GSP SPECIAL  »  STIRI EXTRASPORT  »  TRAGEDIE

Povestea unei tragedii » Cum a murit socrul lui Giovanni Becali, celebrul pilot Tulio Hernandez

Foto: blogs.elpais.com +3   FOTO
Foto: blogs.elpais.com

Articol de - Publicat miercuri, 03 martie 2021 13:09 / Actualizat miercuri, 03 martie 2021 14:39

Socrul lui Giovanni Becali, tatăl Stellei Becali, a fost celebrul pilot Tulio Hernandez. El s-a stins în cea de-a doua cea mai mare tragedie aeriană din Spania, fiind chiar căpitanul care pilota avionul Boeing 747-200, al companiei Avianca, în urma căruia au murit 181 de oameni. Alți 11 au supraviețuit, dar au fost grav răniți.

Tulio a fost un pilot columbian foarte apreciat și experimentat, cu 23.215 ore de zbor pe diferite avioane, inclusiv 2.432 ore pe Boeing 747, avionul pe care îl pilota la momentul accidentului. Avea 58 de ani, din care 32 de ani îi petrecuse ca pilot. Alături de el avea un copilot la fel de experimentat, care deținea recordul pentru cele mai multe ore la cârma unei aeronave Boeing: Juan Laverde, cu 3,676 ore. În total, incluzând și alte aeronave, el avea 15,942 ore și o carieră de 25 de ani ca pilot.

Filmul tragediei: cum a murit socrul lui Giovanni Becali

Pe 26 noiembrie 1983, la ora 22:25, avionul pilotat de Tulio Hernandez pornea de pe aeroportul „Charles De Gaulle” din Paris cu destinația finală în Bogota, Columbia. Pe traseu, însă, erau programate două opriri: la Madrid și în Caracas (Venezuela), scrie presa din Spania. 

Avionul plecase cu întârziere deoarece îi așteptase pe pasagerii unui zbor Lufthansa care venea din Frankfurt (Germania). Inițial, ruta pornea chiar din Frankfurt, însă în urma unei decizii operaționale, traseul cursei a fost micșorat, pasagerii de pe segmentul Paris - Frankfurt - Paris fiind alocați către Lufthansa, compania Avianca urmând doar să îi aștepte la Paris pentru a face escala.

Aeronova a decolat spre Madrid, prima oprire, pe timp de noapte, cu o vizibiltate de 5 mile, iar vântul era calm. Primul contact cu controlorii de trafic aerian spanioli a avut loc la 23:31 pentru a obține informații despre condițiile meteorologice, iar la 00:03 aeronava a contactat din nou aeroportul și a fost autorizată să aterizeze pe pista 33 de pe „Madrid Barajas International”. Acesta a fost și ultimul contact al controlorului de trafic aerian cu aeronava.

Trei minute mai târziu, la ora 00:06, avionul se prăbușea în localitatea Mejorada del Campo, la aproximativ 12 km sud-est de aeroportul pe care urma să aterizeze. În timp ce era în picaj, avionul a lovit trei dealuri, impactul cu ultimul deal fiind fatal. În urma accidentului au murit 158 de pasageri și 23 de membri ai echipajului, inclusiv piloții. 11oameni au supraviețuit, dar au fost grav răniți. Dintre ei, 9 au fost aruncați din avion în momentul impactului, unii dintre ei încă în scaune, în timp ce alți doi au susținut că au ieșit singuri din avion. Aeronava a fost complet distrusă de impact și de incendiul care a urmat.

Pe lângă pilotul Tulio Hernandez, în avion se mai aflau și alte personalități care au ajuns victime ale accidentului: Jorge Ibargüengoitia (nuvelist mexican); Ángel Rama (scriitor mexican); Rosa Sabater (pianistă spaniolă); Manuel Scorza (poet din Peru) și Marta Traba (scriitoare argentiniană).

Concluziile anchetei: eroare de pilotaj 

Ancheta care a urmat a încercat să facă lumină în accidentul care a devenit al doilea cel mai dezastru aerian de pe teritorul Spaniei.

Deși au notat că atât comandantul aeronavei și staff-ul, precum și controlorii de trafic aerian erau calificați și experimentați, cauza probabilă a prăbușirii a fost faptul că „căpitanul aeronavei, fără a avea cunoștiințe precise despre poziția sa, și-a propus să intercepteze sistemul de aterizare instrumentală (ILS) pe o rută incorectă. Făcând acest lucru a coborât sub minimele sectorului de zbor pe care trebuia să îl urmeze, până când a intrat în coliziune cu solul”.

De asemenea, ancheta, publicată acum integral pe un blog destinat accidentelor aeriene, menționează și factorii care au contribuit la producerea accidentului:

  • navigarea inexactă de către echipaj, care i-a plasat într-o poziție incorectă pentru inițierea manevrei de aterizare; 
  • eșecul echipajului de a corecta manevrele de aterizare în conformitate cu instrucțiunile de funcționare ale sistemului de avertizare de proximitate la sol; 
  • munca în echipă deficitară pe puntea de zbor; 
  • informații despre poziția aeronavei imprecise furnizate de turnul de control.

Nu au existat dovezi de anomalii ale aeronavei înainte de acest zbor. Avionul avea certificat valid de navigabilitate, precum și certificat de înregistrare și întreținere. Ancheta a arătat că avionul a fost întreținut în conformitate cu programul de întreținere și că mijloacele de navigație au fost verificare și s-a constatat că funcționează corect. De asemenea, nu s-a înregistrat nicio defecțiune a echipementelor de comunicații sau radar ale controlorului de trafic aerian și nu s-au descoperit dovezi despre defecțiuni ale motoarelor sau sistemului aeronavei.

Cum l-a salvat Tulio Hernandez pe Giovanni Becali de la închisoare în Columbia

În toamna anului trecut, Giovanni Becali a fost prezent la emisiunea „Prietenii lui Ovidiu”, în studioul GSP și a povestit un episod memorabil cu socrul său, în urma căruia a scăpat de închisoare în Columbia. În urma unei bătăi pe aeroport, Giovanni a fost arestat de poliția columbiană, însă a fost eliberat de autorități când s-a aflat că este ginerele lui Tulio Hernandez.

„Am făcut pușcărie o noapte la Bogota, în Columbia. Eram pe aeroport în întârziere, ne întorceam la Frankfurt. Mie mi-a lăsat soția trusa ei de machiaj. Eu nu știam cum se desface. La control, au desfăcut-o ei, m-au văzut mai nervos și-au băgat diverse chestii în toate cremele să le verifice. Soția cu fata trecuseră deja. Au închis trusa, am plecat. Când mă duc în sală, toată lumea era deja îmbarcată! Eu m-am dus după avion să mă sui. Prea târziu. Fata și nevasta mă așteptau într-o cameră”, își începea Giovanni Becali povestea.

„Soția mea, columbiană, e fată de pilot, căzut cu 195 de pasageri la Madrid (n.r.: 181 de pasageri). Când spuneai de fata lui Tulio Hernandez știau toți cine e. În fine, am sunat-o pe soacră-mea, am anunțat-o că am pierdut avionul. Când ies din camera aia, îl văd p-ăla care mi-a controlat cremele. Și îi spun: „Hijo de puta!”. Și-a început o bătaie... Ei cu picioarele, eu cu ce puteam. Nevastă-mea țipa cu aia mică. M-au luat și m-au băgat o noapte la pușcărie. Dimineață a venit cumnatul meu, fratele soției. M-a chemat comandantul: „De ce n-ai zis, mă, că ești ginerele lui Tulio Hernandez?”. „Păi, am mai avut timp să zic ceva...?”. O noapte am stat în arest, la Bogota.”, a completat fostul impresar, închis 3 ani și în România după ce a fost găsit vinovat de fals în acte și înșelăciune în „Dosarul Transferurilor”.

Citește și alte știri despre Giovanni Becali:

EXCLUSIV / Giovanni Becali a fost arestat la Bogota: „M-am bătut în aeroport cu poliția! Șapte frați pentru șapte surori. Bătaie, bătaie!"

Lista lui Giovanni Becali: colecția incredibilă de sute de milioane de euro a impresarului care n-are voie să fie impresar + cum driblează decizia instanței

EXCLUSIV Giovanni Becali a dezvăluit cum a făcut primii bani: „Eram băiat de liceu” + Cât timp a jucat fotbal la Dinamo

Playtech: TRAGEDIE! Doliu URIAȘ în politica din România! A MURIT în urmă cu puțin ...

Ianis Hagi și Dennis Man, în centrul atenției la reunire » Ținute extravagante alese de „tricolori”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează