SPORTURI  »  FORMULA 1  »  MP AL UNGARIEI

Filmul catastrofei Ferrari de pe Hungaroring, tur cu tur: „Un dezastru! Am pierdut cursa acolo” » Explicațiile „timide” ale conducerii

Charles Leclerc // foto: Guliver/gettyimages +8   FOTO
Charles Leclerc // foto: Guliver/gettyimages

Articol de - Publicat marti, 02 august 2022 10:46 / Actualizat marti, 02 august 2022 13:15

FORMULA 1. Scuderia Ferrari a obținut locurile 4, respectiv 6 pe Hungaroring, într-o cursă în care era considerată favorită certă la victorie. Ce s-a întâmplat și cum explică directorul Mattia Binotto?

La finalul zilei de sâmbătă, în garajul Scuderiei Ferrari plutea sentimentul de dezamăgire. Atât Charles Leclerc, cât și Carlos Sainz se considerau suficient de rapizi pentru pole position, dar britanicul George Russell, la ultimul său tur rapid din calificări, le-a suflat prima poziție pe grilă.

Oricum, optimismul în vederea cursei, construit începând cu prima sesiune de antrenamente de vineri, rămânea la cote înalte.

Val de ironii la adresa Ferrari, după dezastrul de la Hungaroring » Rivalii Hamilton și Verstappen, șocați: „Ce?!”
MP al Ungariei
Val de ironii la adresa Ferrari, după dezastrul de la Hungaroring » Rivalii Hamilton și Verstappen, șocați: „Ce?!”

Cum a năruit Ferrari o zi plină de speranță

Duminică, Carlos Sainz a plecat de pe locul 2, iar Charles Leclerc imediat sub el.

Ulterior, o combinație de schimburi lente, decizii halucinante ale strategilor și carențe ale monopostului a transformat acel 2-3 de la start într-un 4-6 la linia de finiș, un rezultat care le-a spulberat și celor mai optimiști fani Ferrari speranțele de titlu.

Dar cum s-a ajuns aici? În continuare, filmul evenimentelor care au transformat-o pe Ferrari în ținta ironiilor fanilor, specialiștilor și rivalilor deopotrivă.

Filmul catastrofei Ferrari de pe Hungaroring 

START - Russell a pornit bine și a rămas lider după virajul 1, unde Sainz a încercat o manevră de depășire pe exterior. Pilotul Mercedes și-a construit apoi un avantaj consistent față de Sainz, iar în turul 3, după intervenția unui Virtual Safety Car în prealabil, era la 2,5 secunde în fața ibericului.

TURUL 16/70 - Sub presiunea lui Charles Leclerc, care se apropiase la mai puțin de o jumătate de secundă de el, Sainz forțează și taie diferența față de Russell la 8-9 zecimi de secundă. Înainte ca spaniolul să poată profita de avantajul DRS, Russell a intrat la boxe pentru a schimba pneurile soft cu un set mediu. A fost momentul în care Sainz a preluat șefia cursei pentru prima dată.

TURUL 18 - Sainz intră la boxe pentru al doilea set de pneuri medii. Carlos nu beneficiază de cel mai rapid schimb, 3,7 secunde. Între timp, Leclerc a rămas pe primul loc, la 10 secunde în fața lui Lewis Hamilton.

+4 FOTO

TURUL 21 - Rândul lui Leclerc să intre la boxe. Monopostul său este echipat cu alt set de pneuri medii în 2,9 secunde. Charles revine pe circuit al doilea, chiar înaintea lui Carlos Sainz, la aproximativ două secunde în urma lui Russell.

TURUL 30 - După 9 tururi de urmărire, Leclerc îl depășește superb pe Russell, la finalul liniei de start-finiș.

TURUL 35 - Leclerc se distanțează la Russell la peste 3 secunde, în vreme ce Carlos Sainz ajunge la câteva zecimi de secundă în spatele britanicului. La rândul său, spaniolul este presat de Max Verstappen, aflat la sub 1,5 secunde în urmă.

Decizia care a spulberat orice șansă la victorie pentru Charles Leclerc

TURUL 40 - Decizia care i-a ruinat cursa lui Leclerc. Monegascul mărise diferența față de Russell la 5 secunde, dar Ferrari l-a chemat la boxe pentru a-i schimba pneurile medii, vechi de 17 tururi, cu un set de compoziție hard. 

O alegere inexplicabilă, având în vedere că piloții care fuseseră deja echipați cu pneuri hard, în special cei Alpine, aveau mari probleme de ritm! „După ce i-au văzut pe cei de la Alpine chinuindu-se atât de mult, de ce a ales Ferrari pneurile hard?” s-a întrebat pe transmisiunea live a întrecerii unul dintre comentatorii Sky Sports. 

Leclerc a revenit pe circuit al treilea, cu Carlos Sainz și George Russell primii. În acel moment, avea în jur de 3 secunde în fața lui Max Verstappen, care se apropia cu un ritm uluitor.

TURUL 41 - Verstappen a topit diferența față de Leclerc în numai un tur și i-a luat fața monegascului. Leclerc a reacționat furios pe radio: „Pneurile sunt de tot c*****l”. Charles nu reușea să aducă pneurile la temperatura optimă.

+4 FOTO

TURUL 42 - Verstappen s-a răsucit la 360 de grade chiar înainte de linia de start-finiș, ceea ce i-a permis lui Leclerc să recapete a treia poziție.

TURUL 45 - Considerabil mai rapid cu pneurile medii decât Leclerc cu cele dure, Verstappen l-a depășit pe Leclerc a doua oară. Imediat după, s-a distanțat considerabil de monegasc, al cărui ritm de cursă era mult mai lent. 

TURUL 47 - Carlos Sainz intră pentru a doua oară la boxe - de această dată pentru softuri - și îi cedează poziția de lider lui Hamilton. Un nou schimb lent, de această dată de 4,6 secunde, îi complică misiunea la revenirea pe circuit.

Charles Lecerc, chemat DIN NOU la boxe

TURUL 54 - În continuare lent, Charles Leclerc, în acel moment pe locul 2, este depășit de George Russell și incapabil să-și recupereze poziția. În garajul Ferrari disperarea devine vizibilă.

TURUL 55 - Leclerc este chemat la boxe din nou, pentru a TREIA oară, iar buclucașele pneuri dure îi sunt schimbate cu un set de softuri. Revine pe circuit al șaselea, la 6 secunde în urma lui Sergio Perez, și până la final nu poate urca nicio poziție.

TURUL 61 - Pe locul 3 după ultima intrare la boxe a lui Leclerc, Sainz resimte presiunea pusă de Lewis Hamilton, care venea din spate cu un ritm necruțător.

TURUL 63 - Sainz n-a mai avut nicio șansă în fața septuplului campion mondial, care beneficia de avantajul sistemului DRS. La peste o secundă sub George Russell, ibericul nu putea folosi aceeași armă și a fost o pradă ușoară pentru Hamilton.

Pozițiile din acel moment au fost cele pe care cei doi piloți Ferrari au trecut linia de finiș - locul 4 pentru Carlos Sainz, 6 pentru Leclerc.

O cursă la finalul căreia nu puțini se așteptau ca Ferrari să ocupe primele două locuri s-a transformat într-un coșmar pentru echipa italiană.

Cuvintele lui Mattia Binotto după întrecerea din Ungaria

La final, fanii Ferrari au arătat cu degetul deciziile luate de strategi, îndeosebi alegerea de pneuri hard pentru Charles Leclerc în turul 40. Dar Mattia Binotto, directorul Scuderiei, consideră că atenția trebuie îndreptată în altă direcție.

„Suntem cu siguranță frustrați, speram la un rezultat mai bun. Mai mult decât atât, suntem frustrați pentru că mașina nu a funcționat așa cum ne-am dorit. Sigur, putem vorbi despre strategie, dar reprezintă doar o consecință a faptului că mașina nu mergea cum trebuie.

Am considerat că pneurile dure ar fi suficient de rapide pentru a ne ține în cursă și a avea o poziție bună în tururile de final. Per total, nu au funcționat așa cum ne așteptam din cauza mașinii. 

Nu am fost rapizi, trebuie să ne concentrăm pentru a vedea de ce. A fost pentru prima dată în acest sezon când mașina nu a funcționat cum trebuie”, a precizat directorul Ferrari.

Referitor la repetatele erori de judecată ale strategilor Ferrari din acest an, „taxate” dur de fani de fiecare dată, Binotto a spus că „eu privesc întregul sezon. Am avut strategia corectă în Austria, strategia corectă în Franța. Uneori facem alegerile corecte, alteori greșim. Toată echipa este grozavă, îi sprijin în întregime pentru că am încredere în ei”.

Cum a comentat Charles Leclerc cursa din Ungaria

Totul era sub control apoi, pentru un oarecare motiv, nu știu de ce, am trecut pe harduri. Am spus pe radio că mă simțeam confortabil cu mediile și că vreau să merg cu ele cât se poate de mult. Nu știu de ce au luat o decizie diferită.

Din punct de vedere al vitezei, am fost destul de mulțumit. Dar evident, tot ce-și va aminti lumea va fi ultima parte a cursei, care pentru mine a fost un dezastru. În special pneurile hard... acolo am pierdut cursa, practic. 20 de secunde pentru schimb, alte 6 secunde în doar 5 tururi pentru că nu mă înțelegeam cu pneurile.

În ce poziție se regăsește Scuderia Ferrari în acest punct al sezonului

Cu 9 runde înainte de finalul sezonului, Max Verstappen și Charles Leclerc sunt despărțiți de 80 de puncte. Campionul en-titre și-ar păstra poziția de lider și dacă nu ar puncta DELOC în următoarele 3 curse, iar monegascul le-ar câștiga pe toate cu punctul bonus pentru cel mai rapid tur!

Iar în privința clasamentului constructorilor, pare mai probabil ca Mercedes să o depășească pe Ferrari decât ca Scuderia să câștige titlul. Momentan, o despart 97 de puncte de Red Bull. Față de Mercedes, avansul este de numai 30 de puncte.

Replica devastatoare a lui Jeremy Clarkson la adresa celor de la Ferrari: „Dacă tot e ilegal să atac pe net”

Mutare-șoc în Formula 1: Fernando Alonso a fost anunțat la noua echipă! Unde merge spaniolul din 2023

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (2)
elgabri
elgabri  •  02 August 2022, 16:28

Oare sunt multi *** la GSP??

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

elgabri
elgabri  •  02 August 2022, 14:30

***Screwderia*** ***Ferrari*** ;))

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Vezi toate comentariile (2)
Comentează