FOTBAL  »  Superliga  »  FC ARGEȘ

INTERVIU „În social media, suntem în Top 6-8 echipe din România!” » Despre trendurile din Superligă cu bucureșteanul care se ocupă de imaginea lui FC Argeș: „Sunt «dobrinist» din anii 2000”

Flancat de Cătălin Straton și Vasile Stan, titularul din poarta Argeșului la meciul cu Real Madrid din 1972 / Sursă foto: Facebook
Flancat de Cătălin Straton și Vasile Stan, titularul din poarta Argeșului la meciul cu Real Madrid din 1972 / Sursă foto: Facebook

Articol de - Publicat vineri, 11 iulie 2025 00:53 / Actualizat vineri, 11 iulie 2025 08:15

Alexandru Fieraru, manager de comunicare în digital la FC Argeș, omul din spatele campaniilor inedite pe care clubul le-a lansat în ultimii ani, explică într-un interviu pentru GSP.ro importanța vizibilității unui club în social-media și cum încearcă să modernizeze brand-ul pe care îl reprezintă. O discuție despre trenduri, inovații, campanii și cum a gestionat criza-mamut de comunicare din primăvară, când jucătorii au comis-o în văzul unei țări întregi în ziua turului II al alegerilor prezidențiale.

Alexandru Fieraru are 32 de ani și face parte din noul val al specialiștilor care se ocupă de imaginea cluburilor din România, într-o eră în care coerența și prezența activă din social-media au înlocuit complet metodele tradiționale de comunicare.

Pentru a înțelege mai bine cum e să fii interfața unui club din România în 2025, Gazeta l-a provocat la o discuție aplicată pe bucureșteanul care lucrează de aproape trei ani la FC Argeș. Cum te diferențiezi într-o piață atât de concurențială? Cum relaționezi cu vocea mereu critică a tribunelor? Și cum gestionezi o criză care amenință să umbrească performanța unui întreg sezon?

„În social media, suntem în Top 6-8 echipe din România!” » Despre trendurile din Superligă cu bucureșteanul care se ocupă de imaginea lui FC Argeș: „Sunt «dobrinist» din anii 2000”
Alexandru Fieraru, omul care se ocupă de imaginea lui FC Argeș / Sursă foto: Facebook
FC Argeș, înapoi la „locul faptei” » Totul despre nou-promovata în Superligă: lot, transferuri, program, cotă de piață și ce și-ar mai dori Bogdan Andone
FC ARGEȘ
FC Argeș, înapoi la „locul faptei” » Totul despre nou-promovata în Superligă: lot, transferuri, program, cotă de piață și ce și-ar mai dori Bogdan Andone

„Am închis bucla deschisă la meciul cu Dinamo”. Despre noile echipamente: „Nu există produs care să fie pe placul tuturor”

- Alex, puțin timp ne mai desparte de startul noului sezon... Care sunt mișcările de trupe de la FC Argeș?
- Salut! După cum ați văzut din postările noastre, echipa s-a întărit cu jucători experimentați, care aduc un plus echipei. Clubul a reușit să formeze o adevărată familie, astfel că sunt încrezător că vom face o figură frumoasă în acest sezon. Pe partea de comunicare am gândit multe tipuri noi de postări care să crească calitatea conținutului oferit.

- Pregătiți ceva pentru debutul cu Rapid? Vă întoarceți, practic, la „locul faptei”, același stadion unde echipa a pierdut acel baraj cu Dinamo.
- Nu știu ce pregătesc suporterii, însă sunt sigur că o să avem o atmosferă de zile mari. Obținând promovarea matematică la Mioveni, cu Reșița, am închis bucla deschisă la meciul cu Dinamo. Am pus deja la sertar amintirile neplăcute și mă gândesc doar la momentele frumoase pe care o să le trăim la Mioveni.

- După lansarea noilor tricouri, am văzut multe reacții pro și contra din partea fanilor cu privire la echipamentul ales pentru acest campionat. Povestește-ne un pic, dincolo de ce am citit, despre culisele alegerii acestui model.
- Majoritatea reacțiilor au fost pozitive și asta ne bucură enorm. Studiind comportamentul consumatorilor, îmi dau seama că nu există produs care să fie pe placul tuturor. Ne-am dorit să realizăm un model care să aibă o încărcătură specială. De ce? Am reușit promovarea de pe primul loc, am obținut și un trofeu frumos, astfel că nu puteam să venim cu un echipament fără însemnătate. Mi-aș dori ca, peste zeci de ani, echipamentul din acest sezon să devină la rândul său o sursă de inspirație pentru un alt remake.

Echipamentul lui FC Argeș pentru sezonul 2025-2026
Echipamentul lui FC Argeș pentru sezonul 2025-2026
Echipamentul lui FC Argeș pentru sezonul 2025-2026
Echipamentul lui FC Argeș pentru sezonul 2025-2026
Echipamentul lui FC Argeș pentru sezonul 2025-2026
+3 FOTO

- I-am văzut în clipul de prezentare pe Yanis Pîrvu și Tudose, doi „copii” ai clubului, dar a surprins prezența acolo a lui Rober Sierra, un spaniol abia venit de la Steaua. Mulți s-au întrebat de ce nu a fost ales Oancea, de exemplu, un argeșean la origini.
- Clipul de prezentare a fost un real succes. Încă mai primim mesaje de felicitare. Bifăm al doilea sezon consecutiv în care avem unul din cele mai frumoase clipuri de prezentare al echipamentului din fotbalul românesc și vreau să le mulțumesc tuturor celor implicați. Legat de jucătorii aleși, îți pot spune că la FC Argeș s-a creat o familie. Noi, în social-media, i-am spus «Familia Vulturilor». Rober, la fel ca toți cei veniți în această vară, s-a integrat rapid în această familie și ne-am gândit că ar fi bine să ia parte la prezentare. Odată ce ai pus tricoul Argeșului pe tine, nu mai contează numele, naționalitatea sau vechimea la FC Argeș. Ești Vultur alb-violet.

„În social media, suntem printre primele 6-8 echipe din România”

- O temă care i-a nemulțumit pe suporteri zilele trecute a fost prețul biletelor pentru meciul din prima etapă, 40 lei intrarea generală cu Rapid. Cum s-a ajuns la stabilirea acestui preț?
- Prețurile biletelor și abonamentelor au fost stabilite în baza unei strategii de ticketing. O astfel de strategie se bazează pe o analiză comparată a prețurilor stabilite de alte cluburi din Superligă, dar și pe cheltuielile de organizare ale meciurilor. Trecerea de la Liga a 2-a la Superligă a însemnat o creștere a cheltuielilor legate de organizarea partidei. Clubul nostru trebuie să acopere costuri semnificative, cum ar fi chiria stadionului, serviciile de pază și ordine, asistența medicală, precum și alte cheltuieli logistice necesare pentru buna desfășurare a meciului. Îi încurajez pe suporteri ca după meciul cu Rapid să-și cumpere abonament. Eu am făcut-o. Avem printre cele mai mici prețuri la abonamente din prima ligă și achiziționarea unuia îți asigură prezența la toate partidele disputate de FC Argeș acasă în acest sezon, la un preț foarte bun. Plus că arată foarte bine!

- Avem în față o nou promovată care are drept obiectiv principal menținerea în prima ligă. Din punct de vedere al prezenței în social-media, pe ce lor ar fi Argeșul? Prinde play-off-ul?
- Din punct de vedere al comunicării, nu am retrogradat în 2023. Am păstrat calitatea conținutului oferit. Cred că, de când am venit la club, în toamna anului 2022, suntem printre primele 6-8 echipe din România la acest capitol. Am reușit să venim constant cu conținut de calitate, am căutat mereu să inovăm și am încercat întotdeauna să ne diferențiem. Identitatea vizuală arată și ea foarte bine și aici e meritul lui Traian Popa, graficianul clubului. Grație acestei abordări am ajuns să aducem și mai aproape suporterii, să fim evidențiați de presa de sport din România, dar și să fim invitați de Federația Română de Fotbal la diferite evenimente dedicate comunicării în sport.

26.000 de urmăritoricontabilizează FC Argeș pe pagina oficială de Facebook

Despre gafa cu Nicușor Dan: „Am căutat să facem lucrurile ca la carte într-o situație de criză”

- Am văzut că ai organizat în cantonament, alături de echipa de comunicare, un curs despre prezența în social-media. Bănuiesc că jucătorii au fost cei vizați de acest mic seminar, în contextul acelor imagini viralizate în ziua alegerilor prezidențiale. Ce concluzii s-au trasat acolo?
- Împreună cu Andrei Otineanu, avem o agenție de comunicare axată pe sport, Assist Agency. De când am intrat în industrie, am încercat constant să facem sportivii și cluburile cu care lucrăm să înțeleagă cât de importantă e comunicarea. Seminarul era în plan încă din iarnă, așa că ar fi fost susținut și dacă nu apărea acel scandal. A fost dedicat tuturor jucătorilor și a acoperit capitole ca importanța comunicării, greșeli comune întâlnite în comunicare, reguli de comunicare pentru social-media, gestionarea unei situații de criză, relația cu presa și personal branding. Am susținut cursul alături de Cristian Mitrache, ofițerul de presă al clubului, și am primit feedback pozitiv din partea tuturor celor prezenți (jucători, staff și conducere). Toți au spus că e prima oară când participă la așa ceva și că e nevoie să susținem cursul în fiecare sezon.

- Pe partea de imagine, cât de complicat a fost să gestionezi acea criză de comunicare? Practic, echipa abia promovase, iar 24 de ore mai târziu toată lumea vorbea despre FC Argeș dintr-un cu totul și cu totul alt motiv.
- Norocul meu e că reacționez bine în situații de criză. Stresul a fost amplificat pentru că veneam după o bucurie foarte mare și cu câteva ore înainte chiar eram dați exemplu în presă pentru că am mulțumit gazdelor din Miercurea Ciuc pentru ospitalitatea de care dăduseră dovadă. Au fost niște ore lungi pentru toată lumea, dar am căutat să facem lucrurile ca la carte într-o situație de criză. După ce am stabilit tot ce e de făcut și am emis comunicatul, jucătorii în cauză l-au preluat pe propriile rețele de socializare, iar urmăritorii au început să reacționeze pozitiv. Mă bucur că am reușit să trecem peste perioada aceea și sper să nu ne întâlnim prea des cu situații de criză.

Cursul de comunicare pe care jucătorii lui FC Argeș l-au efectuat în cantonament. Alexandru Fieraru, în bluză verde, în primul rând / Sursă foto: Facebook@ FC Argeș
Imagini din cantonamentul alb-violeților / Sursă foto: Facebook@ FC Argeș
Imagini din cantonamentul alb-violeților / Sursă foto: Facebook@ FC Argeș
Imagini din cantonamentul alb-violeților / Sursă foto: Facebook@ FC Argeș
Imagini din cantonamentul alb-violeților / Sursă foto: Facebook@ FC Argeș
+5 FOTO

„Inter Milano a făcut o prezentare identică celei făcute de noi”

- Am văzut unele prezentări interactive și inovative de-a lungul timpului pe pagina lui FC Argeș, îmi aduc aminte de modalitatea în care ați anunțat diverse transferuri. Tu ai fost în spatele acelor idei... Cât de mult crezi că prind aceste postări în peisajul social-media din România?
- Andrei Otineanu, colegul meu, e creierul din spatele prezentărilor. Țin minte că prima prezentare inedită a fost cea a lui Zorhan Bassong, jucător care acum se pregătește cu Canada de participarea la Mondial. Dacă inițial cei din club erau reticenți, după ce au văzut rezultatele, prezentarea făcând înconjurul globului, au înțeles că e facem bine ceea ce facem și ne-au dat frâu liber în creație. Daniel Stanciu ne-a susținut mereu când am venit cu idei inedite. Multe publicații din Canada au vorbit de cum a fost prezentat internaționalul canadian. Ca fapt divers, Tajon Buchanan, canadian și el, când a fost transferat de Inter în 2024, a avut parte de o prezentare identică cu ceea ce făcusem noi. Doar zic 😂. Mai avem în portofoliu și alte câteva prezentări inedite. Fanii noștri au reacționat mereu pozitiv la ele, așa că o să mai facem.

„În social media, suntem în Top 6-8 echipe din România!” » Despre trendurile din Superligă cu bucureșteanul care se ocupă de imaginea lui FC Argeș: „Sunt «dobrinist» din anii 2000”
Canadianul Zorhan Bassong a avut parte de o prezentare tematică în momentul în care a semnat cu FC Argeș, în 2023

- Ce alte cluburi din Liga 1 ți-au atras atenția în materie de apariții în social-media?
- De când am început să lucrez pentru FC Argeș, mi-am propus să leg conexiuni cu cei care se ocupă de comunicarea cluburilor de fotbal din România. Cel mai apropiat mă simt de UTA, aceștia având un stil de comunicare similar cu al nostru. UTA și FC Argeș au un profil similar, fiind două cluburi de tradiție, din orașe destul de similare ca mărime și cu suporteri exigenți. Îi urmăresc și pe cei de la Universitatea Cluj care fac lucruri „faine”, ca să îi parafrazez. Aș mai completa lista cu CFR Cluj, Politehnica Timișoara, Rapid și Dinamo.

- În final, aș dori să te întreb un aspect legat de relația ta cu FC Argeș. Tu ești bucureștean, cum ai ajuns să susții o echipă din provincie?
- Mama mea este originară din Golești, un sat de lângă Pitești cu o contribuție importantă în istoria României. Vacanțele copilăriei le-am petrecut acolo, la bunicii materni, dar și în Pitești unde am multe rude și prieteni. Țin minte că la începutul anilor 2000, unul dintre vecinii de la țară era prieten cu câțiva jucători de la FC Argeș, care mai veneau la grătar acolo. Mi se părea fascinant să văd LIVE oameni pe care îi vedeam la televizor, etapă de etapă. Cred că ăsta a fost primul pas. A mai fost apoi un moment important. Când am văzut știrea că Dobrin a plecat dintre noi am izbucnit în plâns. Nu-l văzusem niciodată în persoană sau jucând, dar cumva mă simțeam legat de ceea ce însemna Dobrin. Sunt „DOBRINIST”. Cred că de aceea am și dorit să realizez la un moment dat o carte dedicată transferului său la Real Madrid. Au urmat apoi mii de ore în care antrenam echipa în Football Manager, dar și primele meciuri ale Argeșului pe care le-am trăit pe stadion. Când am crescut am reușit să driblez tentația de a merge pe stadioanele din București, așa cum făceau mai toți colegii mei de generală sau liceu, reușind astfel să nu mă atașez de vreo echipă din București. Acum, la 32 de ani, pot spune cu mâna pe inimă că sunt mândru de faptul că țin cu FC Argeș și că am sânge de argeșean (alb-violet).

„În social media, suntem în Top 6-8 echipe din România!” » Despre trendurile din Superligă cu bucureșteanul care se ocupă de imaginea lui FC Argeș: „Sunt «dobrinist» din anii 2000”
Flancat de Cătălin Straton și Vasile Stan, titularul din poarta Argeșului la meciul cu Real Madrid din 1972 / Sursă foto: Facebook
Citește și:
După AEK - Universitatea, a anunțat „curățarea fotbalului”: „Trebuie să ajutați, suferă!”
Conference League
După AEK - Universitatea, a anunțat „curățarea fotbalului”: „Trebuie să ajutați, suferă!”
Pus pe liber de Universitatea Craiova, după calificarea ratată dramatic! Și-a semnat sentința în dezastrul de la Atena
Conference League
Pus pe liber de Universitatea Craiova, după calificarea ratată dramatic! Și-a semnat sentința în dezastrul de la Atena
Prezentatoarea TV și-a sărbătorit ziua de naștere într-o ținută extrem de provocatoare: „Un zece curat”
Stiri extrasport
Prezentatoarea TV și-a sărbătorit ziua de naștere într-o ținută extrem de provocatoare: „Un zece curat”
Vaișcovici, verdict în transferul „George Pușcaș la Dinamo”: „Mi-e teamă de un singur lucru”
Superliga
Vaișcovici, verdict în transferul „George Pușcaș la Dinamo”: „Mi-e teamă de un singur lucru”
Ford Puma și Courier de la Craiova – rechemare din motiv ridicol
Profit.ro
Ford Puma și Courier de la Craiova – rechemare din motiv ridicol
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă niciun comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează