Siteul gsp.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Află mai multe accesand POLITICA COOKIES X


AUTO    •   PIAȚA AUTO

FOTO S-au triplat! Efectul eliminării timbrului de mediu: înmatriculările au crescut de trei ori. Ce mașini se aduc de afară

Chiar dacă sediul DRPCIV din Pipera este ticsit din lume, de ghișee se lucrează civilizat datorită unei mai bune organizări // FOTO Valentin Damian

Articol de — Valentin Damian Miercuri, 08 Februarie

De la 1 februarie, de când nu se mai plătește timbrul de mediu, înmatriculările în România au crescut de trei ori. La nivel național, solicitările zilnice au crescut de la 2.500 la 10.000.



Dincolo de manifestările politice de stradă din toată țara, românii profită din plin de faptul că de la 1 februarie s-a scos timbrul de mediu, taxa auto pe care posesorii de maşini noi sau second-hand erau obligaţi să o plătească atunci când solictau înmatricularea acestora.

O mană cerească pe de-o parte pentru românii care doresc să aducă din străinătate mașini la prețuri foarte bune, dar cu o vechime destul de mare, și un dezastru de cealaltă parte, adică pentru importatorii de automobile noi, care la finalul lui 2017 ar putea să comunice scăderi de până la 30%.

Gazeta Sporturilor a vizitat ieri sediul DRPCIV București (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor). O clădire ticsită de oameni, iar ghișeele pentru înmatriculări erau cele mai solicitate. Lipseau însă cozile pentru că acum există bonuri de ordine și fiecare aștepta civilizat să-și vadă numărul pe ecrane.

700 de înmatriculări zilnice în București

Pînă la 1 februarie, la ghișeele de înmatriculări se înregistrau 200-300 de procesări de dosare. Acum, acestea au ajuns la aproximativ 700, aici fiind incluse înmatriculări de mașini noi, autovehicule second-hand aduse din străinătate, dar și mașini înscrise cu numere din România și care au fost revândute.

Și la nivel național, cifrele spun același lucru: triplarea solicitărilor zilnice privind înmatricularea, de la 2.500 până la 1 februarie la 10.000 de procesări în momentul de față.

Îmbătrînește grav Parcul Auto din România

La începutul fiecărei luni, DRPCIV comunică în detaliu înmatriculările. Cu siguranță, procentul privind importurile second-hand va fi unul uriaș. Eliminarea timbrului de mediu încurajează aducerea de mașini la mâna a doua din străinatate.

O măsură populară, dar care va îmbătrâni și mai tare parcul auto din România. Vârsta medie este acum de 12,9 ani, cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie din Uniunea Europeană! Până să se elimine timbrul de mediu, specialiștii estimau că până în 2020, aceasta urma să crească până la 14 ani.

Mai mult ca sigur și vârsta medie a automobilelor second-hand se va mări, odată cu eliminarea acestei taxe. În acest moment, vârsta medie este de peste 10 ani.

Cum arăta Parcul Auto pe 31 decembrie 2015 (autoturisme)

0-4 ani 407.409 unități
5-8 ani 994.879 unități
9-12 ani 1.187.507 unități
Peste 12 ani 2.563.387 unități
Peste 20 de ani 1,2 milioane unități

Mașini noi înmatriculate în 2016:  94.919 unități (+16,95 % mai multe față de 2015 adică 81.162 unități)

Mașini second-hand înmatriculate în 2016: 297.290 unități (+19% mai multe față de 2015 adică 250.662 unități)

Topul mărcilor preferate înmatriculate second-hand în 2016

1. Volkswagen 84.817 unități +18,41% față de 2015
2. Opel 47.903 unități +10,73% față de 2015
3. Ford 33.024 unități +13,33% față de 2015
4. BMW 23.860 unități +31,61% față de 2015
5. Audi 23.616 unități +33,29% față de 2015
6. Skoda 14.699 unități +25,79% față de 2015
7. Renault 11.962 unități +19,36% față de 2015
8. Mercedes-Benz 11.720 unități +24,31% față de 2015

Comentarii (5 ) Adaugă comentariu

Marin Necula  •  09 Februarie 2017, 20:46

Haideți sa privim mai departe de vârful nasului. În comparație cu țările superdezvoltate , SUA, China, Japonia ,Germania, Franța, Anglia, etc. țara noastră polueaza cam cât un trib din jungla africana !!! Cred că ați auzit despre Protocolul de la Kyoto, care obligă țările industrializate să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră. SUA nu a semnat niciodată acest protocol, iar oficialii americani motiveaza refuzul Washingtonului de a ratifica Protocolul de la Kyoto spunând ca vor avea pierderi economice !!! Canada, care semnase acest protocol, s-a retras în anul 2013. Iată cum își apara alții interesele. Amaratii de romani, care aduna cu greu câțiva banuti, sunt obligați sa suporte fel de fel de piedici pentru a se bucura de o mașina, la mana a paispea. Timp 100 de ani alții au poluat la greu și nu le-a mai impus nimeni restrictii, chiar dacă și noi respiram aerul poluat de ei, iar acum ii preocupa grija de „distrugerea mediului” la care tot ei sunt campionii. Primii 3 mari poluatori: 1. China - 8,240,958 mii tone CO22.; SUA - 5,492,170 mii tone CO23.; India - 2,069,738 mii tone CO2. Iar legat de accidente, cred ca dacă RAR -ul s-ar face corect nu ar fi probleme, dar știm toții cum se face... Problema nu este mașina, ci prostul de la volan și cel care i-a dat permisul. Dacă se vor aduce masiv mașini secondhand, sigtur vor scadea prețurile și vor deveni mai accesibile mașinile mai bune, iar cele mai vechi vor ajunge la fier vechi. Mai gândiți și cu capul vostru, nu va

popescu13  •  09 Februarie 2017, 14:33

Sunt curios cum va evolua indicatorul privind starea tehnica a automobilelor second aduse.Daca acum 6 masini din 10 sunt nesigure,fiind implicate in accidente majore,carpite periculos,ce se va constata peste sa zicem 6 luni?

onduku  •  08 Februarie 2017, 16:10

Desi la prima vedere pare o masura buna, poate fi una catastrofala. POLUARE SI MULTE ACCIDENTE!

Vezi toate comentariile (5)

Comentează

Conectează-te cu facebook la contul tău sau înregistrează-te pentru a adăuga comentarii


1500 de caractere ramase
paykasa - paykasa kart