Articol de Sebastian Vasile - Publicat marti, 09 decembrie 2025 14:28 / Actualizat marti, 09 decembrie 2025 14:29
Echipele Mercedes și Ferrari au început deja testele pe circuit cu elemente aerodinamice active pe aripile lor frontale, în vederea noului sezon care va debuta în martie 2026.
Elementele active de pe aripile frontale fac parte din noile reguli tehnice care vor intra în vigoare în Formula 1 anul viitor.
Acestea prevăd că piloții vor putea schimba unghiurile de atac în mișcare atât la aripile frontale, cât și la cele posterioare, indiferent dacă se află la mai puțin de o secundă sau nu față de pilotul din fața lor, așa cum era cazul cu DRS.
Ce se schimbă la aripile frontale în Formula 1
La începutul testului de anvelope pentru sezonul 2026, care are loc pe circuitul „Yas Marina”, echipa Mercedes a apărut cu un dispozitiv aparent ciudat pe aripa sa frontală. Acesta constă în două tuburi hidraulice care ies din orificiul de răcire al pilotului din partea frontală a nasului.
Ulterior, acestea ajung la elementele aripii frontale, permițând pilotului să schimbe unghiul de atac în mișcare.
Acest lucru nu este interzis, deoarece echipelor li s-a acordat o permisiune specială de a dezvolta un astfel de sistem pentru acest test, dacă doresc. Conform informațiilor Pirelli, doar Mercedes și Ferrari au profitat de această oportunitate, dar la Scuderia sistemul nu este la fel de vizibil ca la Săgețile Argintii.
În sezonul viitor, Ferrari speră să își revină și să conteze mai mult în lupta pentru primele locuri. Lewis Hamilton și Charles Leclerc vor fi piloții scuderiei și în 2026. De partea cealaltă, Mercedes se va baza pe George Russell, locul 4 în sezonul recent încheiat, și pe tânărul Kimi Antonelli.