FOTBAL  »  NATIONALA  »  BERGENBIER DESPRE ÎNCETAREA PARTENERIATULUI CU ECHIPA NAŢIONALĂ

"Am trecut la alt nivel: Chivu. El e liderul naţionalei!"

Articol de - Publicat miercuri, 04 februarie 2009 00:00

Gazeta Sporturilor a trimis un set de întrebări departamentului de PR şi comunicare al InBev, producătorul berii Bergenbier, referitoare la încetarea parteneriatului cu echipa naţională a României, parteneriat care a durat 10 ani. A reieşit interviul de mai jos:

- Din ce motive nu a mai fost prelungit parteneriatul dintre Bergenbier şi echipa naţională de fotbal a României? Are legătură cu criza financiară?

- Platforma de comunicare Bergenbier axată pe fotbal merge dincolo de parteneriatul cu Federaţia Română de Fotbal. InBev doreşte să ducă asocierea dintre Bergenbier şi fotbal la un nou nivel prin care fotbalul să fie adus cît mai aproape de suporteri. Bergenbier va continua să fie susţinătorul "sportului rege", nu printr-un partneriat cu Federaţia Română de Fotbal, ci aducînd suporterilor un prieten care să le fie alături la bine şi la greu, Cristian Chivu: în decembrie 2008, Bergenbier şi Cristi Chivu au semnat un parteneriat prin care căpitanul echipei naţionale de Fotbal a României devine imaginea "berii fotbalului românesc".

"Tratative corecte"
- Tratativele cu Federaţia Română de Fotbal au fost corecte?
- Tratativele s-au purtat conform calendarului de negocieri şi s-au desfăşurat în cele mai bune condiţii pentru părţile implicate.

- Aţi considerat prea mare suma de şase milioane de euro pentru înăa patru ani de asociere cu echipa naţională, atît cît au anunţat cei de la Ursus că vor plăti pentru parteneriatul parafat cu FRF?
- Suma de 6 milioane de euro nu a fost confirmată de reprezentanţii noului sponsor. Fiecare parte a luat în calcul numeroase elemente care duc la aprecierea finală a valorii parteneriatului din punct de vedere al beneficiilor pe care acesta îl poate aduce brandului propriu.

"Asocierea cu naţionala a fost benefică"
- Cît aţi fi fost dispuşi să oferiţi pentru următorii 4 ani? Dacă nu ne puteţi spune o suma aproximativă, oferta dumneavoastră ar fi fost mai mare sau mai mică decît cea a celor de la Ursus?
- Procesul de ofertare şi negociere, precum şi sumele vehiculate sunt confidenţiale.

- Este adevărat că tratativele au fost îngreunate din cauza faptului ca FRF derulează activităţile de marketing şi publicitate prin intermediul firmei Sport Generation Group (SEG)?
- Negocierile s-au desfăşurat conform calendarului agreat de ambele părţi, în cele mai bune condiţii.

- Este adevărat că aţi vrut să încheiaţi contractul direct cu FRF, iar conducerea FRF nu a fost de acord decît prin intermediul SEG? V-a cerut SEG comision?
- Procesul de ofertare şi negociere, precum şi contractul sunt confidenţiale.

- Cît de benefic a fost pentru Bergenbier parteneriatul de 10 ani cu echipa naţională de fotbal?

- Asocierea cu sportul rege, folosirea imaginii jucătorilor echipei naţionale de fotbal în  platforma de comunicarea Bergenbier, vizibilitate pe stadion şi în transmisiunile meciurilor reprezintă principalele avantaje ale statutului de sponsor principal al Naţionalei. Bergenbier a fost alături de Naţională la bine şi la greu.

"Acum nu ştim dacă vom mai colabora cu FRF"
- Veţi mai colabora în viitor cu FRF?
- Fotbalul este una dintre constantele în comunicare ale brandului Bergenbier, alături de prietenie, fapt confirmat de binecunoscutele slogane "berea fotbalului românesc" şi respectiv "Prietenii ştiu de ce". În 2008, Bergenbier a aniversat 10 ani de parteneriat cu echipa naţională de fotbal a României a fost mereu alături de "tricolori" şi de suporteri, la bine şi la greu, susţinînd cu încredere Echipa Naţionala de Fotbal a României. Este încă prea devreme pentru a putea da un răspuns acestei întrebări.

- Mai aveţi contracte cu cluburi româneşti de fotbal?

- În acest moment, nu.

"Chivu, ambasador Bergenbier"

- De ce l-aţi ales pe Cristian Chivu şi nu pe Adrian Mutu sau pe Victor Piţurcă pentru noul spot publicitar?
- Parteneriatul încheiat de Bergenbier cu Cristi Chivu reprezintă o noua etapă în comunicarea asocierii cu fotbalul pe care InBev Romania îşi doreşte să îşi concentreze toate resursele şi eforturile. Cristi Chivu este jucătorul reprezentativ al generaţiei sale, un profesionist desăvîrşit. Seriozitatea, talentul, determinarea şi profesionalismul sînt calităţile care l-au recomandat pentru titlul de ambasador al Bergenbier.

- Ce părere aveţi despre intenţia noului sponsor de a schimbă culoarea echipamentului echipei naţionale din galben în roşu?
- Aceasta intenţie nu este confirmată.

"Încetarea contractului cu FRF face parte din strategia Bergerbier"

- Pe cine consideraţi responsabil de încetarea parteneriatului cu FRF? Bergenbier, preşedintele FRF, Mircea Sandu sau directorul general al FRF, Ionuţ Lupescu?
- Încetarea parteneriatului dintre Bergenbier şi Federaţia Română de Fotbal face parte din strategia Bergenbier pe următorii ani. În procesul de definire a strategiei de brand şi a pilonilor de comunicare, InBev Romania evaluează performanţa de pînă acum atît din punct de vedere al rezultatului de vînzări cît şi al indicatorilor de performanţă a mărcii care reflectă atitudinea consumatorului faţă de marcă (notorietate, intenţia de consum, atractivitatea platformei de comunicare, marca favorită). În funcţie de aceste rezultate se stabilesc direcţii care sînt testate în focus-grupuri de consumatori pentru a evalua oportunitatea implementării lor. Bineînţeles, Bergenbier are o identitate bine conturată care este recunoscută şi apreciată de consumatori care s-a clădit de-a lungul timpului. În acest sens, vom păstra pilonii de comunicare cu îmbunătăţirile necesare, aşa cum reies din studiile de cercetare.

"Liant între suporteri şi jucători"
- Ce mesaj le transmiteţi suporterilor echipei naţionale, care au început să îndragească culoarea galbenă şi datorită Bergenbier?
- Bergenbier este cel care a transformat culoarea galbenă în culoarea suporterilor şi jucătorilor echipei naţionale de fotbal.
În 2002, Bergenbier a iniţiat campania "Fii alături de Naţională! Fii în galben!" Bergenbier fiind brandul care a adus în România ideea stadionului îmbrăcat în galben pentru susţinerea echipei şi a reuşit să mobilizeze suporterii naţionalei în galben. Astfel Bergenbier a devenit liantul dintre suporteri şi jucători.
La fiecare meci al Naţionalei, Bergenbier i-a chemat pe iubitorii de fotbal pe stadion ca să-şi susţină echipa favorită şi a devenit apoi vocea suporterilor, îndemnîndu-i pe jucători la victorie.
În 2006, Bergenbier le-a făcut o surpriză suporterilor Echipei Naţionale de Fotbal a României, oferindu-le aceeaşi bere prietenă a fotbalului românesc, într-un ambalaj de colecţie. Cutia inscripţionată cu imagini din meciurile Echipei Naţionale a fost lansată pe piaţă pentru a marca un nou început, o noua şansă de calificare la un turneu final pentru Naţionala României.
Anul 2008 a fost marcat de lansarea campaniei Bergenbier "Toţi în galben" care a reprezentat continuarea firească a campaniei de acum 6 ani. În 2008, Bergenbier aniversează 10 ani de parteneriat cu echipa naţională de fotbal a României. Bergenbier a fost mereu alături de "tricolori" şi de suporteri, la bine şi la greu, crezînd mereu în Echipa Naţională de Fotbal a României. Bergenbier a susţinut pe jucători şi pe suporteri în momentele de bucurie şi a fost alături de ei în momentele grele de după înfrîngeri.
Astfel, de-a lungul celor 10 ani de parteneriat cu echipa naţională, fotbalul a fost una dintre constantele în comunicarea Bergenbier, alături de prietenie, fapt confirmat de binecunoscutele slogane "Berea fotbalului românesc" şi "Prietenii ştiu de ce".

Gazeta Sporturilor a trimis un set de întrebări departamentului de PR şi comunicare al InBev, producătorul berii Bergenbier, referitoare la încetarea parteneriatului cu echipa naţională a României, parteneriat care a durat 10 ani. A reieşit interviul de mai jos:

- Din ce motive nu a mai fost prelungit parteneriatul dintre Bergenbier şi echipa naţională de fotbal a României? Are legătură cu criza financiară?

- Platforma de comunicare Bergenbier axată pe fotbal merge dincolo de parteneriatul cu Federaţia Română de Fotbal. InBev doreşte să ducă asocierea dintre Bergenbier şi fotbal la un nou nivel prin care fotbalul să fie adus cît mai aproape de suporteri. Bergenbier va continua să fie susţinătorul "sportului rege", nu printr-un partneriat cu Federaţia Română de Fotbal, ci aducînd suporterilor un prieten care să le fie alături la bine şi la greu, Cristian Chivu: în decembrie 2008, Bergenbier şi Cristi Chivu au semnat un parteneriat prin care căpitanul echipei naţionale de Fotbal a României devine imaginea "berii fotbalului românesc".

"Tratative corecte"
- Tratativele cu Federaţia Română de Fotbal au fost corecte?
- Tratativele s-au purtat conform calendarului de negocieri şi s-au desfăşurat în cele mai bune condiţii pentru părţile implicate.

- Aţi considerat prea mare suma de şase milioane de euro pentru înăa patru ani de asociere cu echipa naţională, atît cît au anunţat cei de la Ursus că vor plăti pentru parteneriatul parafat cu FRF?
- Suma de 6 milioane de euro nu a fost confirmată de reprezentanţii noului sponsor. Fiecare parte a luat în calcul numeroase elemente care duc la aprecierea finală a valorii parteneriatului din punct de vedere al beneficiilor pe care acesta îl poate aduce brandului propriu.

"Asocierea cu naţionala a fost benefică"
- Cît aţi fi fost dispuşi să oferiţi pentru următorii 4 ani? Dacă nu ne puteţi spune o suma aproximativă, oferta dumneavoastră ar fi fost mai mare sau mai mică decît cea a celor de la Ursus?
- Procesul de ofertare şi negociere, precum şi sumele vehiculate sunt confidenţiale.

- Este adevărat că tratativele au fost îngreunate din cauza faptului ca FRF derulează activităţile de marketing şi publicitate prin intermediul firmei Sport Generation Group (SEG)?
- Negocierile s-au desfăşurat conform calendarului agreat de ambele părţi, în cele mai bune condiţii.

- Este adevărat că aţi vrut să încheiaţi contractul direct cu FRF, iar conducerea FRF nu a fost de acord decît prin intermediul SEG? V-a cerut SEG comision?
- Procesul de ofertare şi negociere, precum şi contractul sunt confidenţiale.

- Cît de benefic a fost pentru Bergenbier parteneriatul de 10 ani cu echipa naţională de fotbal?

- Asocierea cu sportul rege, folosirea imaginii jucătorilor echipei naţionale de fotbal în  platforma de comunicarea Bergenbier, vizibilitate pe stadion şi în transmisiunile meciurilor reprezintă principalele avantaje ale statutului de sponsor principal al Naţionalei. Bergenbier a fost alături de Naţională la bine şi la greu.

"Acum nu ştim dacă vom mai colabora cu FRF"
- Veţi mai colabora în viitor cu FRF?
- Fotbalul este una dintre constantele în comunicare ale brandului Bergenbier, alături de prietenie, fapt confirmat de binecunoscutele slogane "berea fotbalului românesc" şi respectiv "Prietenii ştiu de ce". În 2008, Bergenbier a aniversat 10 ani de parteneriat cu echipa naţională de fotbal a României a fost mereu alături de "tricolori" şi de suporteri, la bine şi la greu, susţinînd cu încredere Echipa Naţionala de Fotbal a României. Este încă prea devreme pentru a putea da un răspuns acestei întrebări.

- Mai aveţi contracte cu cluburi româneşti de fotbal?

- În acest moment, nu.

"Chivu, ambasador Bergenbier"

- De ce l-aţi ales pe Cristian Chivu şi nu pe Adrian Mutu sau pe Victor Piţurcă pentru noul spot publicitar?
- Parteneriatul încheiat de Bergenbier cu Cristi Chivu reprezintă o noua etapă în comunicarea asocierii cu fotbalul pe care InBev Romania îşi doreşte să îşi concentreze toate resursele şi eforturile. Cristi Chivu este jucătorul reprezentativ al generaţiei sale, un profesionist desăvîrşit. Seriozitatea, talentul, determinarea şi profesionalismul sînt calităţile care l-au recomandat pentru titlul de ambasador al Bergenbier.

- Ce părere aveţi despre intenţia noului sponsor de a schimbă culoarea echipamentului echipei naţionale din galben în roşu?
- Aceasta intenţie nu este confirmată.

"Încetarea contractului cu FRF face parte din strategia Bergerbier"

- Pe cine consideraţi responsabil de încetarea parteneriatului cu FRF? Bergenbier, preşedintele FRF, Mircea Sandu sau directorul general al FRF, Ionuţ Lupescu?
- Încetarea parteneriatului dintre Bergenbier şi Federaţia Română de Fotbal face parte din strategia Bergenbier pe următorii ani. În procesul de definire a strategiei de brand şi a pilonilor de comunicare, InBev Romania evaluează performanţa de pînă acum atît din punct de vedere al rezultatului de vînzări cît şi al indicatorilor de performanţă a mărcii care reflectă atitudinea consumatorului faţă de marcă (notorietate, intenţia de consum, atractivitatea platformei de comunicare, marca favorită). În funcţie de aceste rezultate se stabilesc direcţii care sînt testate în focus-grupuri de consumatori pentru a evalua oportunitatea implementării lor. Bineînţeles, Bergenbier are o identitate bine conturată care este recunoscută şi apreciată de consumatori care s-a clădit de-a lungul timpului. În acest sens, vom păstra pilonii de comunicare cu îmbunătăţirile necesare, aşa cum reies din studiile de cercetare.

"Liant între suporteri şi jucători"
- Ce mesaj le transmiteţi suporterilor echipei naţionale, care au început să îndragească culoarea galbenă şi datorită Bergenbier?
- Bergenbier este cel care a transformat culoarea galbenă în culoarea suporterilor şi jucătorilor echipei naţionale de fotbal.
În 2002, Bergenbier a iniţiat campania "Fii alături de Naţională! Fii în galben!" Bergenbier fiind brandul care a adus în România ideea stadionului îmbrăcat în galben pentru susţinerea echipei şi a reuşit să mobilizeze suporterii naţionalei în galben. Astfel Bergenbier a devenit liantul dintre suporteri şi jucători.
La fiecare meci al Naţionalei, Bergenbier i-a chemat pe iubitorii de fotbal pe stadion ca să-şi susţină echipa favorită şi a devenit apoi vocea suporterilor, îndemnîndu-i pe jucători la victorie.
În 2006, Bergenbier le-a făcut o surpriză suporterilor Echipei Naţionale de Fotbal a României, oferindu-le aceeaşi bere prietenă a fotbalului românesc, într-un ambalaj de colecţie. Cutia inscripţionată cu imagini din meciurile Echipei Naţionale a fost lansată pe piaţă pentru a marca un nou început, o noua şansă de calificare la un turneu final pentru Naţionala României.
Anul 2008 a fost marcat de lansarea campaniei Bergenbier "Toţi în galben" care a reprezentat continuarea firească a campaniei de acum 6 ani. În 2008, Bergenbier aniversează 10 ani de parteneriat cu echipa naţională de fotbal a României. Bergenbier a fost mereu alături de "tricolori" şi de suporteri, la bine şi la greu, crezînd mereu în Echipa Naţională de Fotbal a României. Bergenbier a susţinut pe jucători şi pe suporteri în momentele de bucurie şi a fost alături de ei în momentele grele de după înfrîngeri.
Astfel, de-a lungul celor 10 ani de parteneriat cu echipa naţională, fotbalul a fost una dintre constantele în comunicarea Bergenbier, alături de prietenie, fapt confirmat de binecunoscutele slogane "Berea fotbalului românesc" şi "Prietenii ştiu de ce".

De pe patul de spital, Cornel Dinu a vorbit cu GSP despre situația critică a lui Dinamo: „Doar asta mai pot să fac”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (7)
 •  04 Februarie 2009, 23:43

materialul acesta are o culoare cenusie corecta, adecvata scopului urmarit ("explicarea" unei incetari de contract). problema cu "transmite-ti" nu este neaparat a dlui. tudorache. facem pariu ca la fel o sa apara si in editia tiparita ?

 •  04 Februarie 2009, 22:54

interviu de nota 4 ("stai jos"). penibile raspunsurile. atat

 •  04 Februarie 2009, 22:49

comentarii corporatiste care nu supara pe nimeni si nu spun nimic; sa isi dea doua palme si sa iasa si din partea mea!

Vezi toate comentariile (7)
Comentează