal, desprinsă legal din CSA în 1998 și trecută prin AFC, ca toate celelalte cluburi care au făcut pasul spre profesionalizare. Doar că ție îți vine greu să accepți că nu Registrul Comerțului decide cine e Steaua în fotbal, ci exact UEFA, FIFA, FRF și LPF — aceia care țin evidența palmaresului, coeficienților și trofeelor. Adevărul tău civil e irelevant în competiții sportive.

Supremul
Supremul  •  30 Mai 2025, 17:52
Postat de 2ez4birli pe 30 Mai 2025, 14:28

Faptul că FCSB este recunoscută oficial de UEFA, FIFA, LPF și FRF drept continuatoarea Stelei nu e o "opinie", e realitatea care deranjează doar pe cei care confundă echipa de fotbal cu o firmă de termopane. Nici UEFA, nici FIFA nu s-au sinchisit vreodată de statutul juridic dintre CSA și AFC, pentru că în lumea sportului contează continuitatea sportivă, nu cea scriptică. Nu, FCSB n-a „câștigat un trofeu înainte de a fi înființată”. A preluat tot ce înseamnă Steaua fotbalistică prin AFC Steaua – adică exact structura sportivă activă, nu vitrina goală de pe Ghencea. Poți repeta cu evlavie "două entități distincte" de câte ori vrei – UEFA tot FCSB o creditează cu Cupa Campionilor din ’86. Și ce să vezi: în fotbal, UEFA decide. Nu tu. Și nu, nu e vorba doar de “ochii” cuiva. Este vorba de ochii exact acelora care contează în acest context: forurile sportive. Palmaresul nu se contabilizează la Registrul Comerțului, ci în arhivele UEFA și FIFA. Dacă vrei să le trimiți o cerere de rectificare cu ștampilă și semnătură olografă, îți urez succes. Dar până atunci, realitatea sportivă rămâne aceeași, oricât ai jongla cu entități juridice ca într-un seminar de drept civil din anul I.

“Sunt aceeași echipă în ochii UEFA, LPF, FRF, FIFA” dar nu si in realitate, pentru ca, citez, “nimeni n-a spus că sunt aceeași firmă”. Nu exista “Steaua fotbalistica” nicaieri. Inventezi tot felul de termeni si motive pentru ca nu accepti realitatea. Asta a fost, in 2003 s-a introdus un club nou in competitie, fara nicio acoperire regulamentara, pretinzand ca este clubul Steaua. Uite ca s-a facut dreptate si s-a dovedit ca nu a fost niciodata Steaua. Imi pare rau ca nu las aceasta minciuna sa se perpetueze. Nu vreau sa trimit nicaieri nicio cerere pentru ca nu vreau sa fac rau nimanui, nu ma deranjeaza succesul Fcsb-ului si nici nu este treaba mea. Nici nu cred ca UEFA o sa recunoasca vreodata ca a fost indusa in eroare, indiferent cine o sa le trimita “o cerere de rectificare cu semnatura si stampila olografa”. Eu accept realitatea asa cum este doar ca nu-mi place sa imi spuna cineva o aberatie si sa ramana cu credinta ca are dreptate. Ramane stabilit ca “nimeni n-a spus că sunt aceeași firmă. Dar sunt aceeași echipă în ochii UEFA, LPF, FRF, FIFA”! Si doar in ochii lor. Multumesc totusi ca ai reusit sa intelegi cateva aspecte din disputa celor doua cluburi distincte spre deosebire de doi-trei care nu au reusit sa inteleaga nimic, dar absolut nimic. Esti mult deasupra lor.

2ez4birli
2ez4birli  •  30 Mai 2025, 14:28
Postat de Supremul pe 30 Mai 2025, 13:47

Imi place ca imi copiezi ideile. Ti-am explicat faptul ca eu i-am contestat pe cei care afirma ca FCSB=Steaua. Iar eu o fac prin a arata clar diferenta dintre cele doua entitati juridice. Realitatea este complicate doar pentru cei ce spun minciuni pentru ca nu le pot dovedi. Pentru mine realitatea este foarte simpla, ma bazez pe documentele cunoscute emise de organelle in drept ale statului unde sunt inmatriculate cele doua. Tu poti sa te referi la orice dar o faci prin vorbe goale. Esenta mesajului tau este decisiva si definitiva: “Nimeni n-a spus că sunt aceeași firmă. Dar sunt aceeași echipă în ochii UEFA, LPF, FRF, FIFA”! Retine “aceeași echipă în ochii UEFA, LPF, FRF, FIFA”! “In ochii”! Este ridicol sa afirmi ca Fcsb a castigat un trofeu inainte de infiintarea sa! Poate nu iti dai seama de gravitatea afirmatiei dar crede-ma ca este imposibil asa ceva. Si da, numarul de la registrul comertului conteaza extrem de mult pentru ca societatea comerciala este cea care participa in competitii. Si trofeele tot in palmaresul entitatii juridice se afla chiar daca “in ochii” cuiva acestea se afla in alta parte.

Faptul că FCSB este recunoscută oficial de UEFA, FIFA, LPF și FRF drept continuatoarea Stelei nu e o "opinie", e realitatea care deranjează doar pe cei care confundă echipa de fotbal cu o firmă de termopane. Nici UEFA, nici FIFA nu s-au sinchisit vreodată de statutul juridic dintre CSA și AFC, pentru că în lumea sportului contează continuitatea sportivă, nu cea scriptică. Nu, FCSB n-a „câștigat un trofeu înainte de a fi înființată”. A preluat tot ce înseamnă Steaua fotbalistică prin AFC Steaua – adică exact structura sportivă activă, nu vitrina goală de pe Ghencea. Poți repeta cu evlavie "două entități distincte" de câte ori vrei – UEFA tot FCSB o creditează cu Cupa Campionilor din ’86. Și ce să vezi: în fotbal, UEFA decide. Nu tu. Și nu, nu e vorba doar de “ochii” cuiva. Este vorba de ochii exact acelora care contează în acest context: forurile sportive. Palmaresul nu se contabilizează la Registrul Comerțului, ci în arhivele UEFA și FIFA. Dacă vrei să le trimiți o cerere de rectificare cu ștampilă și semnătură olografă, îți urez succes. Dar până atunci, realitatea sportivă rămâne aceeași, oricât ai jongla cu entități juridice ca într-un seminar de drept civil din anul I.

Supremul
Supremul  •  30 Mai 2025, 13:47
Postat de 2ez4birli pe 30 Mai 2025, 09:32

Așadar, tu discuți cu un construct imaginar pe care ți l-ai făcut în minte – versiunea ta despre ce „crezi tu că cred eu”. Între timp, eu mă refer la recunoașterea sportivă, la palmares și la legitimitate în context UEFA. Două planuri complet paralele. Dar e ok, să le intersectăm totuși, poate se produce vreun miracol logic. Da, știm cu toții că n-a existat un transfer direct între CSA Steaua și FCSB – n-a venit Armată cu trofeele în sacoșă la Pipera. Dar realitatea e puțin mai complexă decât un cod CAEN. Punctul comun se numește AFC Steaua București: entitatea care a preluat echipa de la CSA în 1998 și a înscris-o în campionat. În 2003, AFC a cesionat echipa către SC Fotbal Club FCSB SA. Jucătorii, locul în clasament, drepturile – toate au mers mai departe. Palmaresul n-a rămas suspendat în aer. UEFA – poate ai auzit de ei, guvernează fotbalul european – n-au avut nevoie de ștampila de la Tribunalul București ca să decidă cine e continuatoarea Stelei. Pentru că în fotbal, continuitatea sportivă contează, nu numărul de înregistrare la Registrul Comerțului. Așa că poți repeta „sunt entități diferite” cât vrei. Nimeni n-a spus că sunt aceeași firmă. Dar sunt aceeași echipă în ochii UEFA, LPF, FRF, FIFA – adică exact cei care contează. FCSB e recunoscută oficial ca deținătoare a Cupei Campionilor din 1986. Restul e doar frustrare mascată în articole de lege. Dacă nici UEFA nu e „autoritatea competentă” în fotbal, poate așteptăm verdictul de la ANAF.

Imi place ca imi copiezi ideile. Ti-am explicat faptul ca eu i-am contestat pe cei care afirma ca FCSB=Steaua. Iar eu o fac prin a arata clar diferenta dintre cele doua entitati juridice. Realitatea este complicate doar pentru cei ce spun minciuni pentru ca nu le pot dovedi. Pentru mine realitatea este foarte simpla, ma bazez pe documentele cunoscute emise de organelle in drept ale statului unde sunt inmatriculate cele doua. Tu poti sa te referi la orice dar o faci prin vorbe goale. Esenta mesajului tau este decisiva si definitiva: “Nimeni n-a spus că sunt aceeași firmă. Dar sunt aceeași echipă în ochii UEFA, LPF, FRF, FIFA”! Retine “aceeași echipă în ochii UEFA, LPF, FRF, FIFA”! “In ochii”! Este ridicol sa afirmi ca Fcsb a castigat un trofeu inainte de infiintarea sa! Poate nu iti dai seama de gravitatea afirmatiei dar crede-ma ca este imposibil asa ceva. Si da, numarul de la registrul comertului conteaza extrem de mult pentru ca societatea comerciala este cea care participa in competitii. Si trofeele tot in palmaresul entitatii juridice se afla chiar daca “in ochii” cuiva acestea se afla in alta parte.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 20
Comentează